مرکز خرید خاویار صنعتی

خاویار صنعتی از تخمهای خام ماهی با ارزش ماهیان خاویاری تهیه می شود. برای جلوگیری از انقراض ماهیان خاویاری ، خاویار با کشاورزی دقیق در مناطق منتخب جهان تولید می شود تا استانداردهای زیست محیطی و کیفی را برآورده کند.

مرکز خرید خاویار صنعتی

تاریخچه تولید خاویار صنعتی

تاریخچه تولید خاویار صنعتی سی سال پیش ، بیشتر خاویار از دریای خزر تأمین می شد و تعداد معدودی از بازرگانان خاویار از ایران و روسیه بر این تجارت مسلط بودند. از زمان تاسیس CITES در سال 1998 و به دنبال افزایش تقاضا برای خاویار ماهیان خاویاری پایدار ، این صنعت به یک تجارت جهانی با مزارع در سراسر جهان تبدیل شده است. مزرعه پایدار خاویار در منطقه دریاچه فنلاند واقع شده است و تنها تولید کننده خاویار ماهیان خاویاری در منطقه اسکاندیناوی است.

ماهیان خاویاری قدرتمند ، که از عصاره ی با ارزش آن ها برای تهیه خاویار استفاده می شود ، یک حیوان ماقبل تاریخ 300 میلیون ساله است که از دایناسورها جان سالم به در برد. بزرگترین گونه ماهیان خاویاری بلوگا است که می تواند بیست فوت رشد کند ، بیش از 100 سال عمر کند و بیش از دو تن وزن داشته باشد. خاویار کارلیان ماهی خاویاری سیبری را پرورش می دهد که خاویاری به نام Baerial تولید می کند. وزن ماهیان خاویاری سیبری می تواند تا 200 کیلوگرم باشد و تولید عصاره خاویار بین چهار تا شش سال طول می کشد.

تزارهای روسیه از زمان پیدا شدن ماهیان خاویاری در دریای خزر و دریای سیاه محبوبیت خود را به عنوان یک غذای خوشمزه آغاز کردند. فرانسوی ها واردات خاویار از روسیه را آغاز كردند كه این امر تمایل جهانی به غذاهای بسیار لذیذ و گران قیمت را برانگیخت. خاویار امروزه هنوز هم به عنوان یک لوکس دیده می شود و در انواع و اشکال مختلف موجود است. طی پنج سال گذشته این ماده به عنوان یکی از عناصر محبوب در مراقبت از پوست شناخته شده و همچنان به عنوان یک ماده مرطوب کننده و ضد پیری بسیار موثر شناخته می شود.

انواع مختلف خاویار صنعتی

برای مدت زمان طولانی ، انواع خاویار صنعتی مثل خاویار صنعتی ایرانی و ماهیان خاویاری بلوگا ، اوسترا یا Sevruga تنها نوع خاویار قابل قبول در بازار بود. امروزه این تعریف از نظر معنایی و جغرافیایی گسترش یافته است. خاویار اکنون نه تنها در روسیه و ایران ، بلکه در بسیاری از قسمتهای مختلف و شگفت آور در جهان ، مانند بلغارستان ، فرانسه ، کالیفرنیا و حتی اروگوئه ، کشت و برداشت می شود.

اگرچه خالصین سختگیر همیشه تأکید می کنند که خاویار فقط از ماهیان خاویاری تهیه می شود ، اکنون متخصصان مدرن تر قبول می کنند که گزینه های خوشمزه دیگری برای خاویاری سنتی و گران قیمت وجود دارد. انواع گسترده ای از خارهایی که معمولاً خاویار نامیده می شوند ، مانند Hackleback ، Paddlefish ، Salmon ، به نام چند مورد ، و بسیار محبوب ، با کیفیت و بسیار مصرف می شوند.

  • خاویار آلورتا

خاویار Alverta از کالیفرنیای شمالی ، عطر و طعم مغذی و پایان نرم کره را ارائه می دهد. خاویار Alverta بسته به درجه ، از طیف وسیعی از سبزهای تیره و نارنجی به رنگ سبز پررنگ ، با یک رایحه غیر منتظره از شیرینی ، در میان طعم های گرم و براق وجود دارد. از آلورتا در دستور العمل های ساده مانند سبزیجات تازه یا فوی گراس لذت ببرید تا طعم های گرم و کره ای آن بدرخشند.

  • خاویار Transmontanus

این خاویار پرمخاطب از ماهیان خاویاری سفید بومی آبهای خنک کالیفرنیا است. خاویار Transmontanus صاف ، محکم و کره ای ، دوستداران خاویار را با طعم و مزه و فوق العاده ای که دارد شگفت زده می کند. رنگ Transmontanus از گلی تا فندق تیره است و به طور مداوم ملایم است و تطبیق پذیری جفت شدن آن را بی حد و حصر می کند.

  • خاویار اوسترا

مسلماً معروف ترین نوع خاویار ، اوسترا بسته به هیچ محلی یا منطقه ای اوسترا نیز نامیده می شود. خاویار اوسترا برنده جایزه و خوشایند جمعیت در هر درجه ی موجود است و در سراسر جهان به دلیل طعم کلاسیک خاویار شناخته شده است. خاویار اوسترا بسته به درجه ، رنگین کمان رنگی دارد ، با عطر و طعمی براق.

  • کالوگا هوسو

این خاویار ترکیبی از بلوگای مشهور است که به روشی اخلاقی و پایدار پرورش داده می شود. خاویار کالوگا هوسو با دانه هایی از تعادل ظریف و بافتی لطیف ، یک تجربه عالی را ارائه می دهد. بسته به درجه ، رنگ از سبز طلایی تا برنز روشن تا قهوه ای تیره با رگه های یشمی متغیر است.

  • خاویار Sevruga

از بین تمام گونه های ماهیان خاویاری ، ماهی Sevruga از ماهیان خاویاری سریع ترین تولید مثل را انجام می دهد ، بنابراین بسیار بیشتر در دسترس است ، که به معنی قیمت پایین تر این خاویار خوشمزه است. خواهید فهمید که این تخمهای کوچک و ظریف خاکستری تا سیاه ، با بافتی ترد ، نیش میزنند. در حالی که خاویارهای دیگر در دهان شما حل می شوند ، Sevruga با طعم و مزه شدید ترش می کند و با طعم شدیدتری ظاهر می شود.

خواص درمانی خاویار صنعتی

خواص درمانی خاویار صنعتی خاویار فقط یک غذای خوشمزه برای خوردن نیست. در صورت استفاده موضعی از مزایای شگفت انگیز مراقبت از پوست برخوردار است این ماده به دلیل خاصیت احیا کننده و تجمع دهنده پوست شناخته شده است و نشان داده شده است که به کندی پیری کمک می کند. مملو از ویتامین ها و اسیدهای آمینه ، خاویار عناصر سازنده سلول های پوست را برای عملکرد بهینه فراهم می کند.

خاویار از همه مواد معدنی دریایی و بسیاری از خواص ضد پیری در مراقبت از موضع پوست از جمله ترمیم آسیب های پوستی و تحریک متابولیسم سلول های پوستی برخوردار است. خاویار موجود در مواد آرایشی عصاره تخم مرغ تازه قلیه گیاه خام است قبل از اینکه به شکل خاویار نمک زده و حفظ شود.

ظرافت فوق العاده آب شیرین خاویار وقتی به عنوان ماده ای برای محصولات مراقبت از پوست اضافه شود ، شگفتی هایی برای پوست ایجاد می کند. مطالعات نشان داده است که خاویار حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که باعث تقویت پوست می شود و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 دو ماده مغذی هستند که اغلب منجر به براق شدن پوست می شوند. محققان دیگر دریافته اند که کلاژن را تحریک می کند و چین و چروک را به حداقل می رساند.

میزان مصرف خاویار صنعتی برای کودکان

به نظر می رسد که این غذاها به عنوان یک غذای خوشمزه مخصوص نخبگان بریتانیایی و رولی های فانتزی سوشی به نظر می رسند ، اما خاویار در واقع یک گزینه غذای کودک بسیار قابل دسترس و فوق العاده مقوی است.

مصرف خاویار در حال افزایش است و پیش بینی های اصلی نشان می دهد که حداکثر تولید احتمالی 3000 تن سال خواهد بود. از نقطه نظر تولید ، تفاوت اصلی نسبت به تولید خاویار گذشته تغییر قطعی از خاویار وحشی به پرورشی است. با توجه به پیشرفت های اخیر در پرورش آبزیان ماهیان خاویاری و گسترش مصرف کنندگان لوکس ، پتانسیل گسترده ای برای تغییر شکل مصرف خاویار وجود دارد.

رابطه بین پرورش ماهیان خاویاری و کیفیت خاویار با توجه به تغییرات جامعه مدرن مورد توجه قرار می گیرد. چالش اصلی برای پرورش آبزیان ماهیان خاویاری گسترش تصویری مثبت از خاویار پرورشی خواهد بود ، بنابراین با تصویب قوانینی مشترک در مورد کیفیت خاویار ، جنبه های برتری مربوط به پرورش ماهی گسترده در شرایط کنترل شده معرفی می شود. جالب ترین جنبه های ظهور شده مربوط به گسترش اجتماعی مصرف خاویار ، به ویژه در مصرف کنندگان طبقه متوسط ​​است.

نحوه نگهداری خاویار صنعتی

نحوه نگهداری خاویار صنعتی وقتی خرید خاویار صنعتی می کنید و نمی خواهید فوراً همه آن را بیرون از جعبه بخورید ، باید ظرف را در جایی سرد نگه دارید تا از فساد آن جلوگیری شود. خاویار مالوسول بسیار فسادپذیر است و برای حفظ متوسط ​​ماندگاری 4 تا 6 هفته نیاز به دمای سرد و همچنین حداقل قرار گرفتن در معرض هوا برای محصول است.

بهترین راه برای محافظت از کیفیت خاویار این است که تا زمان مصرف آن را باز نکنید و در یخچال نگه دارید. مهر و موم نگه داشتن ظروف برای جلوگیری از آلودگی بسیار مهم است ، و باعث می شود ظروف با اندازه کوچکتر گزینه مناسب تری برای استفاده شخصی نسبت به ظروف بزرگ باشد.

پس از باز كردن ظرف خاویار ، هر یك از مواد باقیمانده ای كه قصد دارید پس انداز كنید باید به یخچال برگردانده شود. برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض هوا در هنگام ذخیره سازی مجدد ، باید درب ظرف را محکم بگذارید. با استفاده از شیشه های شیشه ای پیچ دار ، توصیه می کنیم ابتدا قبل از پیچاندن درب ، از یک قطعه بسته بندی پلاستیکی درجه مواد غذایی برای پوشاندن محصول باز استفاده کنید.

میزان کیفیت خاویار صنعتی

منتقدان تأکید می کنند که نباید خاویار را بدون آزمایش طعم و مزه خریداری کرد. این مسئله مسائلی را ایجاد می کند از جمله اینکه نمونه ها معمولاً برای خریدهای کوچک شخصی ارسال نمی شوند. مسئله دیگر ممکن است این باشد که نمونه ای که دریافت کرده و آزمایش کرده اید از یک دسته ، قورباغه یا ماهیان خاویاری نباشد ، در حالی که قوام عطر و طعم می تواند متفاوت باشد.

در اصول اولیه اندازه و رنگ وجود دارد ، لزوماً درست نیست مگر اینکه با همان نوع ماهیان خاویاری مقایسه شود. تخمهای سبک تر معمولاً در سنین بالاتر یافتن ماهیان خاویاری یافت می شوند. مرواریدها در مقابل کدر و کدر باید براق و شفاف باشند. تخم مرغ باید آزادانه جدا شود و به صورت جداگانه بین زبان و سقف دهان قرار بگیرد و از طعم هایی که خاص آن گونه است بترکد. هنگام خرید خاویار بلوگا ، یک مصرف کننده آگاه و باتجربه انتظار طعم های ملایم را در مقایسه با شور تر و شور مزه دار بودن سبورا دارد. طعم خاویار باید مانند ماهیان خاویاری و اقیانوس منشا آن باشد ، نه ماهی دارای مدت زمان بیشتری از زمان برداشت آن باشد.

رایحه خاویار خوب تمیز است و دانه های آن باید در برابر زبان شما منفجر شود. طعم و مزه باید در ابتدا با طعم تازه باشد ، با گسترش خاویار در اطراف دهان ، پیچیده تر و غنی تر شود. شوری باید به خوبی در خاویار یکپارچه شود.

از نظر تاریخی ، سازگاری در اندازه و رنگ تخم مرغ به معنای کیفیت نشان می دهد که آنها با سایر خارها مخلوط نشده اند. امروزه ، با محیط کنترل شده کشاورزی ، ثبات حاصل از برداشت با ارزش کمتر ماهیان خاویاری پرورشی به راحتی حاصل می شود. آیا برچسب های دارای مالوسول نشانه کیفیت هستند؟ نمک نه تنها برای عطر و طعم اضافه شده به خاویار خام بلکه به عنوان یک ماده نگهدارنده ضروری مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر تاریخی ، هرچه خاویار برای رسیدن به مقصد خود طولانی تر طول می کشید ، مدت زمان ماندگاری بیشتری لازم بود و نمک بیشتری به آن اضافه می شد. این بدان معنی بود که خاویارهای نمک اندک با ماندگاری کوتاه تر باید تازه باشند. پس از تحویل و منابع تجارت بین المللی بهتر ، از مالوسول معمولاً برای نشان دادن خاویارهای برتر با کیفیت تازه استفاده می شد. امروزه ، با هزینه حمل و نقل کمتر برای زایمان سریع ، می توان به همه خاویارها با کمتر از پنج درصد نمک برچسب گذاری کرد.

نمرات خاویار را می توانید روی برچسب شیشه پیدا کنید. تخمهای بزرگتر می توانند دارای درجه 000 باشند ، به این معنی که بهتر و بزرگتر از 00 هستند که بزرگتر از 0 درجه هستند. کلاسیک ، سلطنتی و امپریال درجه هایی هستند که کیفیت و / یا اندازه تخم مرغ را مشخص می کنند. خاویارهای کلاسیک کوچکترین ، درجه سلطنتی متوسط ​​و شاهین بزرگترین تخم مرغ را دارند. خریدار با در نظر گرفتن برچسب ظرف ، به اعتبار عرضه کننده و مزرعه پرورش ماهی اعتماد می کند.

فروشنده انواع خاویار صنعتی

فروشنده انواع خاویار صنعتی قیمت خاویار صنعتی ، دقیقاً شبیه ترافل سفید و زعفران ، یکی از کالاهای با ارزش در جهان است. هرچه تولید ماهی قلم ماهی خاویاری بیشتر طول بکشد ، هزینه خاویار و صادرات خاویار صنعتی نیز بیشتر است. بلوگا خاویار ، از ماهیان خاویاری بومی خزر ، تولید باورنکردنی 18 – 20 سال طول می کشد.

جای تعجب نیست که هزینه آن یک ثروت است و فقط چند مزارع در جهان این نوع خاویار را تولید می کنند. خار از ماهیان خاویاری که برای رسیدن به محصول زمان کمتری لازم است و البته ارزان تر است و همچنین تفاوت های قیمتی بین خاویار تازه و خاویار وجود دارد که با مواد نگهدارنده درمان شده است.

در اسپانیا یک مزرعه پرورش ماهی به نام خاویار دی ریوفریو تولید خاویار ارگانیک را آغاز کرده است. بازار خاویار صنعتی ماهیان خاویاری را به گونه ای پرورش می دهد که گواهی ارگانیک نیز بدست آورده است. پرورش آبزیان فعلی ماهیان خاویاری یک وسیله اقتصادی مناسب برای تولید خاویار پایدار و تجاری به ویژه در ایتالیا ، اسپانیا ، فرانسه ، اروگوئه ، خاورمیانه و کالیفرنیا است. خاویار هاکل بک محصول محبوب و ارزان این صنعت است.

دریای خزر 90 درصد خاویار جهان را تولید خاویار صنعتی می کند. صید بیش از حد و قاچاق و همچنین آلودگی ناشی از ورود فاضلاب به دریای خزر باعث کاهش قابل توجهی جمعیت ماهیان خاویاری دریا شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما