خرید انواع خاویار سالمون اصل خزر

ماهی خاویار اصل خزر یکی از بهترین و ارزشمندترین ماهی در دنیا است و دارای خواص فوق العاده بالا و طعم منحصر به فردی بوده و از نظر اقتصادی نیز سودهای کلانی را نصیب کشور می کند. این ماهی دارای گونه های مختلفی است که در انواع و اقسام مختلف در بسته بندی های متنوع در بازار مورد خرید و فروش قرار می گیرد. فروشنده و تولید کننده خاویار نیز با عرضه آن سود خوبی را در این عرصه بدست می آورد.

خرید انواع خاویار سالمون اصل خزر

5 ویژگی مهم خاویار ژله ای

5 ویژگی مهم خاویار ژله ای ویتامین ماهی خاویار ژله ای بسیار فراوان است چون سرشار از امگا۳، ویتامینD, ویتامینA، ویتامینE, B12, B5 و فسفر، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سلنیم، روی، کولین و … می باشد. این ماهی سرشار از امگا۳ بوده و تضمین کننده سلامت قلب می باشد و کاهش دهنده تسلب شراین و فشار خون بیماران می باشد. خاویار دارای گونه های مختلفی است که کیفیت و اندازه آن بسته به نوع خاویار مختلف است و یکی از بهترین گونه های آن نمونه های فیل ماهی است.

حین خرید باید به گونه و درجه ی خاویار توجه نمود و سن ماهی نیز در کیفیت آن تاثیرگذار است و نمونه های سن بالاتر آن دارای کیفیت مطلوب تر و با اندازه بزرگ و یکدست است و نمونه های کم سن از تخم کوچکتری برخوردار بوده و طعم آن ملایم و سازگاری با ذائقه است.

عوامل دیگری مانند شکل ظاهری، طعم، بو، شفافیت، رنگ و یکدست بودن تخمک ها در کیفیت آن تاثیرگذار است و تخم اگر نرسیده باشد کوچکتر است و اگر از مرحله رسیدگی آن بگذرد شکل ظاهری خود را از دست خواهد داد. لذا این تخم ها نه باید خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد بلکه باید در حد وسط نرمی و سفتی باشد.

خاویار باکیفیت شفاف و براق بوده و طعم آن شور و تلخ یا دارای ترشیدگی نباید باشد و باید دارای بوی مطبوع باشد. این دانه ها باید یکدست و یک اندازه بوده و فاقد مایع تخمدانی بوده و خالص و مرطوب باشد. رنگ خاویار بسته به گونه مختلف است و نمونه های فیل ماهی دارای رنگ خاکستری کم رنگ تا تیره است و تاس ماهی دارای رنگ طلایی و اوزون برون سبز می باشد.

شاخصه های بارز خاویار پرورشی

شاخصه های بارز خاویار پرورشی ارزش ماهی خاویار پرورشی بسیار زیاد می باشد و وجود سلنیوم آلی به همراه ویتامین ای سیستم ایمنی را قوی نموده و بیماری قلبی و آسیب های سلولی را کاهش می دهد. تخم ماهی دارای ویتامین B12 بوده و اسیدهای چرب را کنترل نموده و نیاز بدن انسان را تامین می کند.

خاویار ضدافسردگی بوده و بهبود دهنده روحیه است و از بین برنده ناتوانی جنسی است و چون حاوی ویتامین A است به سلامت چشم کمک می کند. درمان کننده بیماری آنمی است و از آلزایمر که تضعیف کننده ماهیچه های بدن است جلوگیری می کند. همچنین به دلیل ویتامین دی و کلسیمی که دارد از سیستم استخوان ها محافظت نموده و از استخوان پوکی جلوگیری۲ می کند.

خاویار سیستم ایمنی بدن و میل جنسی را تقویت نموده و به دلیل امگا۳ که دارد فشار خون را کاهش داده و برای کسانی که تازه عمل جراحی نموده اند و یا شیمی درمانی می کنند بهترین گزینه است و بهبود دهنده سلامت چشم است و به دلیل آهن فراوانی که دارد به رفع کم خونی کمک می کند.

خاویار از سرطان های سینه، پروستات و کولون جلوگیری نموده و به دلیل اینکه غنی از پتاسیم است به مغز اکسیژن رسانی نموده و از ایجاد سردردها جلوگیری می کند. همچنین به دلیل ویتامین A که دارد به جوانسازی پوست کمک خواهد نمود و از بیماری پوستی مانند پسوریازیس، لک، جوش و آکنه جلوگیری می کند. به این دلیل که خاویار سرشار از پتاسیم است از بیماری سنگ کلیه جلوگیری می کند و مصرف آن برای زنان شیرده و باردار مفید است و تقویت کننده مادر و کودک است.

مشخصات مهم خاویار سالمون طلایی

مشخصات مهم خاویار سالمون طلایی انواع خاویار سالمون طلایی در ایران دارای شش گونه است که به ذکر موارد زیر می پردازیم:

فیل ماهی از بزرگ ترین گونه های این ماهی است که در رتبه اول کیفیت قرار دارد و وزن آن ۱۴۰۰ کیلو تا سن ۱۰۰ ساله است که بین ۱۴ تا ۱۷ سالگی تخم ریزی خواهد نمود و دو یا سه سال یکبار تخم ریزی می کند. همچنین این گونه از باارزش ترین و گرانترین نمونه های خاویار در جهان می باشد. قره برون یا تاس ماهی یا بینی سیاه از نظر ارزش در رتبه دوم قرار دارد و از گونه های روسی گرانتر خواهد بود و دارای رنگ تیره با رنگدانه های سفید است که تا بینی امتداد پیدا کرده است. وزن این ماهی ۶۰ تا ۱۳۰ کیلو بوده و در ۱۲ تا ۱۴ سالگی تخم ریزی می کند. تاس ماهی روس یا چالباش دارای رنگ طلایی بوده و دارای رتبه سود در ارزش است و وزن آن ۶۰ تا ۱۰۰ کیلو می باشد. ماهی خاویار شیپ گونه ی مهاجری است که دارای عمری سی ساله بوده و از نظر ارزش در رتبه چهارم قرار دارد و در سنین ده تا چهارده سالگی تخم ریزی می کند. خاویار اوزون برون دراکول از نمونه های کوچکی است که از نظر کیفی در رتبه آخر بوده و در سنین ۸ تا ۱۲ سالگی تخم ریزی می کند.

فروشنده انواع خاویار سالمون اصل خزر

فروشنده انواع خاویار سالمون اصل خزر پاک کردن ماهی بدین روش است که ابتدا ماهی را به اتاق خاویار سازی برده و آن را شستشو می دهند و با شکافتن شکم آن با دقت کافی خاویار را بیرون آورده و آن را در ظرف مخصوص می ریزند. تخم ماهی بر روی الک ریخته شده و مالش داده می شود تا اشپل از تخمدان جدا شود و از چشمه غربال در داخل ظرفی دیگر ریخته شود. فروشنده خاویار سالمون در این سایت است.

تخم های الک شده با آب سرد و بهداشتی و تمیز شستشو داده شده و بعد از آن تخم را در ظرف استیل ۱۵ دقیق نمک می زنند و مخلوط می کنند تا نمک جذب آن شود. خاویار از خانواده تاس ماهیان که دارای ۲۷ گونه و زیر گونه می باشد و ۵ گونه مهم آن در دریای خزر زیست می کند. دریای خزر ۹۳ درصد ماهیان خاویار را در جهان به خود اختصاص داده که این ماهیان در سه نوع طلایی سیاه و سرخ هستند که نمونه های سیاه از اعلاترین خاویار می باشد. ارزش ماهی خاویار به تخم آن است و از گوشت آن نیز استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما