مرکز پخش خاویار آسترا گرمی

خاویار آسترا گرمی خاویاری ست که رنگ طلایی تا قهوه ای روشن دارد و تخم تاس ماهی است . خاوبار آسترا یا قره برون طعمی شبیه گردوی تازه دارد . بسته بندی های ۳۰ و ۵۰ و ۱۰۰ گرمی هم دارد که پرفروش تر هستند .

مرکز پخش خاویار آسترا گرمی

مشخصات انواع خاویار آسترا

مشخصات انواع خاویار آسترا

ارزش ماهیان خاویاری فقط به استفاده از گوشت آنها مربوط نمی شود .بلکه تخم این آبزیان از لحاظ اقتصادی بسیار باارزش است ، که به مروارید سیاه معروف است .

شاید کمی عجیب باشد اما حدود ۹۳ درصد از خاویار جهان از دریای خزر تامین می شود . و سکان مدیریت و محافظت و تکثیر ماهی های خاویاری دریای خزر با وجود اشتراک قسمت های شمالی آن با کشور روسیه ،بر عهده ایران است. کشور ایران به طور سالانه حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیون بچه ماهی های خاویاری از نوع قره برون را در دریا رها می‌سازد. علاوه بر این‌ ها ایران با ۹۳ درصد از سهم تولید خاویار جهان جز بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های خاویار محسوب می شود .

اگر بخواهیم به انواع خاویار آسترا اشاره کنیم در واقع رنگ آنها و نوع گونه تاس ماهی که تخم ها از آن استحصال شده ، تعیین کننده هستند.

طیف رنگ خاویار آسترا زرد و طلایی تا زیتونی است که بسته به نوع ماهی فرق می کند . ولی طعم اصیل خاویار آسترا شبیه گردوی تازه است .

هنگام خرید خاویار آسترا باید به رنگ و شکل دانه های آن ، کیفیت بسته بندی و قبمت آن توجه کرد چون معمولا فروشندگان خاویار آسترا قیمتی یکپارچه در بازار ارائه می کنند که فروشنده خاویار تقلبی برای پیروزی در رقابت و فروش سریعتر قیمت را کمتر اعلام می کند که خریدار باید در ابن مواقع هوشیار بوده و به خاطر مبلغ کمتر جنس غیر اصل را که هیچ ارزش غذایی ندارد تهیه نکند که این کار در واقع پول خود را دور ریختن است.

شکل ظاهری خاویار اصل بیضی مانند بوده و کدر است و هیچگونه چسبندگی ندارد . اما خاویار تقلبی لزج و چسبنده و کاملا گرد و شفاف است .

انواع مختلف خاویار آسترا

ماهی های خاویاردار دریای خزر انواع گوناگونی دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد .

  • فیل‌ماهی یکی از بزرگ ترین ماهی های دریای خزر است که به دلیل قدمت زیاد این ماهی به آن فسیل زنده هم می گویند . فیل ماهی با وزن 1400 کیلو هم صید شده و خاویار آن حدود 120 کیلو بوده است . این ماهی هر دو یا سه سال یک بار تخم ریزی می کند و خاویار بسیار مرغوب و نایابی دارد که خاویار بلوگا از این ماهی استخراج می شود .
  • قره برون یا تاس‌ماهی ایرانی که معنای آن به ترکی بینی سیاه است بـسـیـار پـراشـتـهـا بوده و به وسیله شاخک های خود که نقش حس گر و غذایاب را برای آن دارند و زیر دهانشان قرار دارد ، در کف دریا به دنبال موجودات ریز دریایی و گیاهان می گردند و آن ها را می بلعند . قد این ماهی تا دو متر هم دیده شده و وزنی بین ۲۰ تا ۸۰ کیلوگرم دارد . تاس ماهی به صورت طبیعی و مصنوعی پرورش و صید می شوند و به همین دلیل تعداد آن نسبت به نوع تاس ماهی روسی بیشتر بوده و خاویار آن در بازار فراوان تر است . خاویار آسترا از این گونه حاصل می شود که از نظر ارزش رتبه دوم را دارد .
  • تاس‌ماهی روسی یا چالباش همانطور که از نامش مشخص است به دلیل زادگاه خود که رودخانه ولگا و اورال است بیشتر در شمال دریای خزر یافت می شوند و خاویار این ماهی رتبه سوم را دارد .از لحاظ ظاهری تاس ماهی ایرانی و روسی مشابه هم بوده، با این تفاوت که تاس ماهی ایرانی تیره تر از تاس ماهی روسی است و بعضی از آنها دانه های سفیدی روی بدنشان دارند. طول تاس ماهی ایرانی به بیش از ۲ متر می رسد. تاس ماهی ایرانی در سن ۱۲ تا ۱۴ سالگی بالغ می شود. وزن تاس ماهی ایرانی ۶۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم است.
  • تاس ماهی شیپ این ماهی هم در شمال دریای خزر بیش تر دیده می شود و در سواحل جنوبی رو به انقراض است و خاویار این ماهی هم از نوع آسترا است . این ماهی مهاجر است و برای تخم ریزی به رودهای آبریز دریای خزر آمده است . حدود ۳۰ سال عمر می کند . وزن کمی دارد و در نتیجه خاوبار زیادی تولید نمی کند . خاویار این ماهی از لحاظ ارزش ، رتبه چهارم را دارد . طول این ماهی بیستر از یک متر است و سن بلوغ و تخم گذاری آن ده تا ۱۴ سالگی است
  • ماهی ازون‌برون یا سوروگا یا دراکول از فراوان ترین نوع ماهی های خاویاری در دریای خزر است که در 12 سالگی بالغ شده و هر بار حدود 15 تا 330 هزار تخم تولید می کند و این ماهی 60 درصد خاویار ایران را تامین می کند . از لحاظ درجه کیفی خاویار ، این خاویار آخرین رتبه را دارد و خاویار ریزی دارد و قیمت آن ارزانتر از بقیه است .

شناسایی بهترین خاویار آسترا

شناسایی بهترین خاویار آسترا

خاویارهای طلایی که از شکم تاس ماهی استخراج می شوند ویژگیهایی دارد که آشنایی با آنها به شما کمک می کند که خاویار آسترای اصل را از تقلبی تشخیص دهید . وقتی روی خاویار اصل آب جوش بریزیم به سرعت سفت می شود . اما اگر به صورت ژله ای در بیاید و رنگ پس دهد ، تقلبی است و هیچ مزه ای هم ندارد ، در حالی که خاویار آسترای اصل طعم گردوی تازه می دهد . خاویار تقلبی در واقع دانه های پارافین است که حتی رنگی هم نیستند و به آن ها رنگ زده شده است.

کیفیت انواع خاویار آسترا

مرکز خاویار آسترا در بازار است که اگر به شیلات مراجعه کنید خاویار حاصل از صید تاس ماهی های دریای خزر را می توانید بخرید و البته تاس ماهی ایرانی چون به شکل پرورشی هم در ایران تکثیر و تولید می شود و نسبت به خاویار صیدی زحمت کمتری دارد ، ارزان تر است .

پس با این تفاسیر می توان گفت ارائه کنندگان خاویار آسترا در ایران فروشگاه های بزرگ و معتبر ، شیلات ، مزارع خاویار و فرودگاه ها هستند . شاید تعجب کنید که چرا در فرودگاه ها باید خاویار بفروشند. بسیاری از توریستها به دلیل آگاهی از وجود خاویار صادراتی در ایران ، ممکن است قبل از پرواز با گشت و گذار در شاپینگهای فرودگاه ، از وسوسه خرید آن در امان نباشند پس یکی از جاهایی که خاویار آسترا به فروش می رسد ، فرودگاه است .

طعم بی نظیر خاویار آسترا

طعم بی نظیر خاویار آسترا شایدشما جز دیته ای باشید که نمی دانند خاویار را چطور باید سرو کنند . د ما در این جا چند روش با طعم های مختلف را به شما معرفی می کنیم . اینطوری می توانید با توجه به ذائقه خود روش مناسب سرو خاویار را انتخاب کنید .

  • می توانید به شکل کوکو با انواع سبزیجات دلخواه مثل کوکوی اسفناج یا کوکوی تره و سیر تازه یا غیره سرو کنید .
  • روی نان تست همراه با عسل سرو می شود .
  • همراه تخم مرغ
  • به صورت برگر
  • به شکل شیرینی پای هم بسیار لذیذ است
  • پوره سیب زمینی خاویار

بسیاری آن را به شکل خام یا همراه با زرده تخم مرغ یا پیاز خرد شده میل می‌کنند و بعضی ها نیز به اندازه نوک قاشقی از آن را همراه با سبزیجات معطر یا تکه کوچکی از نان و کره می‌خورند. عده ای از علاقمندان خاویار ، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. برخی بوی تند ماهی مانند آن و طعم شورش را بسیار دوست می‌دارند هرچند طعم و بوی خاویار ممکن است برای بسیاری اصلا خوشایند نباشد.

خاویار آسترا طعمی بی نظیر و به یاد ماندنی دارد و در تهران رستوران هایی را می توان نام برد که از انواع خاویار منوهایی گرانقیمت و البته پرخاصیت به مستریان ارائه می کنند . برگر خاویار آسترا ، نمونه ای از این خوراکی مغذی است که تا چندی قبل به قیمت ۲۵۰ هزار تومان به فروش می رسید و باید با پرداخت بیعانه یک روز قبل به رستوران بروید و آنها فردای آن روز سفارش شما را آماده می کنند .

میزان ویتامین خاویار آسترا

خاویار آسترا یکی از گران ترین مواد غذایی است که در رستوران های لاکچری جز خاص ترین منو بوده و تمام اینها به دلیل نایاب بودن و بالا بودن ارزش غذایی آن حتی در حد گرم است . خاویار سرشار از اسید آمینه های ضروری بدن انسان است که باید به وسیله تغذیه تامین شود و این محصول نایاب منبع غنی از این ماده اولیه ساخت پروتیئن است . اگر خاویار آسترای اصل را خورده باشید حتما با طعم خوشایند گردوی تازه آن آشنا هستید . خاویار به دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3 از ابتلا به افسردگی و بیماری های قلبی عروقی ممانعت می کند . در خاویار ماده ای وجود دارد که در بدن ما تبدیل به اسید چرب می شود و این اسید چرب در سنتز یا ساخت پوشش سلول های عصبی که میلین نام دارد نقش دارند همین امر سبب نقش مهم خاویار در سلامت سلول های عصبی دارد . همان طور که می دانید ام اس یک بیماری دستگاه عصبی است که در واقع سلولهای عصب غلاف خود را که همان میلین است بیگانه فرض کرد و دچار التهاب می شوند خاویار می تواند در بهبود این روند موثر باشد . در کشورهایی که ماهی و خاویار در عادات غذایی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد، میزان ابتلا به افسردگی بسیار کمتر از دیگر کشورهاست. بعلاوه مصرف خاویار در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ روماتیسم که در آن مفاصل دچار التهاب می گردد موثر است . خاویار آسترا به عنوان منبع غنی از ویتامین B۱۲ و ca و ریبوفلاوین است که هر سه این مواد سبب بالا بردن سطح انرژی بدن قبل از رابطه جنسی شده و برای کسانی که از نظر جنسی ضعیف هستند مفید است . خاویار حاوی ویتامین A بوده که این ویتامین محلول در چربی سبب رشد استخوان و ترمیم رنگدانه مردمک چشم می شود . ویتامین D موجود در خاویار هم سبب تعادل کلسیم و فسفر بدن می گردد که مصرف آن برای بعد از عمل جراحی های بزرگ و بیماری های عفونی بسیار مفید است . آهن در خاویار به فراوانی یافت می شود و همه ما با اهمیت این ماده در بهبود کم خونی های ناشی از فقر آهن آشناییم . مصرف خاویار به زنان باردار بسیار توصیه می شود چرا که خاویار آسترا سبب افزایش رشد مغز و چشم جنین شده و ضریب هوشی را بالا می برد . همچنین در ورزشکاران سبب عضله سازی هرچه بیشتر و بهبود گردش خون می گردد. به دلیل افزایش قوای جسمی ، به بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی بسیار توصیه می شود .

ثابت شده است که خاویار برای بازسازی هموگلوبین خون موثر است .هموگلوبین یکی از سلولهای گرد موجود در خون است که نقش آن انتقال اکسیژن جذبی و دی اکسید کربن دفعی است. بیمارانی که کم خونی دارند یا جراحی شده اند و یا شیمی درمانی می شوند با مصرف این غذای لوکس می توانند به بدن خود کمک کنند تا بهتر عمل کند.

خاویار آسترا هم شبیه سایر مواد غذایی با وجود غنی بودن از مواد مفید و مغذی ، نباید زیاد مصرف شود چون اسیدهای چرب و سدیم بالایی دارد و مقدار ۳۰ تا ۵۰ گرم برای هر شخص پیشنهاد می شود .

فروش انواع خاویار آسترا گرمی

فروش انواع خاویار آسترا گرمی

امروزه بخشی از تخم ماهی های خاویار را با روش سزارین خارج می کنند و مقداری را در شکم ماهی باقی می گذارند تا بتواند تکثیر شود . این کار را با بیهوش کردن ماهی بوسیله ضربه ای که توسط چکش پلاستیکی به سر ماهی می زنند انجام می دهند. این تخم ها در کارخانه خاویار آسترا بسته بندی اعلا می سود و راهی بازار فروش و صادرات می گردد .

مطابق تعرفه های گمرک فرودگاه ، هر مسافر مجاز است فقط ۲۰۰ گرم خاویار آسترا را که در بسته بندی مخصوص صادرات و پلمب شده است از کسور خارج کند .

قیمت خاویار آسترا از که از تخم تاس ماهی ایرانی به دست می آید نسبت به خاویار بلوگا و سوروگا ارزان تر است چون گونه پرورشی هم دارد در نتیجه به دلیل تعداد بیشتر این ماهی ، خاویار آن در بازار فراوانتر بوده به همین دلیل فروش آن در بازار زیاد است. ضمنا بخش عمده ای از خاویار آسترا هم صادر می شود که اهمیت این ماهی ساکن دریای خزر را صد چندان می کند .

فروشگاه های بسیاری به صورت مجازی و آنلاین وجود دارند که مشغول ارائه و فروش خاویار آسترا هستند که هم خرده فروش هستند و هم عمده فروش .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما