تولید انواع خاویار نارنجی در ایران

تولید نود درصد خاویار نارنجی جهان در ایران انجام می شود و بزرگ ترین منبع تولید ماهیان خاویار در جهان دریای خزر ایران می باشد.

ماهی های خاویار علاوه بر گوشت آن ها تخم خاویار ارزش بسیاری دارد و در سر تا سر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

ماهی های خاویار انواع مختلفی دارند از جمله ماهی های خاویار معروف می توان به فیل ماهی و شیب ماهی و خاویار گلد و قره برون و ازون برون اشاره کرد.

خاویار نارنجی جز گران ترین خوراکی های جهان به حساب می آید که در ایران تولید می شود.

تولید انواع خاویار نارنجی در ایران

خاویار نارنجی چه خصوصیاتی دارد؟

خاویار نارنجی چه خصوصیاتی دارد؟ خواص خاویار بسیار زیاد است و به همین دلیل است که طرفداران بسیار زیادی دارد و جز گران ترین مواد غذایی در جهان است. و صادرات خاویار نارنجی را در جهان رونق چشمگیری بخشیده است.

خاویار سرشار از مواد مغذی است که برای همه ی افراد مفید است.

خاویار برای ورزشکاران انرژی بسیار زیادی می دهد و کالری مورد نیاز آن ها را تامین می کند.

پروتئین مورد نیاز ورزشکاران را فراهم می کند. ورزشکاران به دلیل اینکه در معرض آسیب ها و جراحت های مختلف هستند به پروتئین بیشتری نیاز دارند تا بدن آن ها بازسازی شود که خاویار پروتئین مورد نیاز آن ها را فراهم می کند.

هم چنین برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند افزایش مصرف پروتئین توصیه می شود که خاویار یک گزینه مناسب و عالی برای سبد غذایی افراد است چون هم پروتئین بالایی برخوردار است و هم مواد مغذی مورد نیاز فرد را تامین می کند و در رژیم غذایی خود دچار مشکل نمی شود.

از طرفی ورزشکاران برای عضله سازی و افزایش حجم عضلات نیز نیاز به پروتئین بیشتری دارند که خاویار در این مورد نیز کمک کننده است.

خاویار نارنجی سرشار از آهن است که برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

خاویار نارنجی دارای اسید آمینه های مختلف است که فواید بسیاری برای سلامت بدن دارند. اسید آمینه های موجود در خاویار عبارت اند از :آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین

اسید های چرب متفاوتی در خاویار نارنجی وجود دارد از جمله مهم ترین آن ها امگا 3 و catacosand است که در سنتز پوشش سلول های عصبی نقش مهمی دارند به همین دلیل برای سلامت سلول های عصبی بسیار مفید است و از بیماری های هم چون الزایمز و فراموشی و ام اس جلوگیری می کند. و می دانیم که با افزایش سن به دلیل تحلیل سلول های مغزی بیماری های هم چون آلزایمر و فراموش و پارکینسون افزایش می یابد حال با مصرف خاویار این چرخه به تاخیر می افتد و از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری می شود.

ویتامین سی موجود در خاویار نیز برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و قوای جسمی افراد را افزایش می دهد.

سدیم موجود در خاویار برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است. البته امکان اینکه برخی افراد از مزه روبه شوری آن شکایت کنند و بسیاری افراد هم این طعم برای آن ها بسیار خوشایند و دلپذیر است.

مقدار مواد معدنی موجود در خاویار به صورت زیر است.

ویتامین A 50%

ویتامین E 20%

ویتامین C 3%

ویتامین% B1 37

ویتامین B2 23%

پتاسیم 4%

کلسیم 9%

منیزیم 32%

سدیم 176%

فسفر 61%

آهن 10%

خاویار نارنجی مقداری از لحاظ قیمت کمتر ازخاویار سیاه است اما از لحاظ کیفیت و مواد موجود هیچ کمتر از خاویار سیاه نیست و نکته این است که خاویار نارنجی طرفداران بیشتر در کشور های اروپایی دارد.

مشخصات کامل خاویار نارنجی

خاویار تخم بارور نشده ماهی های خاویاری است و به روش بهداشتی استخراج می شود.

خاویار ماده غذایی پر انرژی و مفید است که مزه و عطر بسیار خونه و خوشایندی دارد به طور کلی خاویار به صورت عمده از پروتئین تشکیل شده است که پروتئین های موجود در آن شامل اسیدهای آمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین، لیزین و میتونین است.

خاویار دارای دو نوع چربی که ۲۵ درصد آن را کلسترول و ۷۵ درصد آن را لستین تشکیل داده است.

خاویار از انواع اسیدهای چرب تشکیل شده است به خصوص امگا ۳ و catacosand که این اسیدهای چرب برای جلوگیری از افسردگی و بیماری های قلبی بسیار مفید است و در سنتز میلین یعنی همان پوشش سلول های عصبی نقش مهم و کاربردی دارد به همین خاطر برای سلامت سلولهای عصبی مصرف خاویار توصیه می‌شود.

خاویار از از عنصر آهن نیز سرشار است به همین خاطر برای افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن توصیه می شود.

همانطور که میدانید خاویار در انواع سیاه و نارنجی و طلایی وجود دارد که هر کدام در جای جای جهان طرفداران بسیار زیادی دارد خاویار نارنجی قیمت مناسب تری نسبت به خاویار سیاه دارد اما از لحاظ ارزش غذایی هیچ چیز کمتر از خاویار سیاه ندارد خاویار نارنجی به صورت شفاف بوده است.

موارد مصرف خاویار نارنجی

موارد مصرف خاویار نارنجی خاویار نارنجی به صورت های متفاوتی مصرف می شود که در زیر به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

خاویار خود به تنهایی اشرافی‌ترین صبحانه جهان به حساب می آید. که اغلب آن را به صورت خام مصرف می کنند.

خاویار را می توان با زرده تخم مرغ هم میل کرد.

هم چنین مصرف خاویار به اندازه نوک قاشق همراه با سبزی های معطر هم مرسوم است.

عده آن را همراه با مقداری نان و کره میل می کنند.

می دانیم که خاویار بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می شود که اشتها آور هستند.

خاویار نیز به عنوان چاشنی در ساندویچ نیز استفاده می شود.

هم چنین خاویار را بلینی که پنکیک نازکی است و با آرد گندم تهیه می شود و لطیف است استفاده می شود که بسیار پر طرفدار و محبوب است.

از خاویار در انواع سوپ ها استفاده می شود هم چنین می توان برای تزیین برخی غذاها از آن استفاده کرد. چرا که خاویار نیاز به هیچ گونه پختی ندارد و می‌توان با خامه ترش برای تزیین انواع غذاها استفاده کرد.

برای سرو خاویار می توانیم آن را روی سیب زمینی های کباب شده یا تخم مرغ ریخته و همراه با سبزی خرد شده میل نمود.

هم چنین می توان انواع خاویار ها را ساده و هم زمان بدون نیاز به چاشنی دیگری استفاده کرد.

برخی افراد بوی تند ماهی مانند آن و طعم شورش را بسیار دوست می‌دارند هرچند طعم و بوی خاویار ممکن است برای بسیاری اصلاً خوشایند نباشد.

خاویار نارنجی را در برخی کشور ها با برشی از نان و برگ جعفری سرو میشود و در اغذیه فروشی ها به فروش می رسد.

همه خواص خاویار نارنجی

خاویار خواص بسیار زیادی دارد که برای همه افراد بسیار مفید می باشد در زیر به صورت خلاصه به بررسی ویژگی ها و خواص این ماده غذایی جادویی خواهیم پرداخت.

خاویار سرشار از ویتامین A است که این ویتامین برای سلامت چشم ها و افزایش قدرت بینایی مفید است، هم چنین برای سلامت پوست و شادابی آن، برای حفظ استحکام و سلامت دندان ها و استخوان ها مفید است. علاوه بر این ها سیستم ایمنی با مصرف ویتامین A تقویت می شود. و در کنار این ها ویتامین A برای جوانسازی و تقسیم سلولی مفید است.

خاویار سرشار از ویتامین B1 است که این ویتامین در بهبود عملکرد اعصاب مفید است هم چنین برای حفظ سلامت پوست و مو بسیار مهم و ضروری است.

از دیگر ویتامین های موجود در خاویار می توانE, D ,B5، BE اشاره کرد که هر کدام خواص بسیار زیادی دارد و عملکرد متفاوتی در بدن دارد.

به عنوان مثال ویتامین دی موجود در خاویار برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از افسردگی و انرژی لازم افراد بسیار مفید و کاربردی است.

ویتامین های خانواده ب موجود در خاویار برای سلامت پوست و مو بسیار مناسب و کمک کننده است.

در خاویار امگا 3 که یکی از اسید های چرب ضروری است وجود دارد که برای بدن بسیار مهم و ضروری است. امگا 3 برای فشارخون بالا مفید است و به درمان آن کمک می کند، برای سلامت پوست و اختلالات ‌ بیماری های پوستی بسیار مفید است، در کمک به درمان التهاب های مفصلی و نرمی استخوان و درد های استخوان و مفصل ها بسیار مفید و کاربردی است.

برای درمان بیماری های عصبی مثل ام اس و میگرن و الزایمز بسیار مفید است.

در بیماران سرطانی نیز بهترین مکمل است و در بهبود بیماری بسیار کمک کننده است . و در بیماران در حال درمان شیمی درمانی توصیه می شود و باعث تقویت قوای جسمانی می شود.

در خاویار مقدار زیادی آهن وجود دارد که برای درمان کم خونی نیز مفید است.

استفاده از خاویار در زنان باردار باعث افزایش هوش و و رشد مغز کودک می شود به شرطی که خاویار ارگانیک بوده و عاری از هر گونه سم ها و مواد شیمیایی و آفت کش ها باشد‌.

مصرف خاویار برای پاکسازی کبد مفید است و کمک به بهبود عملکرد آن می کند هم چنین در درمان کبد چرب هم استفاده می شود.

خاویار نارنجی برای کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش مناسب است هم چنین در درمان بیماری های گوارشی هم نقش بسزایی دارد.

برای جلوگیری از ابتلا به آرتریت و روماتوئید هم مصرف خاویار توصیه می ‌شود.

هم چنین خاویار برای سلامت دندان و مبنای دندان بسیار مفید است.

این گوشه ای ویژگی های خاویار نارنجی بود که باعث می شود جایگاه ویژه ای در سبد غذایی مصرف کنندگان داشته باشد. و باعث می شود تولید کنندگان خاویار به فکر افزایش تولیدات خاویار نارنجی باشند تا پاسخگوی نیاز داخلی و خارجی باشند.

میزان کالری خاویار نارنجی

میزان کالری خاویار نارنجی خاویار قرمز سرشار از ویتامین ها ،مواد معدنی، پروتئین، اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 ، مواد معدنی مانند ید و کلسیم و فسفر است کالری زیادی دارد اما به دلیل پر ارزش بودن این ماده غذایی و ویتامین های موجود در آن قرار دادن در سبد غذایی منعی ندارد و مفید است.

خاویار قرمز به دلیل داشتن تقریبا 30 درصد پروتئین جایگاه ویژه ای در سبد غذایی ورزشکاران دارد و برای عضله سازی و افزایش حجم عضلات بسیار مفید و کاربردی است.

میزان کالری 100 گرم خاویار نارنجی تازه نزدیک به 265 کیلو کالری است و یك قاشق چای خوری آن چیزی حدود 40 کیلو کالری دارد.

در زیر به ارزش غذایی و مقدار مواد موجود در صد گرم از خاویار نارنجی می پردازیم

پروتئین موجود در صد گرم از خاویار نارنجی چیزی حدود 24.8 گرم است که است میزان از پروتئین برای ورزشکاران برای هدف عضله سازی و بازسازی عضله و آسیب های ورزشی بسیار مناسب است.

چربی های موجود در آن 17.7 گرم است.

کربوهیدرات آن 3.5 گرم است که بسیار کم است و می توان آن را نادیده گرفت.

مقدار آب موجود در آن 47.7 گرم است.

خاکستر 6.7 گرم است.

خاویار نارنجی در راه بازار جهانی

خاویار در ایران بیشتر در دریای خزر تولید می شود و به تنهایی نیمی از تولیدات ایران را از آن جا تامین می شود. که بیشتر در شهر های بندر انزلی ، مازندران، گلستان و گیلان تولید می شود. البته مزارع تولیدی در شهر های خوزستان و قم و فارس و هرمزگان هم وجود دارد .خاویار های تولیدی بیشتر به کشور های جهان یاد می شود.

توزیع خاویار نارنجی به سراسر کشور های مختلف جهان توسط شرکت های بازرگانی خاویار نارنجی انجام می شود. خاویار به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد طرفداران بسیار زیادی نیز در سر تا سر جهان دارد و این امر باعث می شود صادرات خاویار نارنجی به سر تا سر جهان جایگاه ویژه ای داشته باشد.

توزیع کننده خاویار نارنجی برای دسترسی به سود و درآمد بیشتر توزیع و صادرات خاویار را به کشور های خواهان آن نیز در برنامه خود قرار داده است چرا که متاسفانه خاویار به علت قیمت نسبتا بالای آن در ایران مصرف کننده های کمتری نسبت به خارج از کشور دارد.

خاویار های صادراتی ایران انواع متفاوتی دارد از جمله خاویار سیاه و خاویار نارنجی و خاویار قرمز.به خصوص خاویار نارنجی در کشور های اروپایی بسیار طرفدار دارد و مصرف کنندگان بسیاری در آن جا دارد.

همان طور که می دانید خاویار به دلیل داشتن مواد غذایی مفید و خواص بی نظیر آن در کشور های مختلف خواهان بسیار زیادی دارد.و کشور های خواهان آن شامل کشور های اروپایی و آسیایی و عربی است از جمله آلمان و فرانسه و روسیه .

فروش انواع خاویار نارنجی‌ تازه

فروش انواع خاویار نارنجی‌ تازه برای دسترسی به خاویار نارنجی بهترین گزینه پخش کننده خاویار نارنجی است تا بدون واسطه و مستقیم خرید کرد و از کیفیت آن مطمئن بود.

قیمت خاویار نارنجی به موارد بسیاری بستگی دارد از جمله هزینه های شده تا به مرحله آماده سازی و رسیدن به دست مشتری رسیده، کیفیت و نوع خاویار ، و تازه بودن آن .

فروش مستقیم خاویار مزایای زیادی برای شما مشتریان گرانقدر دارد ازجمله این که دسترسی به خاویار تازه و سالم دارید و قیمت پایانی آن برای شما مناسب شده چرا که دست واسطه ها حذف گردیده و هزینه اضافی را متحمل نمی شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما