مرکز خرید خاویار سوروگا اصل

خاویار سوروگا اصل

خاویار تخم ماهیان خاویاری و از گران‌ترین خوراکی‌های جهان است.دریای خزر به عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان، بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند. ماهیان خاویاری یا استورژون، از خانواده تاس‌ماهیان، از جمله گونه‌های آب‌زی هستند که از قدمتی چند صد میلیون ساله بر خوردارند

و از این رو ماهیان خاویار را فسیل‌های زنده جهان می‌نامند که همراه با تکاملی فیلوژنی تا به امروز باقی مانده‌اند. این ماهیان به ۲۷ گونه و زیرگونه در جهان تقسیم می‌شوند که از این تعداد ۶ گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند. ارزش ماهیان خاویاری نه به خاطر استفاده از گوشت آنان که به واسطه تخم آنان است

که به خاویار یا مروارید سیاه مشهور است. خاویار انواع گوناگونی دارد مانند خاویار طلایی و سرخ و سیاه که البته در این میان خاویار سیاه از ارزشی بالایی برخوردار است. برای استحصال خاویار از یک ماهی به زمانی معادل ۱۲ تا ۱۵ و گاه ۱۶ سال نیاز است.

ماهیان خاویاری را با چکشی لاستیکی بیهوش می‌کنند تا از ضربات دم او در امان باشند و سپس خاویار ان را تخلیه می کنند و گوشت آن را نیز راهی بازار می‌ کنند. امروزه با استفاده از روش سزارین تخم‌ها را از شکم ماهی خارج می‌کنند و مقداری از آن را برای بارآوری مجدد، در شکم ماهی باقی می‌گذارند،

سپس ماهی را به مدت ۳ ماه در استخرهای مخصوصی، قرنطینه می کنند و پس از این مدت وی را نشانه گذاری کرده و به دریا بازمی‌گردانند.خاویار سوروگا از ماهی ازون برون بدست می آید این ماهی از گونه ماهی های خاویاری ایران به حساب می آید.

ماهی ازون برون از ماهی های استروژنی است . ماهی ازون برون در ۱۲ سالگی بالغ شده و شروع به تخم گذاری می کند و در دوماه پایانی فصل بهار و در دمای ۱۴ درجه تخم ریزی می کند .لازم به ذکر است که این ماهی تنها دو بار در سال تخم ریزی می کند.

خاویار سوروگا به دلیل قیمت مناسب و طعم خاص خود در نزد مردم محبوب و شناخته شده است .ماهی سوروگا در دو نوع پرورشی و دریایی زیست دارد.این روزها که مردم به دلیل گرانی خاویار دریایی نمی توانند از آن بهره ببرند خاویار پرورشی بهترین جایگزین برای آن می باشد

که دارای خواصی مشابه با نوع دریایی می باشد .خاویار پرورشی سوروگا معمولا در بسته های ۵۰ گرمی وارد بازار می شوند. این نوع خاویار را میتوان از ریز بودن آن تشخیص داد که این دانه های ریز خاکستری تیره هستند .این خاویار سرشار از امگا ۳ است که برای بدن بسیار مفید می باشد .

ماهی سوروگا بومی ایران و واقع در دریای خزر است .هم چنین ریزترین ماهی دریای خزر به شمار می آید که فاقد استخوان است .بسیار نرم بوده و دارای طعم خاص و لذیذ می باشد .هم چنین دارای چسبندگی طبیعی می باشد.ماهی سوروگا معمولا در دریای خزر صید می شود

و برای صادرات و ارسال به شهرها و کشورهای دیگر بطور مستقیم انجام می شود.نحوه عرضه این نوع خاویار در بازار به صورت : بسته های ۵۰ گرمی ، کیلویی ، وکیوم شده و کاسه ای می باشد.شش گونه از ماهیان خاویاری مهم در دریای خزر زیست می کنند

و از طریق نمایندگی های معتبر در ایران به بسیاری از کشورهای دیگر صادر می شوند. خاویار سرشار از پتاسیم است .پتاسیم یکی از مواد مورد نیاز بدن است که کمبود آن در بدن سبب مشکلات روحی روانی ، عصبانیت ، کاهش تحرک و غیره می شود.

خاویار سوروگا ایرانی از بهترین نوع خاویار می باشد که به علت مواد مغذی در درمان بیماری ها همچنین برای بیمارانی که در دوره نقاهت به سر می برند بسیار مفید می باشد .

مرکز خرید خاویار سوروگا اصل

مشخصات انواع خاویار سوروگا

مشخصات انواع خاویار سوروگا این نوع خاویار دارای اندازه کوچک است به گونه ای که از تمام خاویارهای موجود در دریای خزر ریزتر است .همچنین دارای رنگ خاکستری تیره می باشد .این خاویار دارای بوی خوش است هم چنین دارای چسبندگی طبیعی می باشد و بسته بندی های آن معمولا به شکل قالب صابونی ۵۰ گرمی انجام می شود .

در صورتیکه بسته بندی خاویار سوروگا باز نشود این خاویار به مدت یکسال و در دمای صفر تا منفی سه درجه سانتیگراد ماندگاری دارد .خاویار سرشار از امگا 3 است که می تواند امگا ۳ کودکان را تامین می‌کند خاویار از امگا سه بیشتری نسبت به دیگر خوراکی ها برخوردار است.

خاویار از ویتامین های A D K برخوردار است.استفاده از خاویار به همراه ید روی و اسید چرب به رشد و هوش کودکان کمک شایانی می کند.از دیگر فواید خوب خاویار می توان بیان کرد : تقویت سیستم ایمنی و مقابله با ویروس هاست هم چنین سبب درمان فشار خون بالا می شود و به ساخت هموگلوبین خون کمک کرده و سبب سلامت استخوان ها و دندان ها می شود.

دلایل محبوبیت خاویار سوروگا

خاویار سوروگا به علت قیمت ارزان و هم چنین طعم لذید و ارزش غذایی بالا دارای محبوبیت زیادی است و در بین مردم شناخته شده است و بنابراین بازار خاویار سوروگا داغ می باشد و از فروش بالایی نسبت به دیگر انواع خاویار برخوردار است .

این خاویار دارای پتاسیم بالا ، کربوهیدرات ، پروتئین ، کلسیم و آهن است .به دلیل ارزش غذایی بالا مصرف آن برای مادران باردار توصیه شده است.همچنین برای افراد مسن ، کودکان ، مادران شیرده توصیه شده است .همچنین در درمان انواع بیماریها ، کمک به قوای جنسی خانم ها و آقایان بسیار مفید است .

خاویار سوروگا معمولا در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد علت استفاده خاویار در وعده صبحانه این است که تمام مواد مورد نیاز بدن را تامین کرده و انرژی فراوانی به بدن می بخشد و برای شروع یک روز خوب پر انرژی خواهیم بود.

خاویار سرشار از ویتامین و پروتئین است همچنین دارای ۲۵ درصد کلسترول و ۷۵ درصد لستین است.از انجا که این نوع خاویار اثرات فراوان بر پوست دارد مانند شادابی جوان کنندگی رطوبت و اب رسانی به میزان کافی ازبین بردن لکه ها و تخریب اثرات رادیکال های ازاد به همین دلیل تولیدکنندگان لوازم ارایشی توانسته اند انواع مختلفی از لوازم ارایشی را به کمک خاویار تولید کنند.

روش استفاده خاویار سوروگا

روش استفاده خاویار سوروگا از آنجا که خاویار از ماهی گرفته می شود و ماهی دارای طبع سرد است پس خاویار نیز دارای طبعی سرد می باشد .قبل از استفاده از خاویار بهتر است آن را در یخچال در دمای منفی سه تا مثبت چهار درجه سانتیگراد قرار دهید تا خاویار ماندگاری خود را حفظ کند .

خاویار سوروگا را در وعده صبحانه همراه با تخم مرغ آب پز یا نیمرو به همراه نان تست یا همراه با عسل و یا انواع میوه ها می توان سرو کرد .پس از باز شدن درب کنسرو خاویار باید آنرا تا ۷ روز مصرف کرد در غیر این صورت دچار فساد غذایی می شود

.یکی از رایج ترین روشهای استفاده از خاویار ، استفاده از آن در کنار تخم مرغ است بدین صورت که خاویار کره فلفل روی تخم مرغ مالیده و جهت خوش طعم تر شدن چند قطره لیمو ترش به آن اضافه کرده و سرو می کنیم . روش دیگر سرو خاویار سوروگا این گونه است ابتدا تخم مرغ آب پز را ریز خرد می کنیم

سپس با سس مایونز مخلوط کرده و در بشقاب پهن می کنیم سپس پیاز نگینی خرد شده را روی آن می ریزیم سپس پنیر خامه ای را روی آن ریخته و کاملا با قاشق یکدست می کنیم درب بشقاب را گذاشته و به مدت سه ساعت در فریزر قرار می دهیم سپس از فریزر خارج کرده

دانه های خاویار را روی سطح مخلوط حاصل قرار می دهیم و باز به مدت یکساعت در فریزر نگهداری می کنیم .خاویار اشرافی‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌گردد. بسیاری آن را به شکل خام یا همراه با زرده تخم مرغ یا خرده پیاز می خورند و گروهی نیز به اندازه نوک قاشقی از آن را همراه با سبزیجات معطر یا با نان و کره می‌خورند.

بعضی دیگر آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند.برخی بوی تند ماهی مانند و طعم شورش را دوست دارند هرچند طعم و بوی خاویار ممکن است برای بعضی خوشایند نباشد .همان‌گونه که خاویار سیاه در ایران و جنوب روسیه شناخته شده‌ است،

خاویار سرخ در سیبری طرفداران بیشتری دارد. خاویار سرخ از خاویار سیاه ارزان‌تر است اما طعم و ارزش غذایی آن همانند خاویار سیاه است. خاویار سرخ یا سیاه را می‌توان در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی روسیه خریداری کرد. در اغذیه فروشی‌ها چند دانه خاویار سرخ بر روی برشی از نان با یک برگ جعفری میل می‌شود.

انواع مختلف خاویار سوروگا

پخش خاویار سوروگا در انواع مختلف انجام می شود که انواع خاویار سوروگا عبارتند از خاویار سورگا رقم یک شیلات پرورشی ، خاویار سوروگا رقم دو شیلات پرورشی ، خاویار سوروگا درجه یک پرورشی ، خاویار سوروگا درجه دو ، خاویار سوروگا دریایی .

متاسفانه بعضی افراد متفرقه برای سود بیشتر از خاویار های با کیفیت و اصل سو استفاده می کنند و خاویار های تقلبی را که تقریبا ساچمه شکل و براق هستند را به فروش می رسانند.خاویار های اصل تقریبا بیضه شکل هستند .یکی دیگر از راه های تشخیص خاویار اصل از خاویار تقلبی این است

که خاویار تقلبی روشن تر و شفاف تر است .تعداد شرکت های تولید خاویار در ایران کم است به طوری که تمامی شرکت های پرورش خاویار در ایران یکدیگر را شناخته و با یکدیگر همکاری دارند.

خواص انواع خاویار سوروگا

خواص انواع خاویار سوروگا خاویار سوروگا دارای ارزش غذایی بالایی است و خواص درمانی زیادی دارد همین امر سبب صادرات آن به بسیاری از کشورهای دنیا شده است.هم چنین دارای مزه عالی می باشد .مصرف خاویار در ورزشکاران موجب افزایش عضلات و بهبود گردش خون در بدن می‌شود.

خاویار به بیماران تحت شیمی درمانی توصیه می‌شود چراکه موجب افزایش قوای جسمی می‌شود.هم چنین درمان مشکلات گوارشی درمان بیماری های قلبی ضد افسردگی رفع مشکلات پوستی از فواید عالی و جالب این گونه از خاویار می باشد

مراحل تولید خاویار سوروگا

از مراحل تولید و صادرات خاویار: مراجعه به ادراه ی نظام مهندسی و پس از مشکل نبودن محل مورد نظر وارد مرحله ی بعدی می شوند. استعلام گرفتن از ادارات منابع طبیعی و محیط زیست، دام پزشکی، اداره آب، امور اراضی، اداره برق می توان نام برد که این کار تا حدود ۶ ماه تایک سال طول می کشد.

مدارک مورد نیازی که لازم است عبارتند از جهت صدور پروانه های آبزی پروری مدارک شخصی، مدارک شرکت، پر کردن فرم های مختلف، اظهارنامه کارشناسی، نتایج آزمایش آب و خاک، فرم تعهد کارمند نبودن است. تقریبا بیش از نیم قرن است که تخم ماهیان خاویاری در دریای خزر تولید شده اند.

ایران خاویار اصل به میزان قابل توجهی صادر می کند. ایران دومین صادر کننده خاویار بعد از زعفران است. چندین سال است که نام ایران در صدر جدول صادرات خاویار ایرانی باکیفیت وجود دارد. ایران سالیانه در حدود ۱۰۰ تن خاویار تولید می نماید و بیشتراین میزان را به کشورهای دیگر صادر می کند.

هر ساله تقاضا برای خرید عمده انواع خاویار ایران رو به افزایش است که برخی از بزرگترین خریداران آن عبارتند از بلژیک ایتالیا فرانسه امارات متحده عربی کویت انگلستان هنگ کنگ.تولیدی خاویار سوروگا عبارت است از پرورش های ماهی که پرورش این نوع خاویار در کشور ما در برخی از استان ها انجام می شود

که به آن ها ماهی پرورشی می گویند. این محصولات با توجه به کیفیتی که دارند در بازار ها قیمت گذاری می شوند و در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

فروش انواع خاویار سوروگا اصل

فروش انواع خاویار سوروگا اصل شرکت خاویار سوروگا بهترین و اصل ترین نوع خاویار که از ماهی اوزون برون بدست می آید را در وزن ها و بسته بندی های مختلف به فروش می رساند.در ایران بسیاری از شرکت ها مشغول خرید و فروش خاویار سوروگا هستند.این خاویار بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است .

بازرگانی خاویار سوروگا به نام مهر خاویار یکی از مهم ترین تولید کننده ی فرآوردهای گوشتی در سراسر کشور می باشد. که دارای کادری مجرب و کارآ در پرورش ماهی خاویار درکشور می باشد. بازرگانی فروش مهر خاویار در تولید فرآوردهای گوشتی مخصوصا ماهی خاویاور بسیار فعال است .

در حال حاضر، بیش از ۹۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن‌ها در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان قرار دارند و مابقی نیز در بقیه استان‌ها مانند هرمزگان، فارس، قم، خوزستان و … پراکنده شده‌اند.

برای سفارش خرید خاویارسوروگا می توان به نمایندگی های خاویار در سراسر کشور مراجعه کنید و با خیال راحت آن را خریداری کرد. فروش خاویار سوروگا در تمامی شهرهای کشورمان وجود دارد و فقط کافیست به نمایندگی های فروش مراجعه کرد یا بصورت غیر مستقیم و از طریق سایت زیر اقدام به خرید کرد.

امروزه فروشگاه های اینترنتی، به بزرگترین مراکز فروش انواع خاویار به صورت عمده و جزئی تبدیل شده اند. بنابراین خرید اینترنتی خاویار از جمله روش های آسان دسترسی به این محصول گران قیمت است.

www.mehrkhaviar.org

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما