قیمت انواع خاویار طلایی

برای قرن ها ، روند بدست آوردن خاویار طلایی تقریباً یکسان بوده است. علیرغم پیشرفت در زمینه های کشاورزی ، ماهیگیری و فناوری تولید ، عمل برداشت قورباغه ماهی تغییر نکرده است ، زیرا روش هایی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. از زمان کاهش جمعیت ماهیان خاویاری وحشی ، روش سنتی روسیه و ایران کمی بحث برانگیز شده است زیرا برای برداشت تخمهای خود نیاز به کشته شدن ماهی ها دارد.

قیمت انواع خاویار طلایی

خاویار طلایی چیست؟

خاویار طلایی چیست؟ خاویار تخمهای بارور نشده ماهی است که به آن قهوه نیز گفته می شود. خاویار می تواند از انواع مختلفی از ماهی ها باشد ، اما به طور سنتی به تخم ماهی از ماهیان خاویاری وحشی دریای خزر اشاره دارد. روسیه ، ایران ، آذربایجان و قزاقستان که با دریای خزر هم مرز هستند ، بزرگترین تولید کننده خاویار در جهان هستند.

ماهیان خاویاری از زمان قبل از دایناسورها وجود داشته اند ، اما امروز آنها تهدید به صید بیش از حد می شوند. ماهیان خاویاری سالانه تولید مثل نمی کنند – بالغ شدن ماهی ممکن است 20 سال طول بکشد تا بتوانند قلیه تولید کنند – که باعث می شود گونه ها به ویژه در معرض بهره برداری بیش از حد آسیب پذیر شوند.

واژه خاویار از خاویار ترکی نشأت گرفته است ، اولین بار در سال 1591. در انگلستان چاپ شده است. ماهیان خاویاری با قدمت 250 میلیون سال پیش از دوران ماقبل تاریخ ، برای اکثر تاریخ بشر بخشی از رژیم خاورمیانه و اروپای شرقی بوده است.

با کمال تعجب ، در اوایل قرن نوزدهم در آمریکا ، خاویار را به طور معمول در هنگام ناهار رایگان در سالن ها سرو می کردند. عطر و طعم شور تشنگی را تشویق می کند و فروش را افزایش می دهد. در آن زمان ، آبهای آمریكا با ماهیان خاویاری فراوان بود ، منبعی كه هانری شاخت مهاجر آلمانی در سال 1873 هنگام ایجاد مشاغل صادراتی خاویار به اروپا با قیمت ظاهراً یك دلار در هر پوند ، از آن استفاده كرد. به زودی سایر کارآفرینان نیز این کار را انجام دادند و در پایان قرن نوزدهم ، ایالات متحده بزرگترین صادر کننده خاویار در جهان بود.

معرفی انواع خاویار طلایی

خاویار سفید ، خار ماهیان خاویاری آلبینو است. انواع مختلفی از خاویار سفید را می توان یافت که با ارزش ترین آنها خاویار ماهیان خاویاری آلبینو بلوگای ایرانی است که اغلب به عنوان خاویار الماس شناخته می شود.

بلوگا بزرگترین ماهیان خاویاری است. اندازه آن می تواند تا 20 فوت باشد. وزن آن می تواند به بیش از یک تن برسد. همچنین یکی از آنهایی است که طولانی ترین عمر را دارد از زمانی که می تواند تا 100 سال عمر کند. یک ماده می تواند 10 تا 15 کیلوگرم خاویار تولید کند (که می تواند تا 15 درصد از وزن کل آن باشد). این یک ماهی بسیار کمیاب است. صید سالانه به سختی بیش از 100 واحد است.

تخم مرغ که معمولاً در قلع قرمز فروخته می شود ، دانه ریز و به رنگ خاکستری تیره است. این کوچکترین در میان ماهیان خاویاری خاویار ساز است (طول 150 پوند و 7 فوت). همچنین معمولاً ماهی خاویاری در دریای خزر است و به همین دلیل کم هزینه ترین خاویار موجود در بازار است (علاوه بر انواع آمریکایی و چینی).

تخم مرغ که معمولاً در قلع زرد فروخته می شود ، قهوه ای تیره تا طلایی است. عطر و طعم مغذی بی نظیری دارد. یک ماهی خاویاری بزرگ دیگر ، طول آن 10 فوت و وزن آن حدود 500 پوند است.اولین خاویار سویسی از ماهیان خاویاری پرورش یافته سیبری است که در آب کوهی گرم و طبیعی در فروتیگن ، سوئیس زندگی می کنند.

نحوه تولید خاویار طلایی

نحوه تولید خاویار طلایی برداشت خاویار فرآیند استخراج تخم های ماهی بارور نشده (قلیه) از ماهیان خاویاری است. هنگام استخراج قلیه ماهی از ماهیان خاویاری ، دو فرایند اصلی وجود دارد: روش برداشت کلاسیک و روش برداشت انسانی. روش کلاسیک باعث از بین رفتن ماهی می شود ، در حالی که روش انسانی ماهی را زنده نگه می دارد و از طریق روش عصاره استخراج می کند. در زیر ما به جزئیات هر یک از این فرایندها و دلیل استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

ماهیان خاویاری در حوضه های بزرگی پرورش یافته و فیلتر می شوند. ماهیان خاویاری پس از اسکن با فناوری فوق العاده صوتی ، در تورهای بزرگ گرفتار می شوند تا ببینند آیا تخم مرغ ماهی آماده برداشت است.

کاملاً واضح است که تخمها توسط ماهیان خاویاری تهیه می شوند ، اما روشهای زراعی ، برداشت و دست زدن به آنها می تواند تفاوت زیادی در کیفیت محصول نهایی ایجاد کند. خاویار از انواع مختلف قلم ماهی خاویاری تهیه می شود که به طور معمول از طریق 2 فرآیند برداشت خاویار بدست می آید.

به محض برداشتن قورباغه از ماهیان خاویاری ، گونی های قیر روی صفحه مشبک مالیده می شوند تا تخمها از غشا جدا شوند. سپس تخمها شسته و با موچین بازرسی می شوند تا ناخالصیها ، باقیمانده غشا و تخمهای شکسته را از بین ببرند. سرانجام ، خاویار توزین ، نمک ، و بسته بندی می شود.

کیفیت مرغوب خاویار طلایی

انواع محبوب دیگر قلیه ماهی مانند ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا و ماهی پرنده به دلیل قرار دادن رول سوشی ، نان تست و غیره بسیار محبوب و محبوب هستند. با این حال ، آنها خاویار محسوب نمی شوند. برخی از انواع قلیه های ماهی دارای ویژگی های عطر و طعم و بافت مشابه خاویار هستند و می توانند به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرند.

خاویار با ارزش ترین نوع از ماهیان خاویاری بلوگا و اوسترا است. خاویار بلوگا از بزرگترین ، نادرترین و گرانترین خاویار است. به دلیل صید بی رویه و مقررات دولتی به طور معمول در ایالات متحده یافت نمی شود.

اما کالوگا گونه ای است که در ایالات متحده موجود است و دارای طعم و بافت کره ای لطیف مشابه است. اوسترا تمایل به داشتن طعم مغذی ، براق و تازه دارد ، در حالی که sevruga دارای طعم و مزه قوی است و در دهان شما ظاهر می شود.

خاویار بلوگا نیز براساس رنگ درجه بندی می شود. 000 خاکستری روشن یا نقره ای ، 00 خاکستری متوسط ​​و 0 خاکستری است. رنگ روشن تر دارای ارزش بیشتری است اما تاثیری در عطر و طعم ندارد. نادرترین سایه خاویار خاویار طلایی است. این رنگ زرد کم رنگ و زرد است که اعتقاد بر این است که فقط در یک مورد از هر هزار ماهی خاویاری وجود دارد.

خاویار می تواند غیر پاستوریزه یا پاستوریزه باشد. فقدان پاستوریزاسیون خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را افزایش می دهد و ماندگاری را کاهش می دهد ، اما خاویار تازه و کاملاً خام به دلیل عطر و طعم و بافت برتر از آن برخوردار است.

خاویار خوب را باید خیلی سرد در یک کاسه غیر فلزی که درون یک کاسه بزرگتر و پر از یخ قرار دارد ، سرو کنید. خاویار تا زیر 28 درجه یخ نمی زند ، بنابراین می توانید آن را در سردترین قسمت یخچال نگهداری کنید تا حتی الامکان سرد شود بدون اینکه یخ بزند ، که می تواند بر روی بافت تخم مرغ تأثیر بگذارد. از کاسه ها و ظروف فلزی که ممکن است طعم فلزی به خاویار بدهند خودداری کنید. سرورها و ظروف ساخته شده از شیشه ، استخوان ، لاک پشت ، چوب ، پلاستیک یا به راستی مروارید یا طلا را انتخاب کنید.

موارد استفاده خاویار طلایی

موارد استفاده خاویار طلایی وقتی در کنار دوستان هستید ، ممکن است نگران نباشید که چطور خاویار را با آداب و رسوم مناسب بخورید. با این حال ، اگر در یک رستوران غذاخوری خوب هستید ، ممکن است بخواهید پروتکل مناسبی را دنبال کنید. هنگام تهیه خاویار ، بیش از حد غذا نخورید ، مهم نیست که چقدر با عطر و طعم جذاب آن وسوسه شوید.

خوردن بیش از یک وعده فراوان در حدود 2 اونس یا حدود دو قاشق غذاخوری در نظر گرفته شده است. خاویار را نجوید ، زیرا طعم زیادی از دست می دهید.از زبان خود برای احساس دانه های تخم مرغ ماهی و چشیدن چربی کره استفاده کنید. لقمه های کوچک خاویار را بگیرید. این یک محصول گران قیمت است و باید از آن لذت برد و لذت برد نه اینکه روسری شود. با حدود نیم قاشق چای خوری شروع کنید و واقعاً در تجربه خوردن خاویار لذت ببرید.

بهتر است خاویار را به تنهایی یا با حداقل مصارف مصرف کنند. غذای خام به صورت کلاسیک روی بستر یخ با قاشق خاویار سرو می شود که به طور سنتی از مروارید یا استخوان ساخته می شود. ظروف نقره ای یا استیل می توانند طعم فلزی به خاویار بدهند و از این رو اجتناب می شود.

خاویار را می توان درست در یک قاشق مصرف کرد و یا با کراکر ، نقاط نان تست ، یا بلینی (کرپ های کوچک یا پنکیک) سرو کرد خاویار را می توان به عنوان نوعی غذای آخر برای پیش غذا و ماکارونی اضافه کرد اما معمولاً پخته نمی شود. در عوض ، برای حفظ عطر و طعم خود به عنوان چاشنی اضافه می شود.

تجربه خوردن خاویار قسمتهای برابر طعم و بافت است. خاویار به طور معمول نمک است ، اما میزان نمک بستگی به نوع آن دارد. تخمهای کوچک در دهان منفجر می شوند و طعمی کره ای ، گاهی اوقات مغزدار و کمی شیرین ترشح می کنند. عطر و طعم برخی از خاویار شور یا ماهی بیشتر از بقیه است.

خاویار خوب بهتر است به سادگی ، احتمالاً در کنار نقاط نان تست یا کراکرهای بی نمک و نرم تهیه شود. برخی از افراد حتی دوست دارند آن را مستقیماً از قلع خاویار که در آن وارد شده است بخورند تا طعم واقعی و تخریب نشده تخمهای ماهی را بدست آورند.

خاویار قلیه یا تخم مرغ از خانواده ماهیان خاویاری است. این یک غذای خوشمزه به حساب می آید ، که اغلب به عنوان پیش غذا و به صورت خام خاویار با قیمت بالایی مصرف می شود. از نظر تاریخی ، ارزشمندترین انواع خاویار از دریای خزر و سیاه بدست می آمد ، اما به دلیل صید بی رویه ، اکنون خاویار در سراسر جهان تولید می شود.

همه ماهی های ماده تخمگذاری می کنند تا تولید مثل کنند. بنابراین همه آنها قلیه دارند. با این وجود همه قلیه های ماهی برای مصرف انسان مناسب نیستند و فقط قلم ماهی خاویاری خاویار محسوب می شود.

ماهیان خاویاری ماهی آنادرموز آب شور هستند (به این معنی که از نمک به آب شیرین منتقل می شوند و تخم ریزی می کنند). آنها بومی دریای سیاه و خزر بین اروپا و آسیا و همچنین سواحل شمال غربی اقیانوس آرام و جنوب اقیانوس اطلس ایالات متحده هستند.

وضعیت تولید خاویار طلایی

در مزارع پرورش ماهی و شیلات مدرن و پخش کننده خاویار طلایی ، ماهی حامل قزل آلا بزرگسال به آرامی در آب های یخ زده سرد می شود تا از حرکت آنها بکاهد ، محتوای چربی کمتری داشته باشد و به آنها کمک کند قبل از آوردن محصول بیهوش شوند.

ماهی در حالی که بیهوش است به سرعت کشته می شود ، تمام اندام ها با آب تصفیه شده تمیز می شود ، سپس برشی در امتداد شکم ماهی ایجاد می شود تا قوس را از بین ببرد. اکثر ماهی ها دارای دو گونی خروس هستند.با از بین رفتن ماهی بلافاصله این مواد برداشته می شوند ، در غیر این صورت بدن ماده شیمیایی پس از مرگ آزاد می کند.

که به تخمها آسیب می رساند. کیسه های تخم مرغ تمیز شده و باقیمانده ماهی کنار گذاشته می شود تا برای گوشت ، پوست و محصولات فرعی مفید برداشت شود. هر گونی قلیه، یا اصطلاحاً قلمی که در ماهی قزل آلا نامیده می شود.

روی غربال یا صفحه مشبک دیگر غربال می شود تا تخمها را از غشا جدا کند. این “تخمهای سبز” برای بار دوم شسته و فیلتر می شوند ، سپس تخلیه و کنار گذاشته می شوند تا توزین شوند ، نمک پخته شده و درجه بندی شوند.

فروشگاه بهترین خاویار طلایی

فروشگاه بهترین خاویار طلایی ارائه خاویار طلایی را می توانید در قالب های فلزی کاملاً مهر و موم شده در شرکت خاویار طلایی یا بازرگانی خاویار طلایی خریداری کنید. به طور معمول هر قلع قیمت دارد و بسته به نوع و منشا خاویار قیمت می تواند متفاوت باشد. از آنجا که خاویار غیر پاستوریزه باید در یخچال باقی بماند ، اطمینان حاصل کنید که هر سفارش آنلاین به سرعت بسته های یخ بسته بندی می شود.

سفارش خاویار طلایی را انتخاب کنید به فروشگاه خاویار طلایی،با توجه به بودجه شما بستگی دارد تا بتوانید به تهیه خاویار طلایی بپردازید. هنگام انتخاب کالاهای با قیمت بالا مانند خاویار ، از مشاوره در محل کار فروشگاه خود نترسید. ذخیره سازی خاویار غیر پاستوریزه را در سردترین قسمت یخچال نگهداری کنید تا زمانی که آماده خوردن آن شوید.

یک حلقه باز نشده می تواند حدود دو هفته در یخچال بماند. ظرف یا ظرف باز شده باید به مدت دو تا سه روز در یخچال محکم پوشانده شود. خاویار پاستوریزه قبل از استفاده می تواند چندین ماه روی قفسه بماند و باقی مانده آن به مدت دو تا سه روز در یخچال نگهداری شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما