قیمت کلی خاویار صنعتی ایرانی

طی تحقیقات انجام گرفته، در کشورهایی که مصرف ماهی و خاویار صنعتی ایرانی جزء عادات غذایی آنها شده است، میزان ابتلا به بیماری هایی مانند افسردگی و آرتریت روماتوئید، انواع سرطان، و بیماری های قلبی عروقی بسیار کمتر دیده می شود، به همین دلیل امروزه کشورهای مختلف علاوه بر تولید این مواد غذایی به صورت سنتی، از روشهای پرورشی نیز استفاده می کنند، و با توجه به استقبال مردم جهان و سودآوری بالای آن، تولید خاویار صنعتی در ایران نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

قیمت کلی خاویار صنعتی ایرانی

مختصری درباره فرآیند تولید خاویار صنعتی

مختصری درباره فرآیند تولید خاویار صنعتی

خاویار صنعتی اصل تخم گذارند و لقاح تخم ها به صورت تصادفی و درون آب صورت می گیرد، ماهی های خاویار معمولاً گوشتخوارند و بسته به نوع ماهی، نیازهای تغذیه ای گوناگونی دارند، در مراکز پرورش این آبزیان، پس از اینکه آنها به سن بلوغ رسیدند و آماده ی به دست آوردن خاویار شدند، با روشهای ویژه ای آنها را بی هوش می کنند تا بتوانند خاویار را از بدن ماهی استخراج کنند.

در طی استخراج خاویار اگر ماهی دچار استرس و ترس شود نوعی ماده از خود ترشح می کند که باعث خراب و تلخ شدن خاویار می شود به همین دلیل در خارج کردن این ماده ی مغذی از بدن این آبزیان باید نکات ایمنی و بهداشتی کاملاً رعایت شود. پس از خارج کردن خاویار، آن را با روشهای بهداشتی فرآوری کرده و در بسته بندی های زیبا و شکیل آماده ی ورود به بازارهای داخلی یا خارجی می کنند، در مزارع پرورش ماهی شرایط استخرها را به گونه ای فراهم می آورند که عاری از هر گونه آلودگی یا خزه و علف باشد و از طرفی Ph آب را دائماً کنترل می کنند تا بین 7 تا 8 باشد و همچنین سطح مواد مورد نیاز پرورش این ماهیان را به طور دقیق بررسی می کنند.

5 ویژگی مهم خاویار صنعتی اصل

5 ویژگی مهم خاویار صنعتی اصل توزیع خاویار صنعتی سیاه در ایران سابقه ی طولانی دارد و کشور ما از تولید کنندگان برتر خاویار در جهان است، به دلیل ارزش غذایی بالای این ماده و اهمیت صادرات آن، امروزه علاوه بر صید ماهیان خاویاری از دریاها، نوع پرورشی آن نیز تولید می شود و به رشد صنعت خاویار در ایران کمک بسزایی کرده است، با توجه به صید بی رویه ی این ماهی ها و کمبود منابع آن، روش پرورشی یا صنعتی می تواند این آبزیان را از خطر انقراض نجات داده و به رشد تجارت انواع خاویار کمک کند.

از انواع خاویار صنعتی موجود در دنیا می توان به خاویار بلوگا، سیبری، بری، امپریال، استرا، سوروگا، اشاره کرد که هر کدام دارای شکل ظاهری و طعم ویژه ای می باشند، تولید و پرورش انواع ماهی خاویاری در شهرهای مختلف ایران با موفقیت های گسترده ای همراه بوده است. خاویار ماده ای فوق العاده مغذی می باشد و خواص بی نظیر آن باعث شده تا در نقاط مختلف جهان، محبوبیت خاصی داشته باشد، این ماده ی غذایی از گرانبهاترین خوراک های دنیا محسوب می شود که در سبد غذایی هر کسی یافت نمی شود.

امروز با آشکار شدن تاثیر مستقیم انواع خوراکی ها و مواد غذایی روی سلامتی و بهبود کارایی اعضای مختلف بدن، تولید این‌گونه مواد غذایی که دارای مواد مغذی فراوانی می باشند می تواند باعث افزایش سطح کیفی تغذیه در نقاط مختلف جهان باشد و کمک ویژه ای به رشد هرچه بهتر کودکان و نوجوانان کند، تجارت و خرید و فروش این محصول ارزشمند از نظر اقتصادی جزء پرسودترین کسب و کارهای به حساب می آید.

شاخصه های بارز خاویار صنعتی سیاه

شاخصه های بارز خاویار صنعتی سیاه از فواید و مزیت های خاویار هر چه بنویسیم باز هم نتوانسته ایم حق مطلب را به جا آوریم به همین دلیل به تعداد کمی از خواص این خوراکی بی نظیر اشاره می کنیم: این ماده سرشار از ویتامین های گروه B، امگا3، ویتامین های D ،A ،C و فسفر فراوان می باشد و برای درمان بیماری هایی مانند؛ فشار خون، آلزایمر، افسردگی، استرس، میگرن و … بسیار مفید می باشد، از طرفی این محصول بهبود عملکرد مغزی کمک کرده و باعث شادابی و زیبایی پوست نیز می شود.

بهترین خاویار صنعتی در ایران مربوط به فیل ماهی است که به آن خاویار بلوگا می گویند، این ماهی که بزرگترین ماهی آب های داخلی ایران است، به دلیل مقاومت ویژه در برابر بیماری ها و شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین خاویار ناب آن، جزء مهمترین ماهی های صنعتی ایران است که در مزارع پرورشی با بهترین شرایط تولید می شود.

خاویارهای صنعتی از نظر ارزش غذایی و کیفیت تفاوتی با نوع خاویاری که از ماهی های آزاد گرفته می شوند، ندارد به همین دلیل در کشور ما، حتی در شهرهایی که دسترسی به دریا ندارند، با ایجاد استخرهای بزرگ پرورش ماهی، توانسته اند در تولید این ماده ی غذایی با ارزش، به موفقیت های بزرگی برسند.

البته شرایط رشد و پرورش ماهیان خاویار تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصول نهایی دارد، به همین دلیل تولید کنندگان و پروش دهندگان این آبزیان، با رعایت کامل استانداردهای لازم و با آگاهی علمی دقیق و کنترل شرایط زندگی این ماهی ها، محصولی مرغوب و با کیفیت تولید و عرضه می کنند.

توزیع مستقیم خاویار صنعتی ایرانی

توزیع مستقیم خاویار صنعتی ایرانی قیمت خاویار صنعتی با توجه به نوع خاویار و ماهی که از آن به دست می آید، کیفیت فرآوری، شکل و اندازه ی خاویارها، طعم آن، حجم و نوع سفارش محصول و برند شرکت تولید کننده ی آن متفاوت می باشد. به طور کلی خاویار جزء گرانترین خوراکی های دنیا محسوب می شود و به طور ویژه قشر مرفه و ثروتمند جامعه توانایی خرید و مصرف آن را دارند، برای این که این ماده ی غذایی فروش بالاتری داشته باشد در بسته بندی های کوچک و کم وزن عرضه می شود و انواع درجه یک و دو آن نیز دارای قیمت متفاوتی است.

با توجه به قابلیت ها و توانایی های بالای پرورش دهندگان ایرانی، با تولید و عرضه بالای این محصولات می‌توان علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، در صادرات این کالای مهم و استراتژیک به بازارهای کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی نیز گامی مهمی برداشت و از صادر‌کنندگان نمونه ی این محصولات شناخته شد.

به طور کلی خاویارهای صنعتی با توجه به نوع ماهی که از آن به دست می آید در رنگ های طلایی، قهوه ای، خاکستری و سیاه دیده می شود و هر کدام دارای طعم و مزه ی خاص خودش است و طرفداران خاصی در نقاط مختلف جهان دارد. کشورهای مختلفی مانند؛ آلمان، اسپانیا، روسیه، بلژیک، انگلستان و کشورهای حوزه ی خلیج فارس از خریداران عمده ی این محصولات می باشند و کیفیت بالای نمونه های تولید شده توسط تولید کنندگان ایرانی، باعث رشد اقتصادی و بالا رفتن توان صادراتی کشور عزیزمان شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما