تولید انواع خاویار آسترا با کیفیت مناسب

خاویار از تخم ماهی های خاویاری تهیه می شود که تعداد آن ها محدود می باشد و فقط در مناطق خاصی یافت می شوند. همین موضوع سبب کمیاب بودن این ماده غذایی خوشمزه شده است. به طور کلی انواع خاویار به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند خاویار بلوگا که از فیل ماهی که بزرگترین ماهی در ماهی های خاویاری می باشد تهیه می شود. دانه این خاویار از بقیه درشت تر و مرغوب تر می باشد. خاویار آسترا که از تاس ماهی تهیه می شود و اندازه دانه های آن کمی از بلوگا کوچکتر است و دارای تنوع رنگی بیشتری نسبت به بقیه است. خاویار سوروگا که از ماهی ازون برون بدست می آید دارای کوچکترین دانه می باشد اما از لحاظ طعم از بقیه خوشمزه تر است.

افزایش تفاضا برای این محصول گرانبها سبب شده تاچندین شرکت خاویار آسترادر زمینه تولید خاویار آسترافعالیت داشته باشند.مزرعه های مخصوص پرورش خاویار آسترا ایرانی ،انواع خاویار آسترار با کیفیت مناسب تولید میکنند.از اینرو صادرات خاویار آسترا افزایش یافته است.افزایش شرکتهای صادر کننده باعث رقابتی شدن قیمت خاویار آسترا نیز میشود.

تولید انواع خاویار آسترا با کیفیت مناسب

آنچه درباره خاویار آسترا نمیدانید

آنچه درباره خاویار آسترا نمیدانید تاس ماهی ایرانی ( قره برون ) از ماهی های است که از آن خاویار آسترا یا طلایی تهیه می شود. برخی تاس ماهی ایرانی را با تاس ماهی روسی یکی می دانند یا در پاره ای از مطالب مربوط به خاویار آسترا، آن را برگرفته از تاس ماهی روسی می دانند. آنچه که لازم است بدانید این است که در حقیقت تاس ماهی ایرانی از روس آمده می باشد. ترک زبانان به تاس ماهی، قره برون می گویند و قره برون به زبان فارسی ” بینی سیاه ” معنا می شود. اگر بخواهیم ارزش تاس ماهی را در ۶ نوع خاویارماهی دریای خزر رتبه بندی کنیم باید بگوییم که این ماهی در رتبه دوم ماهیان این دریا قرار دارد.

تاس ماهی ایرانی درشت تر از تاس ماهی روس است. درشت بودن تاس ماهی ایرانی باعث می شود که خاویار آسترا ( گرفته شده از تاس ماهی ایرانی ) باکیفیت تر از نوع روسی می باشد. از لحاظ ظاهری این ماهی ها مشابه یکدیگر هستند با این تفاوت که تاس ماهی ایرانی تیره تر از تاس ماهی خارجی است و بعضی از آنها دانه های سفیدی را در روی بدنشان دارند. و اما ویژگی های تاس ماهی ایرانی : طول آنها به بیش از ۲ متر می رسد. بالغ شدن آن در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی اتفاق می افتد. وزن آنها ۶۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم می باشد.

آشنایی مختصری با خاویار آسترا

خاویار آسترا، مرغوب ترین و مهم ترین خاویار دریای خزر است که از تاس ماهی تولید می شود. این محصول از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده که در ادامه بیان می شود. خاویار نوع آسترا نسبت به دیگر انواع خاویار از قیمت کمتری برخوردار بوده و به همین دلیل فروش آن در بازار به طور قابل توجهی انجام می شود.

خاویار آسترا، خاویاری با رنگ خاکستری تیره و زیتونی روشن بوده است که از دانه هایی با اندازه متوسط تشکیل شده است. این محصول با نام خاویار طلایی نیز خوانده می شود و نایاب ترین و مرغوب ترین خاویار اصل صادراتی ایران به شمار می رود.

کیفیت مناسب خاویار آسترا

کیفیت مناسب خاویار آسترا این خاویار که دارای دانه های متوسطی می باشد و از لحاظ رنگی طیف گسترده ای از خاکستری تیره تا زیتونی روشن را در بر می گیرد بسیار نایاب است و تنها در مناطق دریایی خاصی یافت می شود. به دلیل ویژگی هاط ظاهری که این خاویار دارد به نام خاویار طلایی شهرت دارد و اکثر افراد آن را به این اسم می شناسند. طعم فندقی خاصی که این خاویار دارد آن را از بقیه خاویار ها متمایز کرده است. حدود ۱۰ سال طول می کشد که ماهی این گونه به سن خاویار دهی برسد. تاس ماهی که این خاویار ها را تولید می کند دارای ۲ متر قد و وزن تقریبی بین ۲۰ تا ۸۰ کیلوگرم می باشد.

برخی تاس ماهی ایرانی را با تاس ماهی روسی یکسان می دانند. همچنین در برخی مطالب مربوط به خاویار آسترا، آن را برگرفته از تاس ماهی روسی می دانند. درحقیقت تاس ماهی ایرانی از روس آمده است. ترک زبانان به تاس ماهی، قره برون می گویند. قره برون در زبان فارسی به معنی «بینی سیاه» است. تاس ماهی ایرانی درشت تر از تاس ماهی روسی است. درشت بودن تاس ماهی ایرانی موجب می شود خاویار آسترا که از تاس ماهی ایرانی گرفته می شود، باکیفیت تر از نوع روسی باشد. از لحاظ ظاهری طاس ماهی ایرانی و روسی مشابه هم هستند، با این تفاوت که تاس ماهی ایرانی تیره تر از تاس ماهی روسی است و بعضی از آنها دانه های سفیدی روی بدنشان دارند. طول تاس ماهی ایرانی به بیش از ۲ متر می رسد. تاس ماهی ایرانی در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی بالغ می شود. وزن تاس ماهی ایرانی ۶۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم است.

یکی از چالش‌های مهم در تهیه‌ی خاویار، نحوه تشخیص خاویار اصل از خاویار تقلبی است. زیرا برای بهره بردن از تمام خواصی که از آنها نام برده شد، باید از خاویار اصلی که از ماهیان باکیفیت به دست آمده است، استفاده کنیم. خوشبختانه تولیدکنندگان خوش‌نام ایرانی با ارائه‌ی محصولات اصل و باکیفیت، شرایطی را فراهم کرده‌اند که می‌توان بدون نگرانی به خرید خاویار اصل پرداخت و به این ماده‌ی مغذی و ارزشمند دست پیدا کرد. اما به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه به نکاتی جهت تشخیص خاویار اصل از خاویار تقلبی می‌پردازیم تا با در نظر گرفتن این نکات، محصولات سالم و باکیفیتی را برای مصرف خود انتخاب کنید. در بسته‌بندی خاویار تقلبی، عموما طراحی‌های بچگانه و با طرح‌ها و رنگ‌هایی شلوغ و در آمیخته با متون لاتین، روسی یا ترکی دیده می‌شود.

فایده انواع خاویار آسترا

خاویار سرشارازاسیدهای چرب امگا ۳ برای بیماری های قلبی، عروقی و درمان افسردگی بسیار موثر است. هر کیلو خاویار ۲۷۰۴ کالری به بدن انرژی می دهد و همچنین سطح بالای از پرو تئین، اسید آمینه خاویار برای تقویت عضلات مفید است و چربی آن باعث درمان ناراحتی های عصبی می شود.

خاویار دارای منبع مغذی پتاسیم است و در داخل بدن انسان تنظیم کننده فشار خون است . خواص خاویار برای پوست خاویار را میتوانید در محصولاتی که برای پوست ساخته میشوند ببینید . در محصولاتی مانند ماسک صورت یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده آنه است و باعث میشود پوست شما بسیار جوان تر و شاداب تر شود حتی شما با یک تحقیق در اینترنت میتوانید دریابید که گران ترین ماسک های جهان از خاویار درست شده اند. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به پوست خود اهمیت زیادی میدهند و همیشه از محصولات مختلف برای شادابی و زیبایی پوست استفاده میکنند ، ما به شما محصولی را معرفی میکنیم که پوست شمارا صد مرتبه جوانتر میکند و به مرور چین و چروک های پوست شما را محو میکند نام این محصول خاویار است.

وجود مقدار کافی و مناسب منبع پتاسیم در خاویار باعث این خواهد شد که بافت های پوست شما به مرور زمان تحلیل نرود و همچنین مانع از افتادگی پوست شما شود خاویار باعث میشود که شما دیگر نگران آسیب دیدن پوست خود نشوید و از عوامل آسیب زننده به پوستتان جلوگیری کنید و در نتیجه شما دارای یک پوست شفاف خواهید بود. اشعه های خورشید که به پوست شما برخورد میکند باعث میشود که به پوست شما آسیب برسد اما با مصرف خاویار میزان آب مناسبی در صورت شما پخش شده که باعث مقاومت پوست شما میشود و به همین راحتی دیگر آفتاب به پوست شما آسیب نمی زند همچنین زخم های روی پوست شما نیز به مرور رفع و ناپدید خواهند شد.

تامین ایمنی بدن با خاویار با مصرف خاویار شما میتوانید ایمنی بدن خود را تامین کرده و در مقابل ویروس ها قوی تر شوید ،همچنین در هنگام بیماری میتوانید برای بهبود وضعیت بدنتان میتوانید از خاویار استفاده کنید.در واقع خاویار دارای یک خاصیت ضد ویروسی است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند.

نحوه مصرف خاویار آسترا

نحوه مصرف خاویار آسترا طعم خاویار خالص باید گردویی همراه با طعم خامه‌ای و شوری ملایم باشد. بله، انواع خاویار به لحاظ طعم، علاوه بر این‌که در شرایطی با هم مشابه هستند اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. برای مثال طعم خاویار بری همان‌گونه که اشاره شد طعم خامه‌ای همراه شوری ملایم می‌باشد اما طعم و تیزی مزه‌ای گردویی نسبت به دو گونه خاویار بلوگا و آسترا کمتر است. توجه شود که اصلا ترشی و مزه ماهی نباید وجود داشته باشد. خاویار آسترا نیز مانند دسته قبلی طعم خامه ای همرا با شوری ملایم را دارد اما مزه گردویی آن قوی‌تر و نیز تندتر از دسته ای خاویار بری است. خاویار بری که مرغوبترین نوع خاویار در جهان است و به واسطه دانه های درشت با پوسته نازک ، رنگ خاکستری و طعم خاص گردویی قوی آن شهره است .این خاویار با طعم گردویی قوی خود به همراه شوری ملایم هر طعم شناسی را به سفری رویایی می‌برد.

در اینجا لازم است بدانیم که بایستی خاویار را بدون هیچ‌گونه پخت و پز و باید به صورت خام مصرف کرد. پس از قرار دادن در دهان آن را باید با زبان خود به سقف دهان آرام فشار دهیم تا ماده ی کرمی تخم به آرامی و پس از ترکیدن تخم در دهان طعم مطبوعی ایجاد کند. از جویدن خاویار جدا خودداری کنید واجازه دهید طعم خاویار در دهانتان باقی بماند.

خاویار طعم خامه‌ای و گردویی به همراه شوری ملایم دارد. خاویار نباید طعم ترشی و یا طعم ماهی داشته باشد. برای آن که از طعم خاویار لذت برد نباید آن را جوید و یا آن را قورت داد باید خاویار را آرام در دهان فشار داد تا طعم آن در دهان به آرامی پخش شود. خاویار را باید خام خورد و از سرخ کردن و پختن آن اجتناب کنید. مراحل پرورش و مخصوصا مراحل پایانی پرورش و فرآوری خاویار در طعم و کیفیت خاویار بسیار مهم است.

میزان ویتامین خاویار آسترا

خاویار آسترا ( تاس ماهی ) نوعی از ماهیان در دریای خزر است که خاویارش مزه و رنگ خاصی دارد. این ماهی ۲ متر طول و ۲۰۰ کیل وزن دارد. رنگ آن معمولا طلایی و قهوه ایی است و از کمیاب ترین خاویارها در ایران و جهان است. بیشتر بدانید خاویار آسترا باهوخاویار به مرغوبیت و مزه معروف است و طرفداران زیادی را دارد. فروشندگان ماهی خاویار آسترا در بازار سئد خوبی را به جیب می زنند. اما بد نیست برخی از خواص خاویار آسترا و دیگر خاویارها را شرح دهیم. نکته : خاویار از هر نوع که باشد همه دارای خواص یکسانی برای سلامت بدن دارند.

غنی از ویتامین، پروتئین، چربی و املاح معدنی است.

جلوگیری از ابتلا به بیماری های التهاب مفاصل، معده و دستگاه گوارش

و ضد انواع سرطان ها

امگا3

سرشار ازفارغ از اینکه چه نوع خاویاری را برای مصرف انتخاب می‌کنید، باید بدانید که با خرید خاویار اصل پا به دنیای شگفت‌انگیز غذایی گذاشته‌اید که اکسیر سلامتی است. پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های التهاب مفاصل، دستگاه گوارش و سرطان‌های مختلف، تنها بخشی از خواص شگفت‌انگیز مروارید سیاه دریای خزر است.

فروش انواع خاویار آسترا

فروش انواع خاویار آسترا همانطور که می دانید، خاویار از تولیدات قسمت شمالی کشور ایران محسوب می شود. بیش ترین برداشت خاویار ایران در شمال کشور یعنی مازندران بوده است و البته این استان دارای نمایندگی های مختلفی در سراسر کشور بوده و محصولات را به صورت عمده به فروش می رساند. خاویار نوع آسترا، یکی دیگر از تولیدات استان مازندران است که این محصول به دو صورت دریایی و پرورشی عرضه می شود. البته قیمت خاویار بسیار بالا بوده و نایاب تر نیز می باشد. البته شما می توانید از فروشگاه های مجازی جهت خرید بهترین نوع خاویار ایرانی اقدام کنید.

خاویار آسترا، خاویاری با رنگ خاکستری تیره و زیتونی روشن بوده است که از دانه هایی با اندازه متوسط تشکیل شده است. این محصول با نام خاویار طلایی نیز خوانده می شود و نایاب ترین و مرغوب ترین خاویار اصل صادراتی ایران به شمار می رود. خرید عمده خاویار آسترا دارای مزایای بیشماری است که به دو نمونه آن ها در ادامه اشاره شده است: ۱٫ صرفه جویی در زمان خرید خاویار ۲٫ کاهش قیمت خاویار نسبت به نرخ بازار شما مشتریان عزیز می توانید با خرید عمده این محصول نسبت به کاهش قیمت تأثیرگذار باشید و بهترین ها را به صورت اینترنتی از فروشگاه های آنلاین خریداری نمایید.

در بازار خرید، خاویار آسترا از گونه های مختلف ۳ نوع ماهی به دست می آید. ( تاس ماهی ایرانی، تاس ماهی روسی، خاویار ماهی شیب ) برخی ویژگی ها که باعث می شود عمده این محصول در بازار شکل بگیرد می توان موارد زیر را برشمارد. ۱٫ رنگ طلایی که باعث شده، به خاویار طلایی شهرت پیدا کند. ۲٫ حداقل ۱۰ سال زمان می برد که گونه این ماهی به بلوغ برسد و خاویار به وجود آید. ۳٫ طعم خاص فندقی آن باعث شده مورد پسند بیشتر مردم واقع شود. بیشتر بدانید ۱ این محصول از نوع دریایی و پرورشی تهیه شده و در بازار عرضه می شود. بیشتر بدانید ۲ بخش عمده خاویار این گونه ماهی صادر می شود و بیش از ۹۰ درصد خاویار دنیا از دریای خزر تهیه می شود.

3

  1. سلام. مقدار ویتامین ها تو انواع خاویار فرق میکنه یا میزان ویتامین برای همه نوع این ماهی ارزشمند یکی هستش؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما