مرکز خرید خاویار آسترا صادراتی

خاویار دریایی یا مروارید سیاه از کلمه خاگ آور گرفته شده به معنی تخم ریز , غذایی پر انرژی و مغذی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و تقریبا هشتاد و پنج درصد کشورهای اروپایی و آمریکایی از آن استفاده می کنند. ولی بسیار گران که به همین دلیل در کشور ما مصرف بسیار کمی از آن را شاهد هستیم. بهترین مکان برای صید ماهی های خاویار قسمتهای شرقی دریای خزر و به خصوص بندر ترکمن یافت می شود. ماهی هایی که از آن خاویار گرفته می شود ماهی بلوگا و ماهی ازون برون و ماهی شیپ و تاس ماهی ایرانی و تاس ماهی روسی است. در گذشته با چکش های پلاستیکی ماهی های خاویار را بیهوش می کردند و بعد از خارج کردن تخم آن از گوشت آن استفاده می کردند. ولی امروزه با عمل سزارین بخشی از تخم آن را می کنند و بعد برای باروری ماهی ها را در دریا رها می کنند. برای اینکه یک ماهی خاویار به باروری برسد و بتوان از تخم ان استفاده کرد باید دوازده تا شانزده سال صبر کرد. بنابر این با عمل سزارین می توان از یک ماهی بین شش تا ده بار خاویار گرفت. انواع خاویار خاویار بلوگا و خاویار آسترا صادراتی و خاویار سوروگا و خاویار بری است.

مرکز خرید خاویار آسترا صادراتی

مشخصات انواع خاویار آسترا

مشخصات انواع خاویار آسترا مروارید سیاه از ماهی های مختلفی در دریای خزر بدست می آید که می توان به ماهی بلوگا و ماهی ازون برون و ماهی شیپ و تاس ماهی ایرانی و تاس ماهی روسی اشاره کرد. خاویار انواع مختلفی دارد از جمله خاویار های متنوعی که در بازار وجود دارد می توان به این خاویار ها اشاره کرد.

  • خاویار بلوگا با خاویار امپریال نیز شهرت دارد و به بهترین و گران ترین خاویار دنیا شناخته شده است. در میان هم گروهی های خود خاویار بلوگار دارای بزرگترین تخم خاویاری است.
  • خاویار سوروگا را از ماهی های ازون برون تهیه می کنند. گروه ماهی های ازون برون های ایران شامل فیل ماهی است.
  • خاویار آسترا به آن خاویار طلایی نیز گفته می شود. این خاویار از تاس ماهی به دست می آید.
  • خاویار بری که از ماهی های سیبری به دست می آید.

معرفی بهترین خاویار آسترا

خاویار کالچر به ماهی های خاویار آسترا ایرانی که را در محیط کشت بزرگ می شوند گفته می شود. تولیدی خاویار آسترا در کارخانه تولید خاویار صورت میگیرد تا از لحاظ کیفیت و کمیت بررسی می شود. و تمام افزودنی های مجاز زیر نظر متخصصان انجام می شود. ارائه انواع خاویار آسترا در ایران در بسته بندی های پلمپ شده و شیک انجام میگیردو قدمت ماهی های خاویار استرا به عهد ژوراسیک و زمان زندگی دایناسور ها و به چند صدمیلیون سال پیش بر می گردد.

خاویار آسترا از تاس ماهی گرفته می شود که بعد از فیل ماهی بزرگترین گونه آبزی در یای خزر است که زمان خاویار دهی این نوع تاس ماهی بین ده تا دوازده سال است. و بعد از سپری شدن این دوران ماهی به بلوغ می رسد و می توان از خاویار آن استفاده کرد. به تاس ماهی ماهی قره برون هم می گویند. که از ماهی ها ی استروژن در بازار ماهی های خاویار است. از تاس ماهی خاویار آسترا گرفته می شود که به آن خاویار طلایی هم می گویند. البته رنگ خاویار این نوع ماهی قهوه ای رنگ است ولی در بسته بندی بندی های طلایی عرضه می شود.

خاویار آسترا به سه دسته تقسیم می شود.

  1. نوع اول را می توان خاویار آسترا رویال نام برد
  2. نوع دوم را به خاویار آسترا در جه یک می شناسند
  3. و نوع سوم خاویار آسترا درجه دو است

خواص انواع خاویار آسترا

خواص انواع خاویار آسترا ارزش غدایی خاویار آسترا بسیار بالا است و سرشار از امگا سه و روی و آهن می باشد مصرف آن در کودکی بسیار به سلامت روح و روان کمک می کند و در دوران بارداری هم به مادر و هم به نوزاد همراه مادر کمک شایانی می کند. این محصول برای جلوگیری از پیری و التهاب پوستی بسیار مفید است. انحصار شرکت خاویار دریایی آسترا در ایران با شرکت خاویار آسترا است که شما می توانید مطمان باشید خاویار اصل را برای عرضه به مشتری تحویل می دهند. خاویار یکی از محصولات صادراتی ایران است که بازار خوبی در کشورهای آمریکا و اروپا و کانادا دارد. خاویار اصل در محیط مخصوص پرورش داده می شود و در بسته بندی های خاص اراِیه می شود. عرضه خاویار آسترا در حاشیه دریای خزر بسیار گرم است و شرکتهای بسیاری در زمینه تولید و تنطیم خاویار فروشنده خاویار آسترا هستند.

گونه های دریای دریای خزر بسیار هستند و برای تولید خاویار از سه نوع ماهی در دریای خزر استفاده می شود. این سه نوع ماهی عبارتند از تاس ماهی و فیل ماهی و ازون برون, البته ماهی جدیدی اخیرا به دسته ماهی های خاویاری اضافه شده است که به آن ماهی سیبری گفته می شود. ولی اصالت و طعم و کیفیت ماهی های دریای خزر قابل قیاس با ماهی های جدید نیست.

  • فیل ماهی به این دلیل که بزرگترین ماهی دریای خزر است به این نام شهرت پیدا کرده است. فیل ماهی های دریای خزر بعد از 18 سال به سن خاویار دهی می رسند و می توان گفت که خاویار بلوگا که گران قیمت ترین نوع خاویار است که از این نوع ماهی به عمل می آید.
  • تاس ماهی بعد از فیل ماهی بزرگترین گونه آبزی در یای خزر است که زمان خاویار دهی این نوع ماهی دوازده سال است. و بعد از سپری شدن این دوران می توان از خاویار آن استفاده کرد. به تاس ماهی ماهی قره برون هم می گویند. که از ماهی ها ی استروژن در بازار ماهی های خاویار ست. از تاس ماهی خاویار آسترا گرفته می شود که به آن خاویار طلایی هم می گویند. البته رنگ خاویار این نوع ماهی قهوه ای رنگ است ولی در بسته بندی بندی های طلایی عرضه می شود.
  • ازون برون بعد از فیل ماهی و تاس ماهی عنوان کوچکترین ماهی خاویار دریای خزر را به عهده دارد. خاویار ماهی ازون برون بعد از گذشت هفت سال به ثمر می رسد. این نوع ماهی ریزترین خاویار را دارد. خاویار به دست آمده از ماهی ازون برون به خاویار سوروگا معروف است رنگ این نوع خاویار سیاه رنگ است و هفت سال طول می کشد تا ماهی بالغ شده و به مرحله خاویار دهی برسد.
  • ماهی سیبری تازه به کشور وارد شده است و به این دلیل مورد توجه پرورش دهندگان ماهی قرار گرفته است که سن بلوغ آن در مقایسه با سایر ماهی های خاویاری بسیار پایین است و حدود پنج سال طول می کشد تا به مرحله خاویار دهی برسد . از آنجایی که اصالت ماهی های خاویار را ندارد و از لحاظ طعم و رنگ بسیار متفاوت است آن را جزو ماهی های خاویار به حساب نمی آورند . تخم این نوع ماهی را خاویار بری می گویند. ولی به خاطر قیمت پایین و خاویار دهی سریع آن بسیار مورد توجه پرورش دهندگان ماهی قرار گرفته است و بازار خوبی را به دست آورده است.

نحوه استفاده خاویار آسترا

خاویار یکی از اشرافی ترین صبحانه های جهان محسوب می شود. چرا خاویار را در وعده صبحانه میل می کنند؟ به علت مغذی بودن و ویتامین ها و پروتیین های سرشار آن افراد ترجیح می دهند این ماده غذایی را در وعده صبحانه میل کنند تا از تمام ارزش غذایی آن در ظول روز بهره مند شوند. این مروارید سیاه را معمولا در ظرف استیل و با قاشق استیل سرو میکنند و به دلیل اینکه استیل طعم خاویار را عوض می کنند توصیه می شود آن را در ظر های چینی سرو کنند و با قاشق چینی یا پلاستیکی آن را میل کنند. طعم خاویار به این دلیل که تخم خام ماهی است برای بعضی افراد بسیار زننده است. و برای اینکه بتوانند طعم آن را بهتر کنند معمولا این مروارید سیاه را در کنا عسل یا یک خوراکی شیرین قرار می دهند. در عین حال بعضی افراد ترجیح می دهند خاویار را با نان یا در کنار سبزیجات میل کنند.

خاویار را می توان با تخم مرغ آب پز یا نیمرو میل کرد همچنین می توان آن را در کنار پاستا یا ماکارونی گذاشت و با ترکیب طعم ها از طعم جدید آن لذت برد . برخی افراد دوست دارند خاویار را در کنار برخی میوه ها یا میگو سوشی میل کنند به هر حال خاویار به تنهایی طعم مورد پسند عامه مردم نیست و از ترکیب ان با دیگر مواد غذایی طعم جدید ئ مورد پسندی را پیدا می کنند. افرادی که طبع غذا برایشان اهمیت دارد باید بدانند که خاویار طبع سردی دارد چرا که از امهی گرفته می شود و ماهی طبعش سرد است بنابراین به افرادی توصیه می شود که این غدا به دایقه آن ها خوش است و با طبیعت آن ها سازگار است.

رنگ های مختلف خاویار آسترا

رنگ های مختلف خاویار آسترا رنگ های مختلف خاویار آسترا منحصر به فرد است رنگ طلایی زرد رنگ آن کاملا متمایز از خاویار های دیگر است بنابراین به آن خاویار طلایی هم گفته می شود. به علت صید بی رویه این نوع ماهی با خطر انقراض مواجه شد و به همین دلیل راه کار هایی برای حفاظت از این گونه اصیل جانوری دریای خزر صورت گرفته است.

طیف رنگی این گونه جانوری از خاکستری تیره تا زیتونی روشن است هر چه رنگ خاویار روشن تر باشد مروبیت بالا و ارزش غذایی بهتری دارد.

تولیدکنندگان خاویار دریایی برای به عمل آوردن این نوع خاویار مراحل مختلفی را سیر می کنند تا خاویار مرغوبی را به دست آورند. خاویار دریای خزر به سه نوع ماهی برمی گردد که اصالت آنها به صد میلیون سال پیش و زمان ژوراسیک و دایناسورها است. در کل سه نوع خاویا اصیل داریم خاویار بلوکا از فیل ماهی و خاویار سوروگا از تاس ماهی و خاویار اسرا از ازون برون البته خاویار جدید بری هم جدیدا وارد بازار شده که از ماهی سیبری گرفته می شود.

ابتدا لارو خاویار یا تخم ماهی چند روزه را بر اساس سایز و بزرگ و کوچک بودن و نوع ماهی که تخم ریزی کرده است فیل ماهی یا تاس ماهی یا ازون برون و ماهی سیبری سورت بندی می کنند و در استخر های مخصوص قرار می دهند.

و بین هفت سال تا پانزده سال طول می کشد ا ماهی به بلوغ برسد و به مرحله خاویار دهی برسد. در ابتدا تشخیص حنسیت ماهی های خاویار بسیار سخت است بعد از گذشت سه تا چهار سال نر بودن یا ماده بودن آن ها توسط متخصصان بیو تکنیک مشخص می شود و ماهی ها به استخرهای جداگانه از لحاظ جنسیت منتقل می شوند.

پس از این که این مرحله سپری شد برای این که اطلاعات هر ماهی حفظ شود چیپ ست هایی به آن ها وصل می شود تا تمام اطلاعات ماهی دو دوران طول عمر آن حفظ شود. مراحل غذادهی به ماهیان بر اساس سن و وزن و نوع ماهیان متفاوت است و این عمل تا زمان بلوغ ماهیان ادامه پیدا می کند.

سپس بعد از بلوغ ماهیان خاویار به مرحله خاویار دهی می رسند و بعد از به عمل آمدن تخم ماهی ,ماهیان خاویار حامل تخم ماهی را به اصطلاح در مرحله روزه داری قرار می دهند و تا هفت روذ به آن ها غذا نمی دهند تا چربی های اطراف تخم ماهی های ها آب شوند. و بعد خاویار به عمل آمده را برداشت می کنند.

در این مرحله انتهای شکم ماهی را برش می دهند و تخم ماهی را از آن خارج می کنند. سپس تخم ماهی که به همراه گناد است را در داخل سبد های مخصوص میریزند و زیر آب سرد آن را شستشو می دهند. و متخصص خاویار را از گناد جدا می کند. و با آب کشی های بسیار تمام اضلفلت از آن گرفته می شود .سپس دستگاه خاویار ساز با اضافه کردن نمک خویار آماده را آماده بسته بندی می کند.

طعم فوق العاده خاویار آسترا

خاویار آسترا به رنگ خاکستری تیره تا زیتونی روشن است و طعم فندقی آن فوق العاده است و یکی از دلایل محبوبیت آن بشکار می رود. این خاویار از تاس ماهی به عمل می آید. این ماهی از قدمتی دیرینه بر خوردار است و تاریخچه آن به صدها میلیون سال قبل در زمان دایناسورها و عصر ژوراسیک برمی گردد.

خاویار آسترا از تاس ماهی به دست می آید و بین ده تا دوازده سال طول می کشد تا به مرحله بلوغ و تولید خاویار برسد. طول ماهی بالغ آن بیش از دو متر است. و وزن معادل چهار صد کیلو دارد. طعم آن فندقیست و به صورت خام و یا پخته مصرف می شود. ارزش غذایی بالای آن خاویار طلایی را به گران قیمت ترین غذای روی کره زمین تبدیل شده است. در سفره های لاکچری شما می توانید این ذا را با عسل یا شیرینی و یا به همراه سبزیجات میل کنید

فروش انواع خاویار آسترا صادراتی

فروش انواع خاویار آسترا صادراتی تولید کننده خاویار آسترا در ایرن شرکت رابید خاویار و شرکت کالچر و چندین شرکت دیگر هستند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما