صادر کنندگان خاویار آسترا رقم 3

ماهیان خاویار ساکن در ایران و دریای خزر شامل ماهیان خاویاری ایرانی و روسی، فیل ماهی، اوزون و ماهیان خاویاری است. خاویار آسترا رقم 3 از انواع خاویار معروف در کشور است که با توجه به ارزش غذایی فوق العاده ی خود خریداران و علاقمندان مربوط به خود را دارد و بسیار حائز اهمیت است.

صادر کنندگان خاویار آسترا رقم 3

آشنایی با خاویار آسترا طلایی

آشنایی با خاویار آسترا طلایی از ماهی ای خاویاری که بتواند گران ترین خاویار ایرانی را تولید کند، می توان خاویار آسترا صادراتی را نام برد. خاویار به سه دسته تقسیم می شود که می توان به آن ها عبارت اند از:

خاویار بلوگا

خاویار آسترا

خاویار به سروگا انواع خاویار آسترا از ماهیان خاویاری مانند خمیر، فلفل زنگ، خاویار قرن ساخته می شود و البته خاویار آسترا از کیفیت بالایی برخوردار است و از کیفیت بهتری نسبت به خاویار سورگوم برخوردار است.

گشنیز یکی از ساقه های برتر ماهی است و یک گونه مستقل است. یک گونه بومی ایران، گوشت سفید و کم چربی در مقایسه با سایر گونه های ماهی است. البته خاویار قابل کشت و دارای ارزش اقتصادی است.

خاویار آسترا طلایی و قهوه ای رنگ است به همین دلیل به آن خاویار طلایی نیز گفته می شود. به دلیل طعم فوق العاده خاویار آسترا سادگی نباید از آن غافل شد. می توان گفت خاویار آسترا مانند طعم گردو است.

همچنین تولید خاویار آسترا حدود هشت تا ده سال طول می کشد. قیمت فروش خاویار در بازار کشور متفاوت است و بسته به وزن و نوع خاویار متفاوت است. خاویار آسترا بیشتر در بسته بندی 5 گرم فروخته می شود.

واردکننده خاویار ایران: آلمان فرانسه ایتالیا انگلستان اتریش ژاپن قطر

مشخصات مهم خاویار آسترا دریایی

مشخصات مهم خاویار آسترا دریایی خاویار آسترا دریایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی است. خوردن خاویار در جلوگیری از بیماری های مفاصل، دستگاه گوارش و سرطان های مختلف بسیار مؤثر است. این ماده مغذی و با کیفیت بالا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. بنابراین، در درمان بیماری های افسردگی و قلبی عروقی بسیار مفید است. خاویار سرشار از آهن است.

به همین دلیل برای افرادی که کم خونی فقر آهن دارند توصیه می شود. این ماده مغذی ارزشمند همچنین می تواند اثرات بیهوشی ناشی از عمل جراحی را با تقویت سیستم ایمنی بدن تسکین دهد. مقدار انرژی خاویار حدود 2704 کالری در هر کیلوگرم تخمین زده می شود.

برخی نیز آن را با نان و کره می خورند. خاویار انواع مختلفی دارد که معمولاً در رنگ ها مشاهده می شود از سیاه تا خاکستری روشن و زیتون تیره گرفته تا زیتون سبک (طلایی).

سرشار از ویتامین A است که به ترمیم بافت آسیب دیده پوست کمک می کند و به جلوگیری از سایش سلول کمک می کند و ویتامین E برای مقابله با شرایط بسیار خشک پوست، پوست را عمیق تر می کند. خوردن خاویار از افسردگی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند، زیرا غلظت اسیدهای چرب امگا 3 در خاویار بسیار زیاد است.

علاوه بر این، خاویار سرشار از ترکیبی به نام “ctacosand” است، یک الکل چرب با زنجیره بلند که به بدن تبدیل به اسیدهای چرب می شود. این اسیدهای چرب نقش مهمی در سنتز میلین (پوشش سلول عصبی) دارند. به همین دلیل، مصرف خاویار برای سلامتی سلولهای عصبی بسیار مهم است.

اطلاعاتی درباره فرآیند تولید خاویار آسترا

اطلاعاتی درباره فرآیند تولید خاویار آسترا سه نوع ماهی خاویاری در سطح جهان در دریا وجود دارد که به ترتیب کیفیتی از قبیل “فیل”، “زغال اخته یا ماهی خاویاری ایرانی”، “ماهی خاویاری طلایی یا روچویی”، “شلاق”، “ماهی ازن” است.

ماهی فیل بزرگ ترین ماهی آب داخلی ایران است که از نظر کیفیت خاویار در رتبه اول قرار دارد و بهترین خاویار محسوب می شود. نام دیگر آن Beluga است و نمونه های آن با وزن حدود 1 کیلوگرم و بالای 6 سال صید شده اند.

هر 5 یا 6 سال یک بار تخم ریزی می کند و بین 1 تا 2 سالگی بالغ می شود و با بهترین خاویار در رتبه بندی گران ترین ماهی و خاویار جهان قرار می گیرد. طول آن یک و نیم متر تا بیش از چهار متر است و رکورد آن 5 کیلوگرم در ایران است.

خلیج فارس یا ماهیان خاویاری در حال حاضر یک گونه مستقل در نظر گرفته می شود، اما قبلاً به عنوان یک گونه از ماهی های روسی در نظر گرفته می شد. “کرنبرون” در ترکی به معنی “بینی سیاه” است که از نظر ارزش دوم است. اکنون به دلیل تولید مثل مصنوعی توسط گونه های روسی غلبه کرده است.

این نوع از گونه های روسی بزرگ تر است و از کیفیت خاویاری بالایی برخوردار است و از نظر ظاهری تا حدودی مشابه است. اگرچه رنگ تیره تر و رنگ دانه های سفید تا بینی گسترش یافته، باعث شده است تا یک ماهی خاویاری روس به نظر برسد. وزن آن از 1 تا 5 کیلوگرم و طول 2 متر تا بیش از 2 متر است.

ماهی خاویاری روسیه یکی از گونه هایی است که در سراسر دریای خزر یافت می شود و به عنوان خاویار طلایی سومین ارزش برتر نامیده می شود و به سن 3 تا 5 سالگی می رسد و بالغ می شود.

خاویار کشتی معمولاً ماهی مهاجر است که در سواحل ایران تخم ریزی می کند و تخم ها را در رودخانه های خزر می گذارد. طول عمر آن 5 سال است. سبک وزن است. از نظر ارزش رتبه چهارم را دارد.

عرضه کلی خاویار آسترا رقم 3

عرضه کلی خاویار آسترا رقم 3 خاویار یکی از گران ترین غذاهای جهان است. خاویار یکی از غذاهای معطر است نه تنها به دلیل گوشت آن ها بلکه به دلیل تخم مرغ و ارزش غذایی آن ها که به صورت خام یا پخته شده است و از ارزش غذایی و دارویی بسیار خوبی برخوردار است.

امروزه این غذای گران بها از محبوبیت کم تری برخوردار است. اما آگاهی از خواص ارزشمند آن برای افراد یک کشور تولید که در عرضه خاویار آسترا فعالیت دارد ضروری است. خاویار، فارسی و به معنای واقعی کلمه به معنای تخم مرغ است.

خاویار به مروارید سیاه معروف است. در سواحل شرقی دریای خزر، به ویژه در سواحل بندر ترکمن (از خلیج حسنگلی تا میانکاله)، استان گلستان مهم ترین منطقه صید ماهیان خاویاری است که تنها نیمی از خاویار ایران است.

خاویار تخم مرغ فرآوری نشده از تخمدان ماهی خاویاری است. آن ها معمولاً ماهی خاویاری استروژنی نامیده می شوند. ارزش این ماهی ها علاوه بر گوشت به دلیل تخم آن ها است که به مروارید سیاه معروف هستند.

برای گرفتن یک خاویار از ماهی بین دو تا سه سال زمان لازم است. در گذشته، ماهی خاویاری با یک چکش پلاستیکی بی هوش شده و سپس خاویار را بیرون آورده و فروخته می شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما