شرکت پخش خاویار بری پرورشی

خاویار کلمه ای فارسی و از کلمه خاک آور به معنی تخم ریز می باشد اما با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارد به مروارید سیاه مشهور است. خاوریار همان تخم های بارور نشده ماهیان خاویاری می باشد که از گران ترین خوراکی های جهان است. اما باید خاطر نشان کرد که این مروارید سیاه از تمام گونه های ماهی بوجود نمی آید بلکه تنها در تمام دنیا تعدادی از ماهی ها وجود دارند که تولید کننده خاویار می باشند.

در خود دریای خزر بیش از نود درصد خاویار جهان تولید می گردد، سه نوع ماهی خاویاری استوروژون اصیل وجود دارد که نام های آنها عبارتند از فیل ماهی که خاویار آن از همه بزرگ تر است و به خاویار بلوگا مشهور است، به دلیل سن بلوغ دیر که 18 سال می باشد بعد از 18 سال خاویار می دهد، تاس ماهی که سن بلوغ آن بعد از 12 سال است، به خاویار آسترا شهرت دارد و به خاویار قهوه ای یا طلایی به دلیل رنگ خاصش مشهور است، اوزون برون که اندازه خاویار آن ریزتر از سایر خاویارها می باشد، سن بلوغ آن 7 سال است،رنگ خاویار آن سیاه رنگ می باشد و به خاویار سوروگا مشهور است. در این میان خاویار دیگری نیز به نام خاویار بری وجود دارد که از ماهی سیبری گرفته می شود اما ماهی سیبری جزء ماهیان خاویاری دریای خزر نمی باشد. از خاویار بری به عنوان خاویار سیبری نیز گاهی اوقات یاد می شود. خاویار بری ارزش و کیفیتی عالی دارد و طعم آن به گردوی تازه می ماند. شاید نسبت به سایر خاویارها از ارزش و اهمیت کمتری برخوردار باشد اما از نظر ارزش غذایی همانند سایر خاویارها است اما با طعم و بوی متفاوت نسبت به بقیه خاویارها است.

به دلیل گران قیمت بودن خاویار مصرف آن در ایران بسیار ناچیز است اما باتوجه به پرانرژی و مغزی بودن آن و مصرف 85درصدی خاویار در اروپا، آمریکاو کانادا محصولی صادراتی در ایران بشمار می آید. از فواید خاویار می تواند به این نکته اشاره کرد که افسردگی را از بین می بردو از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند. با در نظر گرفتن مزایای رقابتی، خاویار بری پرورشی از بهترین گزینه ها برای خرید و فروش می تواند باشد. از سوالاتی که در بازار خاویار وجود دارد و ذهن مصرف کننده را درگیر می کند در مورد خاویار قرمز است اینکه از چه ماهی گرفته می شود و تفاوت آن با خاویار سیاه چیست و ارزش غذایی آن است. گاها خاویار قرمز را به عنوان خاویار اصلی و با کیفیت، با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند که متاسفانه سبب دلخوری مصرف کننده می شود و به طوری که پس از یک تجربه تلخ مصرف خاویار بی کیفیت، از مصرف مجدد خاویار اجتناب می‌کنند ما بر آن شدیم که توضیحاتی در این خصوص بدهیم تا سبب آگاهی بیشتر مشتریان گرامی شود. خاویار اصلی یا سیاه به تخم ماهی ای گفته می شود که از ماهی خاویاری بدست می آید گفته می شود که دارای تنوع رنگی شامل رنگ های عمدتا سیاه، خاکستری، زیتونی و گاها آلبینو می‌باشد. به تخم حاصل شده از ماهی سالمون و قزل آلا، به اشتباه خاویار قرمز گفته می‌شود که دارای رنگ قرمز و نارنجی است و یکی از واضح ترین معیارهای تشخیص خاویار قرمز و سیاه، رنگ آن می باشد که در بالا توضیح داده شده که هر کدام چه نوع رنگی دارند. مورد بعدی در تشخیص خاویار قرمز و سیاه، سایز دانه‌های خاویار است. در خاویار سیاه به ندرت اندازه تخم از ۳.۵ میلی‌متر بالاتر می‌رود حال آنکه خاویار قرمز یا نارنجی حداقل بالای ۴ میلی‌متر است به طوری که در صورت قرار گرفتن کنار هم این اختلاف سایز کاملا محسوس است.

بزرگترین و مهمترین معیار تشخیص این دو نوع خاویار طعم و مزه آن است. خاویار سیاه با مزه گردویی و خامه ای بی نظیری که دارد و ماندگاری بالای عطر و طعم آن در دهان سبب لذت فرح بخش و بی نظیری می‌شود اما خاویار قرمز تقریبا بدون عطر و طعم است و شبیه خرمالو نرسیده، مزه گس دارد. برای مصرف خاویار قرمز، گاها از چاشنی و سس هایی برای طعم دادن و مطبوع کردن آن استفاده می‌کنند. از نظر ارزش غذایی با توجه به ترکیبات غذایی نظیر اسید های چرب و اسید آمینه ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان پی برد که خاویار اصلی و سیاه دارای ارزش غذایی بالاتری به نسبت خاویار قرمز می باشد و تاثیر بسیار زیادی در سلامتی افراد دارد.

شرکت پخش خاویار بری پرورشی

خاویار بری پرورشی چیست؟

خاویار بری پرورشی چیست؟ ایران در رده پنجم تولید و صادر کننده ماهیان خاویاری می بشد که این امر از نظر اقتصاد ی برای کشورمان بسیار با اهمیت است. درواقع ایران تولید کننده خاویار بری نیز می باشد. خاویار جزء اشرافی ترین غذاها محسوب می شود و عده ای آن را بصورت خام و عدهر دیگری بصورت پخته و در ترکیب با سایر مواد غذایی مصرف می کنند. مهم ترین مواد تشکیل دهنده خاویار ۵/۵۱ درصد آب ۲۸ درصد پروتئین ۱۶ درصدچربی ۵/۱ درصد مواد قندی و ۳ درصد ویتامین ه برای بدست آوردن خاویار 12 تا16 سال زمان نیاز است که به نسبت سایر مشاغل زمان کمی نیست و حتی اگر کسی بخواهد خاویار را پرورش دهد باز هم همین زمان نیاز است و با نگاه به این قسمت از قضیه دیگر خاویار غذای گرانی محسوب نمی شود زیرا برای تولید و تهیه آن حتی بصورت پرورشی مدت زمان زیادی لازم است. اما با توجه به فوایدی که دارد از جمله این که این ماده از آلزایمر جلوگیری می نماید ، باعث پیشگری از بیماری های قلبی و عروقی ، مانع افزایش کلسترول ، جلوگیری از بیماری پارکینسون و بسیاری از موارد دیگر می شود. ارزش تهیه و مصرف را دارد.

معرفی بهترین خاویار بری

مجموعه مهر خاویار با مجرب ترین کادر و پرسنل اقدام به ارائه خاویار بری با بهترین کیفیت می کند که علاوه بر استفاده عموم امکان صادرات آن به کشورهای دیگر نیز می تواند صورت گیرد. همچنین این مجموعه دز زمینه واردات خاویار بری نیز فعالت دارد که می توان برای خرید خام، بسته بندی و فروش آن با پرسنل این مجموعه تماس گرفته و با مطرح کردن موضوع راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید. خاویار به خودی خود باکیفیت می باشد، اما می توانید برای خرید ارزان خاویار را در بسته بندی های کمتر از 100 گرمی تهیه کنید.

نحوه پرورش خاویار بری

نحوه پرورش خاویار بری در دهه های گذشته ، با توجه به اینکه در دریای خزر گونه‌های ماهیان خاویاری از قبیل فیل ماهی، چالباش، ازون برون و قره‌برون به وفور یافت می‌شد. درنتیجه محصول گوشت و خاویار با کیفیت بسیار زیاد در دسترس عموم بود به طوری که تا سالانه ۳۰۰ تن خاویار استحصال و وارد بازار مصرف بین المللی و داخلی می‌شد. حتی آن قدر میزان صید زیاد بود که خیلی از اوقات گوشت ماهی در دریا رها و فقط خاویار آن استحصال می‌شد. به دلیل صید بی رویه و شروع به انقراض ماهیان خاویاری در نهایت ایران هم مانند کشورهای دیگر نظیر چین، لهستان، فرانسه و … در اوایل دهه ۸۰ خورشیدی به پرورش ماهیان خاویاری در محیط های پرورش روی آورند.انتخاب محل صرفا به علت منابع آبی بسیار قوی، با کیفیت و تجدیدپذیری بالا و شرایط آبی و هوایی و دمای بسیار مناسب برای پرورش این گونه ماهیان خاویاری بسیار با ارزش و در معرض انقراض می‌باشد. ایران یکی از بزرگ ترین صادر کننده های خاویار جهان بشمار می رود. پرورش خاویار بری می تواند به روش سنتی و پیشرفته صورت گیرد. اما باید به این نکته توجه کرد که خاویار بری دارای تنوع رنگی بالایی می باشد اما به دلیل محل زندگی آن در ایران موجود نیست و در سیبری و در رودخانه های اب سرد و شیرین یافت می گردد بنابراین برای پروش ماهی سیبری باید اقدام به وارد کردن این ماهی بصورت زنده و با بهترین کیفیت کرد و در شرایط مخصوص به همان نوع ماهی خاویاری اقدام به پرورش آن کرد تا درنهایت خاویاری با بهترین کیفیت بدست آید.

روس صید خاویار بری

یکی از سوالاتی که ممکن است در زمینه خاویار وحشی و خاویار پرورشی مطرح شود این است که آیا گوشت و خاویار پرورشی از نظر ارزش غذایی، عطر و طعم و مزه و تاثیر بر سیستم سلامت انسان همانند خاویار وحشی و دریایی تفاوتی دارد یا خیر؟ با توجه به حساسیت بالای این محصول در سلامت جسم و روان مصرف کنندگان تا به حال آزمایش‌های فراوانی در زمینه آنالیز محصولات دریایی نظیر گوشت ماهی خاویاری و خود خاویار حاصله از دریا و محصولات پرورشی آن ها انجام شده است. این نوع آزمایش‌ها شامل میزان پروتئین، میزان اسیدهای چرب غیراشباع و اسید آمینه‌های ضروری، مواد معدنی و غیره می باشد.

در عموم موارد خاویار دریایی و پرورشی از نظر ترکیبات تفاوت محسوسی ندارند. اما گاها در مواردی بسیار نادر مشاهده شده است که محصول پرورشی خاویار و گوشت از نظر طعم و مزه و کیفیت دچار افت شدید و مزه بد و غیر قابل انکار شده اند. که با بررسی‌های انجام شده مشخص گردیده است که عواملی نظیر محیط پرورش، کیفیت آب و نوع تغذیه این ماهیان و سوء مدیریت نقش بسیاری در این کاهش کیفیت داشته است. در این قسمت می‌توان با مدیریت خوب و تغذیه این ماهیان با کیفیت بالا و تا حدودی شبیه خوراک طبیعی ماهیان در دریا بر این مشکل فائق آمد.

مجموعه آبزی گستران ساعی با استفاده از سیستم پرورش بسیار قوی در زمینه تصفیه و مدیریت آب و بهره‌گیری از غذای با کیفیت خارجی سعی کرده تا کیفیت خاویار و محصول گوشت خاویاری را تا حد ممکن بسیار بالا برده تا رضایت خاطر مشتریان گرامی را فراهم کند. نکته قابل توجه این است که در یک دهه گذشته با توجه به آلودگی‌های دریای خزر، نظیر آلودگی‌های نفتی و فاضلاب‌های شهری و زیستی که کل اکوسیستم دریای خزر را دچار مشکل کرده است برخی از کارشناسان و متخصصان این امر نظر بر عدم استفاده از محصولات دریایی را دارند و محیط های پرورشی با توجه به نظارت بهداشتی بسیار قوی چه از نظر مدیریتی و چه از نظر سازمان‌های متولی نظیر شیلات و دامپزشکی محصول سالم و دارای استاندارد های تغذیه‌ای و سلامت برای مصرف انسانی را تولید می‌کنند که این امر برای مصرف کننده و سازمان های بهداشتی مورد تائید می‌باشد.

بر طبق مباحث فوق می توان نتیجه گرفت که خاویار پرورشی با خاویار وحشی دریایی و هم‌چنین گوشت پرورشی با دریایی تفاوتی با هم ندارند و می‌توان خاویار پرورشی را جایگزین خاویار وحشی کرد. فقط نکته قابل ذکر این است که مصرف کنندگان گرامی باید محصولات را از مراکز تولید و فروش خاویار و گوشت ماهی تهیه بفرمایند که دارای اعتبار و سابقه درخشانی در این عرصه باشند.با توجه به نوع پرورش که یا بصورت صنعتی است و یا از طریق صید ماهی از دریا روش صید خاویار بری نیز فرق خواهد کرد.

مراحل تولید خاویار بری

مراحل تولید خاویار بری با توجه به بازار داغ پرورش و فروش خاویار بری شرکت های تولیدی بیشماری در زمینه تولید و بسته بندی خاویار بری فعالیت می کنندبرای تولید خاویار بری حتما باید بازه زمانی مورد نیاز برای بلوغ ماهی سیبری سپری شود تا بتوان ماهی را صید و خاویار موجود در شکم ماهی را بیرون کشید. در ایران ما درست است که خاویار را به طور عمده تولید می کنند اما فروش این ماهی در بازار های داخلی زیاد پر رنگ نیست. زیرا این ماهی ها اغلب دارای قیمت بالایی هستند که خرید شان برای همه مقدور نمی باشد. تولید خاویار در ایران بیشتر به منظور صادرات به کشور های خارجی صورت می گیرد تا از این طریق تولید کننده به سود ایده آل خود برسد. هرکدام از این گونه های ماهی خاویار های خاصی را تولید می کنند. برای بیرون آوردن خاویار از شکم این ماهی ها آن را برش داده و خاویار ها را بیرون می آورند.

کیفیت انواع خاویار بری

خاویار سرشار از ویتامین امگا3، کلسیم، پتاسیم، سدیم و سایر اسیدآمینه ها می باشد. خاویار بری یا همان سوروگا که از دسته ی ماهیان استروژنی محسوب می شود دارای رنگ طوسی تیره است. اندازه دانه های این خاویار نسبت به سایر خاویارهایی نظیر خاویار بلوگا و خاویار آسترا ریزتر می باشد.اکثر خاویارهای های بری دارای قیمت یکسان می باشند اما قیمت خاویار بری می تواند با توجه به وزن و حتی نوع بسته بندی آن تغییر کند پس محصول هرچقدر صادراتی تر و با کیفیت تر قیمت آن نسبت به نوع معمولی کمی بیشتر خواهد بود. خاویار بری در بسته بندی های مختلف با اندازه های مختلفی ارائه می شود که عبارتند از: بسته بندی 120گرمی، بسته بندی 150 گرمی، بسته بندی 180 گرمی، بسته بندی 200 گرمی، بسته بندی 250 گرمی.

فروش انواع خاویار بری پرورشی

فروش انواع خاویار بری پرورشی امروزه به دلیل صرفه جویی در وقت و خرید آسان مردم از خرید اینترنتی استفاده می نمایند . پرورش دهندگان خاویار هم از این نوع فروش استقبال کرده و سایت های فروش آنلاین راه اندازی نموده اند که مشتریان بتوانند در هر کجای ایران و یا خارج از ایران خاویار مورد نظر خود را به اندازه دلخواه سفارش داده و تحویل بگیرند. البته نباید این را فراموش کرد که برای خرید مطمئن و اصل باید از سایت های اینترنتی نمایندگی های معتبر خرید شود. به همین دلیل شرکت های واردات صادرات و یا افراد خاصی باید آن را وارد کنند و در فروشگاه ها به فروش برسانند. هنگام خرید این محصول از مراکز فروش خاویار باید به اصل بودن آن دقت شود. از ویژگی های خاویار اصل این است که حتی اصل بودن آن از بسته بندی اش نیز مشخص است و دانه های آن دارای شکل طبیعی و یکنواختی هستند. باتوجه به پیشرفت صنعت در تمامی زمینه ها پرورش خاویار نیز جنبه ای صنعتی به خود گرفته و ماهیان سیبری به صورت پرورشی تولید شده و بعد از سن بلوغ آنها خاویارگیری می شوند بنابراین راحت تر در دسترس عموم و برای صادرات در معرض قرار می گیرند. در کل تقاضا برای خرید خاویار بری یا سیبری که شباهت زیادی به خاویار سوروگا دارد بیشتر از قبل گردیده است. در کل توزیع خاویار بری در ایران به روش اینترنتی و سنتی می باشد. مشتریان عزیز می توانند باتوجه به شرایط دسترسی خود در بازار از یکی از روش های گفته شده اقدام به خرید خاویار بری کنند که شرکت خاویار بری با توجه به داشتن فروشگاه خاویار بری می تواند مشتریان عزیز را هم بصورت سنتی و هم بصورت اینترنتی و مدرن در این زمینه یاری کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما