قیمت انواع خاویار گیلان

قیمت انواع خاویار گیلان با توجه به وزن، نوع بسته بندی و کیفیت آن متفاوت و متغیر است. به طور معمول خاویار از سایز 3 میلی متر به بالا، در صورتی که از لحاظ دانه بندی و سایز مناسب باشد، به خاویار درجه یک معروف است و قیمت نسبتا بالاتری دارد، اما به طور کلی قیمت خاویار در داخل ایران به مراتب بسیار پایین تر از قیمت خاویار صادراتی است.

قیمت انواع خاویار گیلان

مشخصات انواع خاویار گیلان

مشخصات انواع خاویار گیلان عده ای از مردم به اشتباه تصور می کنند که به تخم همه ی ماهیان، خاویار میگویند، اما لازم است بدانید فقط به تخم داخل شکم ماهیان خاویاری یا استروژن خاویار می گویند که در حال حاضر در دو نوع دریایی و پرورشی وجود دارند. خاویارهای پرورشی نیز مانند ماهیان خاویار دریایی دسته بندی های مختلفی از لحاظ گونه، ارزش غذایی، سایز و کیفیت دارند. خاویارها حتی از لحاظ رنگ نیز تفاوت هایی با هم دارند. رنگ های قرمز ، طلایی و سیاه از معروف ترین نمونه های خاویار است. در ایران خاویار سیاه شناخته شده تر و به نوعی معروف ترین نوع خاویار در بین مردم است.

از شناخته شده ترین ماهی های خاویار جهان که در دریای خزر نیز زندگی میکنند این شش مورد را میتوان نام برد

  1. فیل ماهی : بزرگ ترین گونه ی ماهیان خاویاری
  2. قره برون : رتبه دوم بهترین خاویار جهان از لحاظ کیفیت و طعم
  3. استرلیاد : کوچک ترین گونه خاویار در جهان
  4. چالباش : خاویار طلایی دارد و از لحاظ کیفیت در رتبه سوم است
  5. شیپ : این ماهی مهاجر و عمدتا کمیاب است
  6. اوزون برون (دراکول ) : در ایران بسیار شناخته شده است

خرید خاویار گیلان نیز شامل یکی از این ۵ گروه بالاست. هر کدام از این گونه ها از لحاظ ارزش غذایی و قیمت با هم متفاوت هستند اما شباهت هایی هم دارند به عنوان مثال همه ی ماهی های خاویاری وزن سنگین و تقریبا معادل ۱۰۰ کیلوگرم به بالا دارند و هم در آب های شور و هم در آب های شیرین زندگی می کنند. خاویار با کیفیت شکل بیضی مانند داشته و عطر و طعم مطبوع و کمی چرب و نمکی مانند دارد و در دهان حالتی شبیه به خوردن کره ایجاد می کند. رنگ خاویار با کیفیت شفاف، دارای دانه های مجزا و ترد بوده و آخر مزه ی آن طعمی شبیه به گردو دارد.

آشنایی با خاویار گیلان

در ایران دریای خزر به تنهایی ۹۳ درصد از ذخایر خاویار کل جهان را داشته و در این میان پخش خاویار گیلان یکی از بیشترین درصدهای تولید این محصول را در کشورمان عهده دار است، طوری که میتوان گفت حدود ۴۰ درصد از استخرهای پرورش ماهی خاویاری در استان گیلان مستقر است. عرضه کننده خاویار گیلان در این شهر فروش این محصول را به صورت اینترنتی، حضوری و یا برای مصرف صادرات از طریق شعب خود انجام میدهد. نمایندگی های اصلی فروش خاویار گیلان عمدتا در دو شهر انزلی و رشت هستند. این مراکز پس از گرفتن مجوزهای لازم برای پرورش خاویار، اقدام به فروش و صادر کردن خاویار می کنند. خاویار پرورشی عمدتا به سه دسته زیر تقسیم می شود

  1. بلوگا : طول ماهی تا ۶متر، رنگ خاویار از خاکستری تا مشکی و قیمت نسبتا بالا و گران
  2. آسترا : طول ماهی تا ۲ متر، رنگ خاویار زیتونی تا قهوه ای تیره و بسیار لذیذ و قیمت نسبتا پایین تر
  3. سوروگا و بری : کوچکتر از دو مورد قبلی، رنگ خاویار خاکستری روشن تا مشکی و قیمت نسبتا بالاتر

مشخصه های کلی همه ی این خاویار ها مشابه یکدیگر است و نام آن ها نیز به خاطر خاویار داخلشان است و گرنه گوشت آن ها با ماهیان دیگر هیچ تفاوتی ندارد. اما میتوان گفت تفاوت هایی نیز با هم دارند. از مهم ترین تفاوت های این گونه ها سن بلوغ و تولید خاویارشان است اما به طور کلی ماهیان خاویاری در طولانی مدت به خاویار می رسند. خاویارها یا بهتر بگوییم ماهی های خاویاری در دنیایی از تنوع غرقند اما قیمت بالایشان به دلیل خاص و کمیاب بودن و سختی به دست آوردنشان است. لازم به ذکر است خاویار اصل ایرانی قدمت دیرینه ای داشته و سالهاست توسط ایرانیان پرورش و به فروش می رسد.

خواص بی نظیر خاویار گیلان

خواص بی نظیر خاویار گیلان

ماهیان خاویاری از گونه های آبزی کمیاب و نادری هستند که نه به خاطر گوشتشان بلکه به خاطر تخم های سیاهی که در خود دارند به مروارید سیاه مشهورند و از شهرت جهانی برخوردار هستند. اما چه چیزهایی درباره خواص این آبزی مشهور می دانید ؟؟ خاویار از اشرافی ترین و قدیمی ترین صبحانه های خاص جهان به شمار می رود. بافت برجسته، عطر و طعم خاص و کالری بسیار بالایی دارند و سرشار از مواد مغذی می باشند. حدودا ۲۸ درصد آن ها پروتئین و مابقی ترکیبی از آب، چربی، مواد قندی و انواع ویتامین است.

به طور خلاصه از مهم ترین خواص خاویار می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کاهش فشار خون
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • جلوگیری از بروز حملات قلبی
  • حاوی مقادیر فراوان امگا3
  • محافظت از بدن در برابر ویروس ها
  • کمک به رشد ماهیچه ها
  • جلوگیری از التهاب مفاصل
  • بازسازی هموگلبین خون و توصیه شده برای افراد کم خون
  • حاوی کلسیم و مناسب برای استخوان ها
  • مناسب برای خانم های باردار و رشد کودکان
  • ضد استرس
  • کاهش دردهای میگرنی

این ها تنها بخشی از هزاران خاصیت این صبحانه ی جذاب بین المللی است که به آن اکسیر جوانی نیز می گویند و جالب است که بدانید خاویار در بدن تماما به انرژی تبدیل میشود. اگر قصد تست خاویار را دارید بهتر است با تست اولین نوع ناامید نشده و در صورتی که مزه آن مورد پسندتان نبود حتما گونه های دیگر را امتحان کنید. در ضمن بهتر است بدانید طبع این خوراکی سرد است.

نحوه تولید خاویار گیلان

در سال های اخیر به دلایل متعددی ذخایر ماهی های خاویاری دریای خزر کاهش یافته است. دلایلی چون تخریب زیستگاه، صید بی رویه و قاچاق، کثیفی دریا و به طور کلی آلودگی محیط همگی باعث کاهش رشد خاویار دریایی شده و تقریبا تمامی گونه های آن را در معرض خطر انقراض قرار داده است. از سوی دیگر این روند باعث افزایش نوع پرورشی این آبزی شده است. ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری به طور میانگین سالیانه 2 تن از هر استخر می باشد.

شهر گیلان رتبه دوم تولید و پرورش خاویار در کشورمان ایران را داراست و تولید این محصول را سالیانه با کیفیت بسیار بالا انجام می دهد. در گذشته برای برداشت خاویار، ماهی را با نوعی چکش از جنس پلاستیک بیهوش کرده، خاویار آن را تخلیه میکردند و سپس گوشت ماهی را نیز برای فروش می بردند. اما امروزه با استفاده از روش سزارین خاویار را از شکم ماهی خارج و مقدار کمی را برای باروری مجدد در شکمش گذاشته و دوباره ماهی را در استخر رها می کنند. پرورش دهندگان خاویار گیلان برای هر ماهی حدودا ۶ بار این عملیات را انجام می دهند. در صورتی که هر کدام از این مراحل به درستی انجام نشود و یا ناقص انجام شود، در نهایت مزه خاویار تلخ و کیفیت آن بسیار افت می کند.

راهنمای تولید خاویار گیلان

راهنمای تولید خاویار گیلان

پرورش ماهیان خاویاری با هدف تولید خاویار این روزها در تمام دنیا در حال گسترش است. دمای مناسب و روتین برای پرورش این ماهیان بین ۱۵ تا ۲۷ درجه، میزان شوری آب بین ۴ تا ۱۰ گرم در هر لیتر آب و میزان اکسیژن نیز بین ۶ تا ۸ میلیگرم در هر لیتر است. تولیدی خاویار گیلان این محصول را در سیستم های مختلف متراکم و نیمه متراکم پرورش و آن را در استخرهای فایبرگلاس یا بتونی پیاده می کند. اصولا مزارع پرورش خاویار نیازمند اصولی هستند که رعایت آن باعث تولید حداکثری خاویار میشود، که از مهم ترین آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • جاگذاری درست مکان احداث استخر
  • استفاده از سیستم آب برگشتی
  • طراحی سیستمی برای مصرف حداقل انرژی
  • عملیات هوادهی استخر قبل از آبگیری
  • جدا سازی آب غلیظ و رقیق خروجی های استخر
  • استفاده از سیستم فیلتراسیون چند مرحله ای برای تصفیه آب
  • نزدیکی مزرعه به بازار
  • استفاده از آب چاه پاکیزه و جلوگیری از آلوده شدن آب

فروشنده خاویار گیلان پس از انجام این مراحل و پرورش ماهی خاویار، ماهی را به به بخش نهایی و فرآوری میفرستد، قسمت انتهایی شکم ماهی برش خورده، خاویارها از درون شکم جدا شده و درون ظرفی مخصوص و داخل آب بسیار خنک قرار می گیرند. پس از الک کردن و جداسازی خاویار از بخش های اضافی با توجه به وزن و نوع آن، نمک زده می شود و طبق قاعده و اصول خاصی هم زده می شود تا بافت و شکل خود را از دست ندهند. سپس برای گذراندن دوران قرنطینه وارد سردخانه شده و پس از گذشت زمان مناسب کنسرو می شوند. انجام کلیه این مراحل با دقت بالا در نهایت باعث تولید خاویاری با کیفیت و با طعم مطلوب می شود.

نحوه استفاده خاویار گیلان

روش مصرف و پخت خاویار سوالی است که شاید اکثر افرادی که برای اولین بار قصد تست کردنش را دارند در ذهن داشته باشند. خاویار یک وعده غذایی کامل نیست و اکثرا به عنوان پیش غذا و در وعده ی صبحانه مصرف می شود. جالب است بدانید در کشورهایی که خاویار در میانشان ارزش غذایی خاصی دارد میزان افسردگی بسیار کمتر است. روش های سرو متعددی برای این آبزی جذاب وجود دارد اما به طور کلی می توان چند نکته درباره خوردن آن ذکر کرد.

معمولا توصیه می شود خاویار به صورت ساده و بدون اضافه کردن چاشنی یا ادویه خاصی سرو شود و مثلا تنها یک نوع سس به آن اضافه شود اما این مورد نیز کاملا بر حسب سلیقه ی هر کس قابل تغییر است. از روش های متعدد مصرف خاویار می توان در کنار نان تست یا سفید، پوره ی سیب زمینی، تخم مرغ آب پز، آووکادو، کره و مربا و یا انواع بیسکوویت شیرین نام برد. برخی نیز مصرف این پیش غذا را در ظرفی پر از یخ و به صورت خیلی سرد ترجیح می دهند. برای بیشتر لذت بردن از طعم این آبزی بهتر است آن را نجوید، بلکه به آرامی در دهان فشار دهید تا طعم آن در دهانتان پخش شود. از دیگر نکاتی که برای حفظ کیفیت و طعم خاویار روی آن تاکید شده، ظروفی است که در آن خاویار سرو می شود. بشقاب یا قاشق و چنگال استیل طعم خاویار را تغییر می دهد و مزه ی آن را تلخ و فلزی مانند میکند، به همین دلیل بهتر است هنگام صرف خاویار ظروف سرامیک، شیشه ای و یا پلاستیک را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید خاویار هرگز نباید در دمای اتاق و یا در محیط گرم باشد و بهتر است پس از باز کردن پلمپ ظرف، در مدت زمان کوتاه و حداکثر ۴ روزه مصرف شود.

فروشنده انواع خاویار گیلان

فروشنده انواع خاویار گیلان بازار تقاضای جهانی خاویار با توجه به عوامل متعددی چون رشد تولید ماهیان پرورشی، افزایش قدرت خرید و اطلاع همگان از خواص بی شمار آبزیان رشد چشمگیری داشته است. تشخیص خاویار اصل و با کیفیت از نوع تقلبی آن نکته بسیار مهمی است، چرا که در تولید خاویار تقلبی از موادی استفاده می شود که برای بدن بسیار مضر است. پس انتخاب محلی مورد اطمینان و دارای پروانه ثبت برای خرید بسیار حائز اهمیت است. معمولا خاویار با کیفیت و اصل در بسته بندی های ساده، بدون عکس های تصویری شلوغ و در بسته های کوچک شیشه ای است. خاویار اصل در صورتی که در بسته بندی مناسب و با کیفیت باشد حتی در ارسال به کشورهای دیگر نیز خراب و فاسد نمی شود.

این روزها فروش این محصول بیشتر به صورت اینترنتی انجام می گیرد. مرکز خاویار گیلان با تولید و فروش سالیانه ی این محصول سهم عمده ای در رونق اقتصادی این خطه از سرزمینمان دارد. مهم ترین نکته در صادرات خاویار گیلان و به طور کلی خاویار این است که، این محصول بر طبق اصول SITES (در دهه های اخیر این معاهده برای جلوگیری از صید بی رویه ماهیان خاویاری بین کشورهای دنیا تنظیم شده است)، فقط گونه ی پرورشی آن قابل صادر شدن می باشد و قیمت آن براساس سایزش متغیر و متفاوت است. خرید اینترنتی خاویار گیلان به صورت اینترنتی هم صرفه جویی در وقت شماست و هم خیال شما را از کیفیت و اصالت محصول دریافتی آسوده می کند. دسترسی مستقیم به مزارع پرورش ماهی ها، ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار و حذف واسطه های این بین، کیفیت بالا، ارسال فوری و اسرع وقت به سراسر ایران و قیمت متعادل تر نسبت به سایر فروشگاه ها تنها بخشی از مزایای خرید خاویار گیلان از ماست. شما می توانید پس از مشاهده لیست کامل قیمت ها و درصورت لزوم مشورت با یکی از مشاوران پیج درباره کیفیت و طعم هر خاویار به راحتی خرید خود را قطعی و آن را در کوتاه ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.

6

  1. سلام و خدا قوت
    برای استفاده درمانی از خاویار کدوم نوع خاویار رو پیشنهاد می کنید؟

    • سلام
      لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  2. سلام وقت بخیر
    لطفا لیست قیمت انواع خاویار رو در سایتتون قرار بدید ممنون از شما

  3. سلام خسته نباشین
    همین ماهی اوزون بورون که خیلی راحت میشه تو ایران پیدا کرد در کشور های دیگه کمیاب هست

  4. سلام وقتتون بخیر
    فراوان ترین نوع خاویار که خیلی راحت میشه پیدا کرد کدوم نوع از خاویار هست؟

    • سلام دوست عزیز
      لطفا فرم مشاوره موجود در سایت را تکمیل نمایید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما