شرکت تولیدی خاویار 50 گرمی

قیمت خاویار های ۵۰ گرمی اصل را در نمایندگی های مجاز می توانید جویا شوید. خاویارها از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت می باشند و این موضوع یکی از دلایل اصلی در تغییر قیمخاویار ایران در برترین سطح خاویار دنیا قرار دارد. دلیل شماره 1 بودن خاویار ایران؛ طعم فوق العلاده و سایز درشت خاویار ایرانی است. طعمی که اکثر غریب به اتفاق آشپز ها و کارشناسان تغذیه جذابترین در میان خاویار ها است. بی شک مطرح ترین خاویار ایران، خاویار بلوگا است.

این نوع خاویار به عنوان برند صادراتی خاویارکشورمان محسوب می شود و اسم ماهی این مدل خاویار، فیل ماهی است. این گونه که بومی دریای خزر می باشد و نیز بزرگترین ماهی خاویار دریای کاسپین هست.ت خاویار می باشد. خاویارهای ایرانی در بیشتر نمایندگی ها بیشتر در قوطی های ۵۰ گرمی بسته بندی و برای مصرف شخصی و به صورت جزئی به فروش می رسند.خاویار 50 گرمی برای مصرف شخصی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر است.امروزه بازرگانی خاویار سود مناسبی برای تولیدکنندگان بهراه دارد.

شرکت تولیدی خاویار 50 گرمی

مشخصات کامل ماهی خاویار

مشخصات کامل ماهی خاویار ماهیان خاویاری یا تاس‌ماهی ها یا استورژن نامی است که به ماهیان خانوادهٔ تاس‌ماهیان (Acipenseridae) داده می‌شود که در مجموع ۲۷ گونه دارد و دست کم چهار گونه نیز امروزه منقرض شده‌اند. فیل‌ماهی، اوزون برون، تاس‌ماهی ایرانی، تاس‌ماهی روسی و شیپ از مهمترین انواع ماهیان خاویاری هستند. ماهیان خاویاری که استورژن نیز نامیده می‌شوند و از راسته ی تاس‌ماهی‌سانان هستند در شمار گونه‌های آبزی هستند که از پیشینه‌ای چندصدمیلیون ساله که به عصر کرتاسه بازمی‌گردد برخوردارند. رقم گونه‌های خاویاری، به ۲۷ گونه و چهار سرده و چندین زیرگونه در جهان تقسیم می‌شود که از این تعداد، ۵ گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند. چهار سردهٔ این خانواده عبارت اند از فیل‌ماهی‌ها، تاس‌ماهی‌های اصلی، پوزه‌بیلچه‌ایها و شبه پوزه‌بیلچه‌ای‌ها این گروه از ماهی‌ها ساکن رودها و دریاچه‌های مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، مناطق نزدیک به قطب و سواحل اوراسیا و آمریکای شمالی هستند. ارزش اقتصادی ماهیان خاویاری، تخم آن‌ها یعنی خاویار از اشرافی‌ترین و گران‌ترین فراورده‌های غذایی در جهان است.

امروزه به دلیل صید بی‌رویه بسیاری از گونه‌های این ماهی در خطر انقراض بوده و صید آن‌ها در بسیاری از زیستگاه‌های آنان ممنوع شده‌است. ماهیان خاوری دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. عموماً اندازه‌های بسیار بزرگی تا ۱۵۰۰ کیلوگرم و هفت متر دارند، بخش‌هایی از اسکلت آن‌ها غضروفی بوده و عموماً برای تخمگذاری به رودخانه‌ها مهاجرت می‌کنند. این ماهی‌ها پلی پلوئید بوده و دارای دو، چهار یا هشت ست یا مجموعه کروموزومی هستند. این ماهی‌ها معمولاً در عمق آب به سر می‌برند و گوشتخوار و شکارچی هستند. همچنین استورژن‌ها بیشترین طول عمر در میان تما می ماهیان را دارد. پنج گونه از ماهیان خاویاری ممتاز جهان شامل فیل‌ماهی یا بلوگا، تاس ماهی روسی یا چالباش، تاس ماهی ایرانی یا قره برون، ماهی شیپ و ماهی ازون برون یا سوروگا از گونه‌های اصلی دریای خزر هستند. خاویار ماهیان خاویاری از گران‌ترین غذاهای موجود در جهان است.برخی از گونه‌ها در بیست سالگی به بلوغ رسیده و تا ۱۰۰ سال عمر می‌کنند.

خواص بهترین ماهی خاویار

گوشت ماهی خاویاری، 4 تا 6 برابر بیشتر از آزادماهیان (از جمله سالمون و قزل آلا) و چیزی حدود 10 برابر کپور ماهیان دارای اسیدهای چرب EPA و DHA است. 1- گوشت ماهیان خاویاری در مقایسه با گوشت سایر ماهیان کیفیت پروتئینی بسیار بالاتری از نظر داشتن اسیدهای آمینه ضروری دارد. اسیدهای آمینه ضروری: اسید گلوتامیک: این ماده به بهبود رشد مغزی کمک کرده و عامل مهمی در جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل می باشد. اسید آسپارتیک: به جذب بهتر مواد مغذی کمک کرده و خستگی را کاهش داده و نشاط را افزایش می دهد. آلانین: منبع انرژی مورد نیاز برای فعالیت کبد را فراهم کرده و برای سلامتی کبد ضروری است.

لیستین: جریان خون را تسریع کرده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3 و امگا 6: -2 گوشت ماهیان خاویاری علاوه بر کیفیت پروتئینی بی نظیرش غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3 و امگا 6 می باشد. • این اسیدهای چرب در ساخت دیواره سلولی نقش داشته و در محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی و جلوگیری از تصلب شرایین نقش موثری دارند. • این ماهیان 4 تا 6 برابر بیشتر از آزادماهیان (از جمله سالمون و قزل آلا) و چیزی حدود 10 برابر کپور ماهیان دارای اسیدهای چرب EPA و DHA است. 3- گوشت ماهیان خاویاری سرشار از کلاژن بوده که در زیبایی و جوانی پوست خانم ها تاثیر بسیار زیادی دارد. 4- گوشت ماهیان خاویاری دارای مقادیر زیادی کندرویتین سولفات است که این ماده در رشد استخوانها بسیار موثر است. از اینرو مصرف گوشت این ماهی به کاهش درد در استخوانها و مفاصل بدن، خشکی شانه، رماتیسم و پوکی استخوان، ریزش مو و خستگی مزمن مقابله می کند.

رتبه بندی انواع ماهی خاویار

رتبه بندی انواع ماهی خاویار انواع ماهی خاویاری دریای خزر فیل ماهی خا ویاری تاس ماهی ایرانی (قره برون) تاس ماهی روسی (چالباش) شیپ اوزون برون سایر رقم های ماهی خاویاری استرلیاد (ماهی خاویاری آب شیرین) سیبری بستر (رقم هیبرید)

اندازه دانه های ماهی خاویار

فیل ماهی بزرگترین ماهی دریای خزر است که خاویاری بسیار با کیفیت و خوش طعم دارد. فیل ماهی از راسته تاس ماهیان است که یکی از انواع بزرگترین ماهیان خاویاری دریای خزر است. طول عمر آن به بیش از ۸۰ سال می‌رسد و وزن آن به بیش از یک و نیم تن نیز می‌رسد. خاویار این ماهی به بلوگا معروف است. خاویار بلوگا در بین انواع دیگر دارای قطر بزرگتری است و رنگ آن قهوه ای روشن است و در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد. قطر دانه های خاویار بلوگا بالاتر از ۳ میلی متر است که به آن امپریال گفته می‌شود و اگر قطر آن بین ۲.۵ تا ۳ میلیمتر باشد، به آن بلوگا گفته می‌شود. بلوگا جزو یکی از گرانبهاترین و اشرافی ترین غذای جهان محسوب می‌شود و در بین کسانی که از خاویار مصرف می‌کنند، این نوع خاویار از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

خاویار امپریال در جهان اسم‌های سه صفر و رویال معروف است. خاویار فیل ماهی با ظاهر زیبا، طعم دلچسب، دانه های بزرگ، عطر بی نظیر، طعم جادویی، و شفافیت دانه های آن این نوع از خاویار را از دیگر انواع آن متفاوت می‌کند. خاویاری که از فیل ماهی بدست می‌آید جزء کمیاب ترین خاویار جهان محسوب می‌شود و به لحاظ خصوصیاتی که در بالا ذکر شد، از طرفداران زیادی در جهان برخوردار است. ماهی خاویار قره برون که از راسته تاس ماهیان است قدی حداکثر بطول ۲ متر و وزن آن حداکثر به ۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد وزن آن معمولا بین ۲۰ تا ۸۰ کیلوگرم است. این ماهی به خاطر ویژگی ظاهرش به دماغ سیاه معروف است. خاویار این ماهی شبه ماهی آسترا و شیپ است. خاویار این ماهی بین ۲ تا ۳ میلیمتر است و شباهت زیاده به خاویار ماهی شیپ و آسترا دارد و به‌خاطر این‌که بومی ایران است. به ماهی خاویاری ایران معروف است. ماهی گلد یا روس که از اسمش پیداس بومی ایران نبوده است و در مناطق شمال دریای خزر در نزدیکی رودخانه‌های شیرین زندگی می‌کنند، این نوع ماهی در رودخانه اوب و لینا سیبری زندگی می‌کنند. وزن این نوع ماهی به بیش از ۲۰۰ کیلوگرم نمی‌رسد و در کشورهای اروپایی جهت استحصال خاویار پرورش داده می‌شوند. این ماهی خاویار شبیه چالباش است با این تفاوت که دارای تیغه های آبششی بادبزنی، پوزه کوتاه و اندکی مسطح و بریدگیلب پایین عمیق تر است. در حالت عادی طول این ماهی به بیش از ۲ متر نمی‌رسد وزن آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد. و طول عمر آن در حالت عادی به شصت سال می‌رسد. این ماهی نیمه مهاجر است و در همه رودخانه های سیبری مانند اب، ینی سیی، لنا تاکولیما و حوضه دریاچه بایکال زندگی می‌کند. این ماهی در شمال روسیه زندگی می‌کند و شباهیت زیادی به خاویار آسترا دارد و رنگ خاویار آن از طوسی تیره تا مشکی است. این نوع خاویار به دلیل‌ اینکه در شمال دریای خزر زندگی می‌کنند و مهاجر هستند در ایران زیاد تولید نمی‌شود، کیفیت پایین تری نسبت به بقیه خاویارها دارد. در ایران اکثر خاویار بری که موجود است بصورت قاچاق از کشورهای حاشیه دریای خزر به ایران آورده می‌شود و فروخته می‌شود. ماهی شیپ این ماهی از راسته تاس ماهیان است که طول آن حداکثر به ۲۲۰ سانتی متر می‌رسد و وزن آن به ۸۰ کیلوگرم که در حالت عادی، در ایران طول آن به ۱۵۰ سانتی متر و وزن حدود ۶۰ کیلوگرم است. این ماهی به طور طبیعی بیش از ۳۰ سال عمر می‌کند که در ایران به حدود ۱۴ سال است. کمترین صید ماهی در دریای خزر را دارد و در حال انقراض است. ماهی ازون برون ماهی سوروگا | ازون برون ماهی بومی دریای خزر است. ازون برون کوچک‌ترین ماهی خاویاری است و به دلیل پوزه بلندی که دارد ظاهری منحصر به فرد داشته و به همین خاطر به آن ماهی ازون برون گفته می‌شود. خاویار ماهی ازون برون بین ۱.۷ تا ۲.۵ میلیمتر است. خاویار ماهی ازون برون از لحاظ ظاهر نسبت به سایر انواع آن ریزتر است. این خاویار به‌خاطر طعم خوب آن شهرت دارد.

میزان کالری ماهی خاویار

میزان کالری ماهی خاویار کالری خاویار بسته به نوع آن متفاوت است. خاویار انواع مختلف و گوناگونی دارد که از این جمله می‌توان به خاویار سیاه، خاویار سرخ و خاویار طلایی اشاره کرد. ♥ هر ۱۰۰ گرم خاویار سیاه به طور میانگین حاوی ۳۰۰ کالری است. ♥ ۱۰۰ گرم خاویار سرخ به طور میانگین حاوی ۲۳۰ کالری است. ♥ هر ۳۰ گرم خاویار طلایی به طور میانگین ۷۰ کالری دارد.

نحوه مصرف ماهی خاویار برای زنان باردار

مادران در زمان بارداری نیاز به مراقبت های ویژه دارند چرا که این دوران یکی از حساس ترین و سخت ترین دوره های زندگی یک مادر محسوب می شود پس باید با رعایت اصول مناسب بهره گیری از موارد مصرفی مناسب سلامت مادر و جنین را تضمین کرد. یکی از مواد غذایی بسیار پر خاصیت و شگفت انگیز که در دوران حساس به زنان باردار توصیه می شود مصرف خاویار است. که یکی از روش های ضمانت سلامت جنین و مادر می باشد. خاویار سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی و پروتئین وچربی می باشد مصرف این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های التهاب مفاصل و دستگاه گوارش و سرطان بسیار موثر است. به توصیه اکثر پزشکان خاویار ایران یکی از بهترین مواد غذایی است کهبهترین زمان مصرف آن در ماه های 6 تا 9 بارداری می باشد البته مصرف خاویار در کل 9 ماهه بارداری باعث تقویت جنین و مادر می شود. همیشه دانستن جنسیت در اوایل بارداری هیجان انگیز بوده و باعث می شود والدین خود را با شرایط بهتری آماده کنند. از طرفی بعضی از والدین جنسیت کودکشان برایشان با اهمیت است و سعی می کنند از طریق راه های درست به جنسیت موردنطر دست پیدا کنند. اگر والدینی تمایل به داشتن پسر و تعیین نوع جنسیت آن می باشند: بهتر است که مادران باردار چند ماه قبل از اقدام به بارداری مصرف سدیم و پتاسیم ،ویتامین های گروه C،B،E و مصرف کلسیم و کم کردن فراورده های لبنی و خوراکی های شیرین مثل آبنبات و….. یکی از مواد غذایی که تمام این ویتامین ها رو دارا می باشند خاويار است که با مصرف این خاویار نتیجه فوق برای والدین نتیجه بخش خواهد بود. خاویار یکی از منابع سرشار و شگفت انگیز ویتامین B12 است که تاثیری فوق العاده در تقویت و افزایش اسپرم مردان دارد. با توجه به دخالت برخی پزشکان در مورد نازایی برخی از زوج ها تمایل دارند که با استفاده از منابع ویتامینی و گیاهی یا دریایی با این مشکل مقابله کنند. خاویار به دلیل داشتن ویتامین B12 می تواند تعداد اسپرم ها را افزایش داده و نقش موثری در بهبود تحرک اسپرم داشته باشد با توجه به تایید محققان این مواد غذایی تایید شده اما حتما با پزشک خود مشورت کنید. مطالعات نشان داده اند که کاهش تعداد اسپرم در بدن مردان کمبود ویتامین B12 است استفاده از مکمل غذایی با ویتامین با دوز 1500 میکروگرم یا تزریق آن که با مصرف خاویار این منبع غنی این مشکل رفع می شود. همچنین خاویار و ویتامین B12 در بانوان جهت افزایش باروری سلول تخمک و کاهش سقط جنین می شود برخی مطالعات نشان داده اند کمبود این ویتامین ،شانس تخمک گذاری غیر معمول را افزایش می دهد.

فروش انواع خاویار 50 گرمی

فروش انواع خاویار 50 گرمی خاویار های مختلف ایرانی با بسته بندی های مختلف به شما عزیزان عرضه می شود . این خاویار ها از ارزش بالای غذایی برخوردار هستند . این محصول با ارزش با بسته بندی استاندارد ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۱۲۵ و … به شما عزیزان عرضه می شود. خاویار های مختلف در کشور به شما عزیزان با کیفیت های متفاوت به فروش می رسد ، این گونه محصولات با وزن های مختلف و مشخصی به شما عزیزان عرضه می شود .عرضه خاویار 50 گرمی سفارش خاویار را برای مصرف کننده خانگی اسانتر میکند . امروزه شرکتهای عرضه کننده خاویار با مزرعه های تهیه کننده خاویار ارتباط مستقیم داشته وارائه خاویار دراین شرکتها اصولی انجام میپذیرد. بنابراین بهترین گزینه برای تهیه خاویار مرکز خاویار قابل اعتماد می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما