مرکز پخش خاویار سبز

خاویر سبز یا کینوآ خاویار گیاهی بوده و شیبه غلات می باشد،ولی در واقع مانند اسفناج به خانواده تاج خروسیان تعلق دارد. قسمت مورد استفاده این گیاه شکل دانه ای دارد و پخت آن هم مانند غلات است.

خاویار سبز از گیاهان بومی کشورهای آمریکای جنوبی از جمله بولیوی، شیلی و پرو می باشد و به دلیل مواد مغذی زیادی که دارد، اهمیت بسیار بالایی یافته است.خاویار سبز قدمت پنج هزار ساله دارد، در دهه اخیر جایگزین گندم و برنج شده است.

مرکز پخش خاویار سبز

اطلاعات مختصری درباره خاویار

اطلاعات مختصری درباره خاویار خاویار سبز دارای دانه های گرد و ریز است، هضم راحت تر و کالری کمتری دارد با این وجود مادرِ همه غلات است، در ترکیبات مختلف خوراکی به عنوان غذا استفاده می شود، از این گیاه برای تولید آرد،غنی کردن آرد گندم، تولید بیسکویت و پاستا استفاده می شود، سازمان خوار و بار جهانی برای آن ارزشی همانند شیر خشک قایل شده است، در گذشته این گیاه مقدس شناخته می شد زیرا در درمان بسیاری از بیماری ها اثر بخش و شفا بخش بود.

پروتئین ، منیزیم، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه ب، ویتامین ای و آنتی اکسیدان ها از جمله موادی هستند که در دانه کیاه خاویر سبز وجود دارد. این گیاه از معدود گیاهان خوراکی است که همه 9 آمینو اسید ضروری بدن را دارد.علاوه بر داشتن همه ی مواردفوق، هضم راحت تر و کالری کمتر سبب محبوبیت بیشتر این گیاه شد.

طرز تهیه خاویار برای صبحانه

می توان از خاویار سبز در وعده صبحانه استفاده کرد و آن را به یک وعده غذایی خوشمزه و بسیار مقوی تبدیل کرد. به چندین روش می توانید یک صبحانه خوب حاضر کنید.

تهیه فرنی گرم خاویار برای صبحانه: مانند آرد جو دوسر، از خاویار هم می توان فرنی تهیه کرد. ظرف مناسب را انتخاب کرده و در هنگام پخت مدام با قاسق چوبی یا کفگیر مخلوط را هم بزنید تا نچیبد( دقت کنید درب ظرف را نبندید چون می سوزد) بسته به رژیم خود از شیر معمولی، کم چرب، یا پر چرب استفاده کنید. افزودن شیر به خاویار گرم می تواند فرنی شما را خامه ای و غنی کند. ادویه جات و عصارها را بنا بر علاقه خود به فرنی اضافه کنید. وانیل ، بادام یا حتی نارگیل، دارچین، جوز هندی، زنجبیل، گل میخک هر کدام را که خواستید می توانید به فرنی برای طعم دار شدن استفاده کنید. انواع شیرین کننده های طبیعی مانند؛ شیره و ادویه یا میوه و آب عسل، یا شربت افرا قابل افزودن است. با افزود آجیل به فرنی می توان مقداری چربی و پروتئین سالم به فرنی افزود.

گرانولای خاویار، بوریتو های صبحانه با خاویار پخته شده، تهیه یک هش صبحانه با خاویار سبز، کولوچه ها یی که خیلی سریع قابل تهیه هستند و مناسب برای صبح هایی هستند که عجله دارید بسیار مناسب هستند، همه این غذاها را با دستورالعمل های ساده می توانید در وعده صبحانه تهیه و استفاده کنید. از خاویار می توان در بیشتر دستورهایی که حاوی یک دانه است مثل جو دو سر استفاده کرد کافیست فقط خاویار را جایگزین کنید.

بسیاری از دستورهای صبحانه که از خاویار سبز استفاده می کنند، خواستار خاویار پخته شده هستند. تهیه آن از قبل می تواند به کتهش یک مرحله اضافی و کاهش زمان پخت در صبح کمک کند.

در آخر هفته وقت بگذارید و یک دسته خاویار را به میزام مصرف و نیاز خود در طول هفته بپزید. خاویار را در ظرف ضد هوا داخل یخچال و به مدت پنج تا هفت روز می توانید نگه دارید. همچنین می توانید آن را در ظرف فریزر تا سه ماه نگهداری کنید

مدل های گوناگون خاویار

مدل های گوناگون خاویار خاویارجزء غذاهای لوکس محسوب می شود و همه توان خرید آن را ندارند و در نتیجه می توانند از ارزش غذاییش بهره مند شوند. اما جود خاویار گیاهی این نگرانی را حل کرده است. خاویار گیاهی با ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب در سبد غذایی همه ی افراد جامعه قرار می گیرد.

خاویار گیاهی بهاره است ، این گیاه دو لپه ای بوده ومدت رشد آن به طور معمول یک سال است . دانه های این گیاه شکلی شبیه فندق دارند. البته گاهی با اشکال مخروطی، استوانه ای و بیضی شکل نیز دیده می شوند.اصالت این گیاه متعلق به کوه های آند می باشد.

انواع خاویار سبز شامل دانه هایی در رنگ های سفید،قرمز، سیاه است که هیچ تفاوت تغذیه ایی بین انها وجود ندارد و همه ی آنها سرشار ترین ماده مغذی در بین غلات به شمار می آیند.

خاویار سفید که کمی به زرد متمایل است را به نام کینوآ طلایی می شناسند، رایج ترین نوع خاویار سبز است. این دانه ها ظریف تر و سبک تر ازبقیه رنگها هستند و بعد از پخت نرم تر و خوش طعم تر می شوند، منبع خوبی از پروتئین است.

خاویار قرمز یا نارنجی تیره است .عطر و طعن منحثر به فردی دارد و مدت زمان پخت این نوع خاویار سبز 10 دقییقه بیش از سایر انواع بوده و بعد از پخت به رنگ قهوه ای دیده می شود و کمی شیرین تر است. این دانه های قرمز که بعد از پخت بافت خود را بیشتر حفظ می کنند، مناسب برای تهیه سالاد هستند.میزان فیبر بالایی دارد

خاویار گیاهی سیاه هم از دانه های سفید شیرین تر است و هم بعد از پخت به همین رنگ دیده می شود. بعد از پخت و پز شکل خود را حفظ کرده و بافتی ترد دارد. منبع خوبی از انواع ویتامین هاست

خواص انواع خاویار برای تیروئید

تمام فعالیت های متابولیک، وضعیت خلق و خوی ، ضربان قلب و دمای بدن شما وابسته به غده تیروئید است. ناتوانی تیروئید عواقب جدی بر سلامت به دنبال دارد و اگر کنترل نشود، کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از عادت های غلطی که مستقیما” سلامت غده تیروئید را تحت تاصیر قرار می دهد، گلوتن است.

گلوتن شامل پروتئینی به نام گلیادین است که یک پروتئین خارجی برای بدن انسان محسوب می شود. تیروئید نیز آنزیمی شبیه به ابن پروتئین دارد .وقتی گلوتن توسط افراد با کم کاری تیروئید مصرف می شود سیستم ایمنی بدن این افراد به این پروتئین و آنزیم خارجی حمله می کند. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار و سایر غلات فرآوری شده یافت می شود.

مزیت اصلی استفاده از بذر خاویار سبز به عنوان یک مکمل غذایی در صنعت آرد، پاسخگویی این گیاه به تقاضای رو به رشد بین المللی برای محصولات فاقد گلوتن می باشد.خاویار سبز یک کربو هیدارت فاقد گلوتن است. استفاده از خاویار برای افرادی که نسبت به مصرف گلوتن (نوعی پروتئین که در گندم یافت می شود)مشکل دارند بسیار مفید می باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای برنج و بلغور گندم محسوب می گردد.

خاویار سبز به سرعت تبدیل به یک دانه کامل کاملا” محبوب و مغذی می شود. تقریبا” در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است و بساری از افراد به این غلات کامل بدون گلوتن دسترسی دارند. خاویار سبز محصولی سالم است، به ویژه اگر مصرف آن کنترل شده باشد. همچنین مصرف مداوم آن بی خطر است و برای بهبود سلامت تیروئید به راحتی و با خیال راحت می توان از آن استفاده نمود.

فایده خاویار برای سنین مختلف

فایده خاویار برای سنین مختلف به دلیل فیبر بالایی که خاویار سبز دارد، سبب می شود فرد زودتر سیر شود و این احساس سیری طولانی مدت است.همه افراد در سنین مختلف می توانند از این غذا استفاده کنند. حتی افراد دیابتی می توانند با کم کردن مقدار برنج، خاویار گیاهی را در غذای روزانه خود افزایش دهند و باعث کاهش شاخص گلایسمی شوند.

خاویار گیاهی برای مردان بسیار مفید است، مردان با مصرف غذایی فیبر دارد مثل خاویار سبز می توانند چربی بدن خود را کاهش دهند. لازم به ذکر است بسیاری از سرطان ها با چربی اضافی بدن مردان مرتبط است. بنابراین مصرف خاویار گیاهی با متعادل نگه داشتن وزن، در مقابل انواع سرطان ها از مردان محافظت می کند.

تولید کنندگان خاویار سبز، عرضه کننده خاویار سبز، این ماده مغذی برای تمام سنین هستند. به طوری که از این گیاه می توان برای رشد بهتر کودکا، کاهش وزن و لاغری، دیابت، بهبود عضله سازی در بدنسازی و کاهش فشار خون و کلسترول بد خون استفاده کرد.

افرادی که غذاهای سرشار از منیزیم مصرف می کردند کاهش خطر سکته مغزی را تجربه کردند. به واسطه سطوح بالای منیزیم موجود در خاویار سبز ( یک فنجان خاویار سبز پخته شده حدود یک سوم از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم را تامین می کند) مصرف منظم این محصول با بهبود سلامت قلب نیز پیوند خورده است .

منیزیم موجود در خاویار سبز ، آن را به غذایی سالم برای تمام افراد در تمام سنین خصوصا” افرادی که در معرض خطر بیماری دیابت نوع 2- شرایطی که با کمبود منیزیم پیوند خورده است – قرار دارند، تبدیل می کند.

طرز استفاده خاویار اصل

در شرکت های تولیدی خاویار سبز، میتوانید خاویار اصل و با بهترین کیفیت را تهیه کنید. خاویارهای با کیفیت به وسیله دستگاههای صنعتی پیشرفته فرآوری شده و دانه خاویا بدون ساپوتین و تلخی تولید می شود. معمولا” خاویار اصل بدون نیاز به شستشو بوده و استانداردهای لازم کیفی را دارد.

خاویار سبز هم به صورت تک غذا و هم به صورت میکس و ترکیبی با سایر غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان خاویار را مانند برنج پخت کرد و یا با ترکیب با سایر غذا ها با طعم آن بازی کرد.

یکی از مزیت های بزرگ خاویار گیاهی این است که طعم و مزه خاصی ندارد و در واقع مانند غلاتی مثل برنج و ذرت که طعم خاصی را برای مصرف کننده تداعی نمی کند، خاویار گیاهی هم طعم غریبه و ویژه ای را برای مصرف کننده ایجاد نمی کند. همین ویژگی باعث می شود افراد مختلف با ذائقه های متنوع بتوانند از این گیاه در غذاهای دلخواه خود استفاده کنند.

خاویار سبز قابلیت استفاده در انواع پلوها، سالادها، سوپ ها، دسرها، خورشت ها و همه غذاهای ایرانی و فرنگی را دارد. هر فردی بنا بر سلیقه وذائقه خود می تواند از دانه خاویار سبز استفاده کند.

برگ های سبز خاویار به عنوان سبزی خوردن استفاده می شود. همچنین در غذاهای سبزیجاتی مانند کوکو و آش قابل استفاده اند.

فروشنده انواع خاویار سبز

فروشنده انواع خاویار سبز واردات خاویار سبز از کشورهای مختلفی انجام می شد. مهم ترین وارد کننده بذر گیاه خاویار سبز را کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، هلند، آلمان، استرالیا می توان دانست. کشور کانادا یکی وارد کنندگان مهم بذر خاویار به ایران است. قبلا” این گیاه فقط وارد می شد اما هم اکنون در کشورمان کشت هم می شود.

با توجه به کشت زراعت خاویار در مناطق گوناگون کشور می توان در کنار نمونه های خارجی، محصولات ایرانی را نیز خریداری کرد. پرورش، تکثیر و مصرف بذر گیاه خاویار می تواند؛ کمک بزرگی به وضعیت تغذیه ای مردم ایران و حفظ سلامت جامه باشد. زیرا با توجه به نیاز جامعه به ماده غذایی در جهت رشد سلامت و ارتقای ایمنی بدن، خاویار سبز سلطانِ رفع این نیاز خواهد بود.

کارخانه خاویار سبز با تولید و فرآوری تخصصی دانه خاویار، سعی درتولید بهترین محصولات دارند. همچنین در صورت خرید به صورت فله و یا خرد، قیمت خاویار سبز متفاوت خواهدشد.

خرید انواع خاویار رنگی سفید ، سیاه و قرمز ایرانی در مراکز فروش انجام می شود. اهمیت خاویار در جهان بالست و افرادی که آن را مصرف می کنند از مزایای آن باخبرند.برای مصرف کندگان معمولا” بسته های 250 گرمی و 400 گرمی و حداکثر یک کیلویی عرضه می شود. خاویار گیاهی در بسته های 25 کیلویی نیز برای خریدارن عمده در دسترس است .

با توجه به اینکه خاویار گیاهی در انواع مختلف عرضه و توسط فروشندگان در سراسر کشور به فروش می رشد بسته به نوع آن و کیفیت آن قیمت های مختلفی دارد.

نمونه های خارجی که توسط فروشنده ها در بازارهای بزرگ و فروشگاههای معتبر عرضه می شوند دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه های داخلی هستند. این در حالی هست که نمونه های داخلی همان کیفیت را دارند و تولیدکنندگان ب هدف تولید محصول بهتر جهت رقابت با نمونه های خارجی موفق به تولید این ماده مغذی به نحو فوق العاده ای شده اند .

خاویار سبزایرانی به صورت عمده و خرده و با قیمت مناب بهترین عرضه را توسط نمایندگان فروش خود در سراسر ایران داشته به طوری که همگان می توانند از مزایای این ماده مقوی برخوردار شوند.

اطلاع رسانی و مشاوره درست به مصرف کنندگان می تواند آنها را در انتخاب درست محصول یاری کند و برای یک خرسد مطمن می تونید از سایت های معتبر به صورت آنلاین و بدون واسطه ، سفارش داده و از مشاوره فروشندگان و مشاوران نیز بهره مند شوید و یا اینکه محصول مورد نیاز خود را به صورت حضوری از فروشگاه های معتبر در سراسر کشور تهیه نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما