مرکز پخش خاویار عمده

خاویار یکی از با ارزش ترین غذا های دریایی استخراج شده از دریاهای کشور ایران می باشد که طرفداران زیادی بین مردم سراسر دنیا دارد. خاویار معمولا به عنوان یک غذای گران قیمت در لیست منوی رستوان های لوکس و لاکچری قرار دارد. فروشگاه خاویار عمده این محصول را در کیفیت عالی روانه بازار می کند. قیمت خاویار عمده از طریق این سایت قابل استعلام می باشد.

مرکز پخش خاویار عمده

مشخصات انواع خاویار

مشخصات انواع خاویار کشور ایران از زمان های قدیم جایگاه نخست را در تولید و ارائه خاویار عمده داشته است و مقام نخست جهان را از لحاظ تولید کمی و کیفی این محصول به خود اختصاص است. بهترین نوع خاویار از دریای خزر به دست می آید اما امروزه با توسعه تکنولوژی استخر ها و اماکن پرورش خاویار نیز تشکیل شده اند که این محصول را در کیفیت های گوناگونی عرضه می کنند.

یکی از روش های نوین پرورش ماهی های خاویاری، پرورش این ماهی ها در قفس می باشد. به دلیل محدودیت اراضی و هزینه های زیاد سرمایه گذاری برای پرورش انواع خاویار عمده، این قفس ها می توانند یک روش عالی پرورش محسوب شوند.

در این بخش می خواهیم مشخصات انواع ماهی های خاویار را جهت آشنایی بیشتر خریداران با این محصول بیان کنیم.

خاویار را می توان از برخی از گونه های ماهی به دست آورد. تولید خاویار در زمان به بلوغ رسیدن ماهی ها انجام می گیرد و در واقع می توان‌ گفت که تفاوت ماهی های خاویاری در زمان رسیدن آن ها به دروه بلوغ می باشد.

دوره به بلوغ رسیدن اکثر ماهیان خاویاری بسیار طولانی می باشد. گونه استرلیاد که جزو ماهیان خاویاری وارداتی می باشد و در استخر های ویژه پرورش داده می شود. این گونه از ماهی خاویاری زود بازده می باشد و به دلیل زود به بلوغ رسیدن این ماهی می تواند سود کلانی برای پرورش دهندگان آن به همراه داشته باشد. در واقع این ماهی در حدود 3 الی 4 سال می تواند به بلوغ برسد.

از انواع دیگر ماهی های خاویاری می توان به رقم سیبری اشاره کرد. از مشخصات بارز این ماهی می توان گفت که دوره به بلوغ رسیدن و خاویار دهی این ماهی در حدود 6 الی 7 سال می باشد.

از مهم ترین و بزرگترین رقم های ماهیان خاویاری می توان به ماهی بلوگا یا فیل ماهی اشاره کرد که حدود 14 تا 17 سال به طول می انجامد تا برای اولین بار به خاویار دهی برسد. شرکت خاویار عمده بنابر در خواست مشتریان انواع مختلف خاویار را روانه بازار فروش می کند.

انواع مدل های خاویار

ماهیان خاویاری در مجموع 27 گونه دارند که هر کدام از مدل های خاویار آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. 5 گونه از این گونه های ماهی خاویار در دریای خزر زندگی می کنند ولی متاسفانه امروزه ارزش بالا اقتصادی این ماهی ها، سبب صید بی رویه گشته است از این رو بیشتر گونه های خاویار در حال انقراض می باشند.

همان طور که می دانیم خاویار همان تخم ماهیان خاویاری می باشد که رنگ و سایز و مدل این تخم ها با توجه به ماهی که از آن به دست می آید کاملا متفاوت می باشد. خاویار طیف رنگی وسیعی از قبیل خاویار سیاه، قرمز، نارنجی و طلایی را دارد ولی در این میان خاویار سیاه از ارزش اقتصادی بیشتری بر خوردار می باشد از این رو در جهان با نام مروارید سیاه نیز شناخته می شود.

گران ترین نوع خاویار از فیل ماهی به دست می آید و همان طور که گفتیم این گونه از ماهی دیر به بلوغ می رسد. این گونه از ماهی در آب های داخلی کشور یافت می شود و تا امروز بیشتر از صد کیلوگرم خاویار از هر ماهی آن برداشت شده است. فیل ماهی به دلیل بزرگ بودن آن درصد بالایی از تخم خاویار را در بر دارد و در هر دو یا سه سال می تواند تخم ریزی کند.

دو نوع تاس ماهی ایرانی و روسی نیز در دریاچه خزر پیدا می شوند که از لحاظ ارزش خاویاری به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار می گیرند. روش تکثیر مصنوعی در گونه تاس ماهی ایرانی به خوبی جواب داده است و امروزه به واسطه تکثیر مصنوعی تعداد این ماهیان در دریای خزر بیشتر شده اند. کیفیت خاویاری این ماهی بسیار مناسب برای صادرات می باشد و تخم های آن به رنگ سفید می باشند. خاویار تاس ماهی روسی نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. رنگ خاویار این رقم از ماهی طلایی می باشد و به سبب رنگ جذاب آن شناخته می شود‌.

خواص درمانی خاویار

خواص درمانی خاویار تخم های ریز برخی از ماهی ها که خاویار نامیده می شوند دارای خواص فوق العاده برای بدن انسان می باشند. این تخم ها از بیشترین چگالی مواد مغذی و انرژی بر خوردار می باشند و به راحتی می توانند اکثر مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان را تامین کنند. این محصول املاح و ویتامین هایی همچون ویتامین A و D، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر و … را در خود جای داده است.

خاویار غنی از آهن می باشد. آهن برای خانم های باردار، دختران نوجوان، ورزشکاران و … ضروری می باشد. ورزشکاران به دلیل فعالیت بدنی زیاد به درصد زیادی از آهن نیاز دارند و این املاح معدنی به وفور در خاویار موجود می باشد. خاویار با افزایش هموگلوبین یا همان گلبول قرمز خون، تولید آهن را در بدن زیاد می کند و کسانی که تازگی عمل جراحی انجام داده اند می توانند با مصرف این خوراکی، به بهبود جراحت های خود کمک کنند.

این محصول حاوی پتاسیم نیز می باشد. پتاسیم عامل انتقال اکسیژن به مغز می باشد از این رو با مصرف خاویار در حد اعتدال می توان به بهبود توانایی های مغزی نیز کمک کرد. این عنصر از تشکیل سنگ کلیه نیز جلوگیری می کند.

خاویار شامل اسید های چرب ضروری و مهم برای بدن نیز می باشد. از مهم ترین اسید های چرب ضروری برای سلامتی بدن می توان به اسید چرب امگا 3 اشاره کرد. امروزه اکثر خوراکی ها مورد مصرف مردم فاقد این نوع از اسید چرب می باشند به همین خاطر نیز کمبود آن همواره در رژیم غذایی مردم احساس می شود. خاویار درصد بسیار بالایی از اسید چرب امگا 3 را دارا می باشد و با مصرف مقدار کمی از این خوراکی می توان اسید چرب امگا 3 کافی را برای بدن تامین کرد. این اسید چرب می تواند از بیماری هایی همچون سکته های قلبی یا فشار خون بالا در سنین پیری جلوگیری کند.

بسته بندی انواع خاویار

بسته بندی خاویار امری بسیار مهم برای فروش و بازاریابی بهتر این محصول به شمار می رود. شرکتی که بسته بندی خاویار را در ایران بر عهده دارد، دارای معروف ترین برند این محصول در جهان می باشد. بسته بندی خاویار با توجه به نیاز بازار در انواع و اقسام بسته بندی های قوطی یا شیشه ای انجام می گیرد.

کارخانه خاویار عمده، انواع مختلف خاویار را به صورت کاملا ارگانیک پرورش داده و سپس این محصولات را در بسته بندی های بسیار شیک و بهداشتی به بازار عرضه می کند. بسته بندی خاویار تحت شرایط بهداشتی و استاندارد انجام می گیرد تا کیفیت این محصول به خوبی حفظ شود و به مدت طولانی بتوان آن را انبارداری کرد.

خاویار با توجه به نوع آن در وزن و گرم های مختلفی بسته بندی می شود تا متقاضیان بتوانند این محصولات را در قیمت های مناسب خریداری و مصرف کنند. بر اساس مقررات جهانی بر روی برچسب خاویار باید اطلاعاتی نظیر کشور تولید کننده، وزن خالص خاویار و شرکت توزیع این محصول درج شود.

کیفیت انواع خاویار

کیفیت انواع خاویار همان طور که در موارد بالا به آن اشاره شد کیفیت خاویار با توجه به ماهی که از آن استخراج می شود کاملا متفاوت می باشد. کیفیت خاویار از عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول نیز باشد از این رو گران ترین نوع خاویار، خاویار تولید شده از ماهی بلوگا می باشد. خاویار سیاه تولید شده از فیل ماهی از بیشترین کیفیت بر خوردار می باشد، به همین دلیل این شرکت بهترین نوع آن را به بازار های سراسر جهان عرضه می کند.

کیفیت خاویار به معیار هایی همچون نوع ماهی، محل صید، نوع پرورش، نوع فرآوری و غیره بستگی دارد. خاویار به صورت های مختلف نظیر پاستوریزه، چاشنی دار، فشرده و غیره فرآوری می گردد و مردم می توانند بر اساس ذائقه خود اقدام به خرید این خوراکی کنند.

طبقه بندی کردن محصولات خاویار به صورت قراردادی می باشد. این قوانین از کشوری به کشور دیگر ممکن است متفاوت باشد. براساس خواسته های سازمان غذایی آمریکا، خوراکی های وارداتی همچون خاویار باید حاوی برچسب هایی باشد که اطلاعات مربوط به نوع گونه خاویار و درجه بندی این محصول روی آن درج شده باشد.

کیفیت خاویار بر اساس نوع گونه و تخمک های این محصول نیز درجه بندی می شود. تخم های تولید شده از خاویار بستگی به نوع تخمدان ماهی نیز دارد. از این رو تخمدان ماهی ها باید به صورت انفرادی مورد ارزیابی قرار گیرند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه هایی همچون سونوگرافی می توان تخمین زد که تخمدان در چه مرحله ای می باشد. این مرحله تعیین کننده کیفیت تخم ها می باشد.

از خصوصیات خاویار درجه یک می توان گفت که دیواره تخم ها باید محکم و سفت باشد. تخم های درجه یک خاویار در هنگام فشردن توسط دست ترک بر نمی دارند. تخم هایی که ترک بر می دارند و نوعی شیرابه سفید رنگ از آن ها خروج می یابد، از درجه پایین تری بر خوردار می باشند.

میزان ویتامین خاویار

ویتامین ها از مهم ترین مواد ضروری محسوب می شوند که بدن برای تامین انرژی و عملکرد بهتر شبانه روز به آن ها نیاز دارد. خاویار سرشار انواع ویتامین می باشد که در اینجا به چند مورد از آن ها به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد:

ویتامین A به عنوان یک ویتامین ضروری برای بدن شناخته می شود که به وفور در خاویار موجود می باشد. این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که از برخی از بیماری ها همچون سرطان جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان موجود در ویتامین A برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست نیز بسیار موثر می باشد و از ورود رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند. از این رو مصرف منظم خاویار می تواند از بیماری های پوستی همچون چین و چروک و آکنه جلوگیری می کند.

همان طور که می دانیم بیشتر مردم جهان از کمبود ویتامین D رنج می برند، از این رو مصرف خاویار می تواند از بروز بیماری های مربوط به پوکی استخوان پیشگیری کند. قرار دادن خاویار در رژیم غذایی می تواند ویتامین D بدن را تامین کند. این ویتامین با تنظیم متابولیسم کلسیم و فسفر در بدن سبب استحکام دندان ها و استخوان ها می شود.

علاوه بر این موارد گفته شده خاویار حاوی ویتامین های خانواده B همچون B16 و B5 نیز می باشد. ویتامین B برای افرادی که در زندگی خود استرس و اضطراب زیادی دارند بسیار مفید می باشد.

مقدار ناچیزی از ویتامین های محلول در چربی همچون ویتامین E نیز در خاویار یافت می شود. ویتامین E از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

فروشنده انواع خاویار عمده

فروشنده انواع خاویار عمده تخم بسیاری از ماهی ها برای تهیه خاویار در جهان مورد استفاده قرار می گیرند ولی در کشور ما تنها تخم هایی که از ماهیان خاویاری گرفته می شوند، خاویار نامگذاری می شوند. تخم هایی که از گونه های خاص ماهیان استخراج می شوند از ارزش غذایی بالایی بر خوردار می باشند، از این رو خواهان زیادی در سراسر جهان دارد. ارائه کنندگان خاویار عمده، این محصول را در کیفیت ممتاز روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند تا نیاز مردم جهان به این محصول تامین گردد.

همان طور که می دانیم کشور ایران بزرگترین منبع ماهیان خاور در دنیا می باشد که حدود 93 درصد از این ماهیان در آب های عمیق دریای خزر زندگی می کنند. ایران به تنهایی حدود 90% از نیاز خاویار به جهان را تامین می کند از این رو می توان گفت که بخش اعظم این خوراکی به خارج از کشور صادر می گردد.

تجارت خاویار در جهان در انحصار کشور های ایران و روسیه می باشد. البته سایر کشور های خارجی نیز به پرورش خاویار مصنوعی روی آورده اند که کیفیت و خصوصیات خاویار تولید شده به این روش، به پای خاویار ایرانی نمی رسد.

کشور های زیادی خواهان خاویار می باشند از این رو این محصول همواره باید در کیفیت درجه یک فرآوری و بسته بندی گردد. متقاضیان خاویار می توانند این محصول را در قیمت مناسب و کیفیت عالی از طریق این مرکز سفارش دهند. ثبت سفارشات این محصول به طور مستقیم و آنلاین توسط کارشناسان ما انجام می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما