صادرات انواع خاویار بلوگا جنوب

خاویار،یکی از گران ترین مواد خوراکی جهان است که به دلیل خواص بسیار بالا و گران بها بودن ،خوارکی ای لوکس به حساب آمده و همواره مورد توجه قشر ثروتمند جوامع بوده است.شاید برایتان جالب باشد که نیم بیشتر جمعیت ایران تا کنون خاویار نخورده اند و این در حالی است که حدود 90 درصد خاویار جهان را دریای خزر تامیین می کند. خاویار جنوب و شمال ایران، به بیشتر کشور های جهان صادر می شود و جزو مرغوب ترین خاویار های جهان است. ماهی های خاویاری موجود در دریای خزر عبارت اند از:فیل ماهی،ماهی شیپ،ماهی اوزون برون،ماهی خاویاری گلد یا ماهی خاویاری ایران.

صادرات انواع خاویار بلوگا جنوب

3 نکته مهم در مورد خاویار دریایی

3 نکته مهم در مورد خاویار دریایی خاویار ها به دو دسته کلی دریایی و پرورشی تقسیم می شوند که امروز می خواهیم به خاویار دریایی بپردازیم.

خاویار های دریایی یا خاویار وحشی، از ماهی هایی چون فیل ماهی، قره برون یا تاس ماهی،تاس ماهی روس و ماهی ازون برون بدست می آیند.این ماهی ها بسیار ازشمند بوده و هرگونه خرید و فروش آنها ممنوع است.البته ارزش این نوع ماهی های خاویاری به خاطر تخم آنها می باشد و نه به خاطر گوشتشان.این ماهی ها امروزه در معرض انقراض قرار گرفته اند.

خاویار ها با توجه به نوع گونه ماهی ای که بدست می آیند ،از نظر ظاهری و شیمیایی باهم تفوات هایی دارند.خاویار بلوگا،خاویار بری و خاویار سوورگا از معروف ترین خاویار ها هستند.

یکی از نکته هایی که باید هنگام خرید خاویار دریایی به آن دقت کنید این است که خاویار های با کیفیت، دانه های کاملا سالم و یک دست دارند و نا هماهنگی در اندازه های آنها دیده نمی شود.نکته بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که خاویار با کیفیت هیچگونه مایع تخمدان و مایعات اضافی به همراه خود ندارد.نکته بعدی این که خاویار ها نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشند و له شدگی نیز نباید در آنها مشاهده شود.

اگر هنگام خوردن خاویار طعمی شور یا تلخ احساس کردین این بدان معنی است که خاویارتان بی کیفیت و یا خراب است.همچنین خاویار نباید بوی تلخ زنده ای بدهد؛خاویار با کیفیت بوی ملایم و مدیترانه ای دارد.

5 ویژگی مهم خاویار بلوگا طلایی

5 ویژگی مهم خاویار بلوگا طلایی خاویار بلوگای طلایی، نوعی از خاویار است که از ماهی بلوگا یا همان فیل ماهی بدست می آید.زیستگاه این ماهی دریای خزر است که به همین دلیل به این نوع خاویار، خاویار طلایی ایرانی یا خاویار آسترای ایرانی نیز گفته می شود.درمیان ماهی های خاویاری،ماهی بلوگا یا همان فیل ماهی گران بها ترین ماهی می باشد و خاویار آن نیز از بارزش ترین و گران ترین خائیار های جهان است.

خاویار بلوگا طلایی ازنادر ترین و گران ترین خاویار های جهان است.این نوع خاویار دارای مقدار بسیار زیادی مواد مورد نیاز بدن ما می باشد.رنگ های این خاویار،خاکستری تیره مایل به طلایی ویا سبز زیتونی مایل به طلایی می باشد ؛به همین دلیل است که به خاویار طلایی شهرت دارد.

این نوع خاویار نادر،بو و عطر مناسب تری نسبت به بقیه خاویار ها داشته و طعمی شبیه به طعم فندق با کمی شوری سبک دارد.جنس دانه های این خاویار نرم و لطیف می باشد.

خاویار بلوگای طلایی به دلیل دارا بودن ریز مغذی و درشت مغذی های فراوان ،کمک فراوانی به سلامتی بدن می کند.از جمله خواص این نوع خاویار برای بدن میتوان به

  • آرام بخش بودن
  • تسکین دهنده درد ها
  • کمک به درمان انواع سرطان
  • ضد افسردگی،کاهش کلسترول
  • سلامتی گوارشو
  • کمک به کاهش فشار خون
  • جلوگیری از حملات قلبی

شاخصه های بارز خاویار بلوگا رویال

شاخصه های بارز خاویار بلوگا رویال خاویار بلوگا رویال،که به نام های امپریال،سه صفر،رویال و الماس شناخته میشود؛از فیل ماهی به دست می آید و دانه های درشت و تیره رنگ دارد. فیل ماهی از بهرتین گونه های ماهی خاویاری است .این ماهی که حدود هشتاد سال عمر میکند وزنی بالغ بر یک تن دارد.به این ماهی به دلیل قدمت چند صد ملیون ساله ای که دارد،فسیل زنده خاویاری نیز میگویند.اگر دانه های خاویار این ماهی بیشتر از سه میلیمتر باشد به آن رویال یا امپریال،و اگر کمتر از 3 میلیمتر باشد به آن بلوگا گفته می شود؛البته این تقسیم بندی تنها از نظر اندازه است و روی کیفیت خاویار تاثیر زیادی ندارد.این خاویار به دلیل داشتن عطر و طعم مناسب تر نسبت به بقیه خاویار ها، یکی از پر طرفدار ترین و گران ترین نوع خاویار در جهان به حساب می آید.

از نظر ظاهری این دانه های این خاویار شفاف بوده و دارای طیف ها مختلفی از رنگ خاکستری می باشد.قطر این خاویار همان طور که گفتم بیشتر از 3 میلیمتر است و به این دلیل که بو و طعم بهتری دارد و افراد میل بیشتری به خرید این مدل خاویار نشان می دهند،قیمت بالا تری نسبت به بقیه خاویار ها دارد؛الته کمیاب بودن این نوع خاویار هم در این گران بودن بی تاثیر نیست.

مراکز پخش خاویار بلوگا جنوب

مراکز پخش خاویار بلوگا جنوب از آنحا که ایران جز بزرگ ترین تولید کننده های خاویار جهان است و نود درصد خاویار جهان از دریای خزر تامین می شود؛پیدا کردن پخش کننده خاویار و خرید از آن ها کار دشواری نیست.اما باید مراقب بود تا خاویار اصل و درجه یک خریداری کنید.مراکز پخش خاویار جنوب باید خاویار را در بسته بندی پلمپ به شما تحویل دهد.بسته بندی باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • نوع خاویار
  • تایخ تولید و تاریخ انقضا
  • مقدار مواد مغذی

همیشه خاویار را از مراکز تولید و پخش معتبر و مطمعن خریداری کنید. هنگام خرید خاویار باید دقت داشت که قوطی خاویار جای ضربه خوردگی نداشته باشد و کاملا سالم باشد.اگر خاویار خریداری شده شفاف باشد نشان از تازگی و عدم ماندگی خاویار می دهد.طعم خاویار نباید خیلی شور یا تلخ باشد.بوی آن هم باید ملایم باشد.اگر طعم شوری یا تلخی احساس کردید یا بوی تند و زننده ای به مشامتان خورد،مطمعن باشید خاویارتان خراب یا بی کیفیت است.

قیمت انواع مختلف خاویار تا حدود زیادی مشخص است؛پس از خرید خاویار با قیمت عجیب و ارزان خود داری کنید. عواملی که در تعیین قیمت خاویار موثر هستند عبارت اند از:

  • نوع خاویار که مهم ترین ملاک قیمت گذاری است
  • برند ارائه دهنده خاویار
  • کیفیت و کشور مبدا خاویار
  • حجم و وزن خاویار
  • قیمت به روز شده خاویار
  • نحوه عرضه و تقاضا
  • هزینه تولید
  • نوسانات ارزی حاک بر اقتصاد کشور
  • هزینه های حمل و نقل

الته حجم قابل توجهی از خاویار های تولید شده داخل ایران صادر می شوند که کشور های عربی خلیج فارس همیشه از مشتری های خاویار ایرانی بوده اند.همین حجم از صادرات باعث شده تا هم قیمت خاویار افزایش داشته باشد در ایران،و هم پیدا کردن خاویار با کیفیت کمی سخت باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما