صادرات انواع خاویار آسترا 125 گرمی

خاویار آسترا ایرانی و یا خاویار طلایی یا مروارید سیاه از کلمه خاگ آور گرفته شده به معنی تخم ریز , غذایی پر انرژی و مغذی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. تقریبا هشتاد و پنج درصد کشورهای اروپایی و آمریکایی از خاویار آسترا 125 گرمی استفاده می کنند. خاویار آسترا از محصولات صادراتی بسیار پر فروش است که در قوطی های بسیار زیبای طلایی رنگ عرضه می شود..

صادرات انواع خاویار آسترا 125 گرمی

اطلاعات مختصری درباره خاویار آسترا

اطلاعات مختصری درباره خاویار آسترا جالب است بدانید که خاویار دریای خزر بسیار شهرت دارد و برای صید ماهی های خاویار, بهترین مکان قسمت های شرقی دریای خزر و به خصوص بندر ترکمن است. ماهی هایی که از آن خاویار گرفته می شود ماهی بلوگا و ماهی ازون برون و ماهی شیپ و تاس ماهی ایرانی است.

این نکته بسیار شایان توجه است که ده سال طوا می کشد تا یک تاس ماهی به بلوغ برسد. و بعد از بلوغ از آن خاویار آسترا گرفته شود. برای حفظ نژاد ماهی بخشی از تخم آن را برای تولید ماهی استفاده کنند و مابقی به عنوان خاویار استفاده شود. به این ترتیب می توان از یک ماهی چندین بار خاویار گرفت. تولید کننده خاویار آسترا کارخانه تولید خاویار است و این محصول را از دومین استروژن بزرگ دریای خزر است.

بسیار عجیب بود که در گذشته با چکش های پلاستیکی ماهی های خاویار را بیهوش می کردند و بعد از خارج کردن تخم آن از گوشت آن استفاده می کردند. و متاسفانه صدها ماهی خاویار به این ترتیب از بین رفتند و نسل آن ها رو به انقراض می رفت تا این که امروزه با عمل سزارین بخشی از تخم آن را بیرون می آورند و بعد برای باروری دوباره ماهی ها را در دریا رها می کنند. و توانستن این گونه ارزشمند را حفظ کنند. خاویار آسترا بعاز بلوگا گران قیمت ترین خاویار دریای خزر شمرده می شود. از ویژگی های آن می توان

  1. رنگ زیبای آن را گفت که طیفی از قهوه ای تا زیتونی دارد
  2. شهرت بی کرانش به خاویار طلایی به خاطر رنگ زیبایش
  3. تولید آن به روش کالچر و در شرایط بسیار خوب
  4. طعم فندوقی و متمایل به گردویی آن
  5. قدیمی ترین ماهی خاویار دنیا که به زمان دایناسورها بر می گردد
  6. شرایط به عمل آمدن سخت که بین هفت سال تا دوازده سال طول می کشد
  7. شفافیت زیبای تخم ها آن
  8. از غذاهای بسیار اشرافی برای سرو شدن در مهانی های تجملاتی
  9. خاصیت های درمانی بسیار زیاد آن برای انواع بیماری ها و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها

شگفت انگیز است که قدمت ماهی های خاویار استرا به عهد ژوراسیک و زمان زندگی دایناسورها و به چند صد میلیون سال پیش بر می گردد. امروزه خاویار آسترا را به دلیل صید بیش از حد و برای حفظ آن ها از خطر انقراض به شکل کالچر به دست می آورند به این معنی که در محیط استخر پرورش ماهی بزرگ می شود.

خارق العاده است بدانیم که خاویار دنیا از چند ماهی مختلفی که در دریای خزر زندگی می کنند به دست می آید. می توان به سه تا چهار نوع ماهی استروژن خاویار اشاره کرد از جمله فیل ماهی و ماهی ازون برون و ماهی شیپ و تاس ماهی ایرانی و تاس ماهی روسی اشاره کرد. خاویار به دست آمده از این آبزیان انواع مختلفی دارد, از جمله خاویار های متنوعی که در بازار وجود دارد می توان به این گروه اشاره کرد.

  1. خاویار بلوگا که به خاویار امپریال نیز شهرت دارد و به بهترین خاویار دنیا شناخته شده است. در میان هم گروهی های خود خاویار بلوگار دارای بزرگترین تخم خاویاری است. و از فیل ماهی به دست می آید. به این دلیل که بزرگترین ماهی دریای خزر است به این نام شهرت پیدا کرده است. فیل ماهی های دریای خزر بعد از 18 سال به سن خاویار دهی می رسند و می توان گفت که خاویار بلوگا که گران قیمت ترین نوع خاویار است که از این نوع ماهی به عمل می آید.
  2. خاویار سوروگا را که از ماهی های ازون برون تهیه می کنند. ازون برون بعد از فیل ماهی و تاس ماهی عنوان کوچکترین ماهی خاویار دریای خزر را به عهده دارد. خاویار ماهی ازون برون بعد از گذشت هفت سال به ثمر می رسد. این نوع ماهی ریزترین خاویار را دارد. رنگ این نوع خاویار سیاه رنگ است.
  3. خاویار آسترا که به آن خاویار طلایی نیز گفته می شود. این خاویار از تاس ماهی به دست می آید. تاس ماهی بعد از فیل ماهی بزرگترین گونه آبزی دریای خزر است که زمان خاویار دهی این نوع ماهی دوازده سال است. و بعد از سپری شدن این دوران می توان از خاویار آن استفاده کرد. به تاس ماهی ماهی قره برون هم می گویند. که از ماهی ها ی استروژن در بازار خاویار ست.
  4. خاویار بری که از ماهی های سیبری پرورشی است. ماهی سیبری که تازه به کشور وارد شده است و به این دلیل مورد توجه پرورش دهندگان ماهی قرار گرفته است که سن بلوغ آن بسیار پایین است و حدود پنج سال طول می کشد تا به مرحله خاویار دهی برسد . تخم این نوع ماهی را خاویار بری می گویند. ولی به خاطر قیمت پایین و خاویار دهی سریع آن بسیار مورد توجه پرورش دهندگان ماهی قرار گرفته است و بازار خوبی را به دست آورده است.

انواع مختلف خاویار آسترا

خاویار آسترا به سه دسته تقسیم می شود.

  1. نوع اول را می توان خاویار آسترا رویال نام برد.
  2. نوع دوم را به خاویار آسترا در جه یک می شناسند.
  3. و نوع سوم خاویار آسترا درجه دو است

کیفیت استاندارد خاویار آسترا

کیفیت استاندارد خاویار آسترا خاویار آسترا ار تاس ماهی گرفته می شود که بعد از فیل ماهی بزرگترین گونه آبزی دریای خزر است . و از لحاظ کیفیت در درجه دوم بعد از خاویار بلوگا قرار دارد. و بعد از طی دوازده سال تاس ماهی به بلوغ رسیده و می توان از خاویار آن استفاده کرد. البته رنگ خاویار این نوع ماهی قهوه ای رنگ است ولی در بسته بندی های طلایی عرضه می شود به همین دلیل به آن خاویار طلایی هم می گویند.

رنگ تخم خاویار آسترا

بازار پر فروش خاویار آسترا بسیار پر تکاپو است. این محصول از تاس ماهی که به آن ماهی قره برون هم می گویند به دست می آید, که از ماهی ها ی استروژن در بازار ماهی های خاویار ست. از تاس ماهی خاویار آسترا گرفته می شود که به آن خاویار طلایی هم می گویند. البته رنگ خاویار آسترا تقریبا قهوه ای رنگ است و روشن بودن آن باعث شهرتش شده است.

لازم به ذکر است که رنگ های مختلف خاویار آسترا منحصر به فرد است رنگ طلایی زرد رنگ آن کاملا متمایز از خاویار های دیگر است بنابراین به آن خاویار طلایی هم گفته می شود. به علت صید بی رویه, این نوع ماهی با خطر انقراض مواجه شده است و به همین دلیل راه کار هایی برای حفاظت از این گونه اصیل جانوری در دریای خزر صورت گرفته است. طیف رنگی این گونه جانوری از خاکستری تیره تا زیتونی روشن است هر چه رنگ خاویار روشن تر باشد نشان دهنده این است که خاویار مرغوبیت بالاتری دارد و ارزش غذایی بهتری برای کسانی که مشتاق خرید خاویار آسترا هستند را دارد.

دلایل استفاده خاویار آسترا

دلایل استفاده خاویار آسترا چرا خاویار آسترا بسیار پر فروش است؟ طعم فندقی یا گردویی این محصول بسیار برای خریداران مورد توجه است و رنگ زیبای ان باعث شده به خاویار طلایی شهرت پیدا کند. این نوع خاویار را اگر در کنار خاویارهای دیگر قرار دهیم متوجه می شویم نسبت به خاویار بلوگا و سوروگا قیمت پایین تری دارد. همچنین خواص دارویی و ویژگی های منحصر به فرد آن غیر قابل توصیف است , برای هممین تقاضا برای خرید این محصول بالا است. برای حفاظت از این گونه جانوری آن را به صوت کالچر پرورش می دهند. نوع دریایی ان نیز با قیمت بسیار بالا وجود دارد.

آیا خاویار گیری آسان است؟ سریع محصول به دست می آید؟ چند وقت زمان لازم است تا خاویار آماده شود؟ اصالت و طعم و کیفیت ماهی های دریای خزر در دنیا بی نظیر است. این ماهی ها بیش از نیمی از خاویار کشورهای دنیا را تولید می کنند. جالب است مطلع باشیم که تولیدکنندگان خاویار دریایی برای به عمل آوردن این نوع خاویار مراحل بسیار طولانی و مختلفی را طی چند سال طی می کنند تا خاویار مرغوبی را به دست آورند. مراحل تولید خاویار استرا به روش کالچر این گونه است.

  1. ابتدا لارو خاویار یا تخم ماهی چند روزه را بر اساس سایز و بزرگ و کوچک بودن و نوع ماهی که تخم ریزی کرده است فیل ماهی یا تاس ماهی یا ازون برون و ماهی سیبری سورت بندی می کنند و در استخر های مخصوص قرار می دهند. و بین هفت سال تا پانزده سال طول می کشد تا ماهی به بلوغ برسد و به مرحله خاویار دهی برسد. در ابتدا تشخیص حنسیت ماهی های خاویار بسیار سخت است بعد از گذشت سه تا چهار سال نر بودن یا ماده بودن آن ها توسط متخصصان بیو تکنیک مشخص می شود
  2. و سپس ماهی ها را به استخرهای جداگانه می برند تا از لحاظ جنسیت جدا شوند.
  3. پس از این که این مرحله سپری شد برای این که اطلاعات هر ماهی حفظ شود چیپ ست هایی به آن ها وصل می شود تا تمام اطلاعات ماهی در دوران طول عمر آن حفظ شود. مراحل غذادهی به ماهیان بر اساس سن و وزن و نوع ماهیان متفاوت است و این عمل تا زمان بلوغ ماهیان ادامه پیدا می کند.
  4. سپس بعد از بلوغ ماهیان خاویار به مرحله خاویار دهی می رسند و بعد از به عمل آمدن تخم ماهی ,ماهیان خاویار حامل تخم ماهی را به اصطلاح در مرحله روزه داری قرار می دهند و تا هفت روذ به آن ها غذا نمی دهند تا چربی های اطراف تخم ماهی های ها آب شوند.
  5. و بعد خاویار به عمل آمده را برداشت می کنند. در این مرحله انتهای شکم ماهی را برش می دهند و تخم ماهی را از آن خارج می کنند.
  6. سپس تخم ماهی که به همراه گناد است را در داخل سبد های مخصوص می ریزند و زیر آب سرد آن را شستشو می دهند. و متخصص, خاویار را از گناد جدا می کند. و با آب کشی های بسیار تمام اضافات را از آن گرفته می شود.
  7. سپس دستگاه خاویار ساز با اضافه کردن نمک خاویار آماده را آماده بسته بندی می کند.

خواص انواع خاویار آسترا

خاویار یکی از اشرافی ترین صبحانه های جهان محسوب می شود. چرا خاویار را در وعده صبحانه میل می کنند؟ به علت مغذی بودن و ویتامین ها و پروتیین های سرشار آن افراد ترجیح می دهند این ماده غذایی را در وعده صبحانه میل کنند تا تمام ارزش غذایی آن در طول روز حفظ شود.

خاویار آسترا ارزش غدایی بسیار بالایی دارد و می توان گفت که این غذا سرشار از امگا سه و روی و آهن می باشد و به خصوص مصرف آن در کودکی بسیار به سلامت روح و روان کودکان کمک می کند و در دوران بارداری هم به مادر و هم به نوزاد همراه مادر کمک شایانی می کند. بازار خاویار آسترا بسیار خوب است و این محصول فرمول جادویی دارد که برای جلوگیری از پیری معجزه می کند و برای کسانی که دچار التهاب پوستی هستند بسیار مفید است. و برای کنترل چربی و فشار خون بالا بهترین دارو است. این نوع خاویار برای پیشگیری از سرطان نیز به عنوان دارو شناخته شده است.

فروشنده انواع خاویار آسترا 125 گرمی

فروشنده انواع خاویار آسترا 125 گرمی فروش خاویار آسترا در ایران در انحصار چند شرکت از جمله رابید خاویار است که این شرکت خود تولید خاویار آسترا را به عهده دارد و قیمت خاویار آسترا توسط این چند شرکت تعیین می شود شرکت رابید خاویار و شرکت های دیگر نه تنها به صادرات خاویار آسترا می پردازند بلکه واردات خاویار آسترا را نیز در دست دارند. تولیدات خاویار آسترا و توزیع آن را شرکت خاویار دریایی آسترا در ایران بعد از رابید خاویار با شرکت خاویار آسترا به دست دارند که شما می توانید مطمان باشید خاویار اصل را برای عرضه به مشتری تحویل می دهد. خاویار یکی از محصولات صادراتی ایران است که بازار خوبی در کشورهای آمریکا و اروپا و کانادا دارد. خاویار اصل در محیط مخصوص پرورش داده می شود و در بسته بندی های خاص اراِیه می شود. عرضه خاویار آسترا در حاشیه دریای خزر بسیار گرم است و شرکت های بسیاری در زمینه تولید و تنطیم خاویار فروشنده خاویار آسترا هستند. شرکت خاویار کالچر و شرکت های دیگر نیز جزو این دسته قرار می گیرند و خاویار پرورشی و به دست آمده در استخرهای پرورش ماهی را در اختیار خریداران می گزارد. و فروش عمده خاویار را به عهده دارند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما