مرکز پخش خاویار کلاسیک با کیفیت عالی

خاویار تخم ماهیان خاویاری و ماده‌ای خوراکی بوده که از ماهیان ماده خاویاری به دست می‌آید. این ماده ارزش غذایی بالایی داشته ولی به دلیل کمیاب بودن قیمت تمام شده آن بسیار بالا می‌باشد و به آن مروارید سیاه می‌گویند؛ به دلیل همین قیمت بالا مصرف آن در کشور ما ناچیز است و بیشتر خاویار تولید شده که مربوط به دریای خزر و بندر ترکمن می‌شود به کشورهایی مانند اروپا، آمریکا و کانادا صادر می‌شود. همچنین یکی از انواع پر استفاده آن خاویار کلاسیک می‌باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد عرضه خاویار کلاسیک، پخش کننده خاویار کلاسیک و همچنین صادرات خاویار کلاسیک بیشتر توضیح دهیم.

مرکز پخش خاویار کلاسیک با کیفیت عالی

اطلاعات مختصری درباره خاویار کلاسیک

اطلاعات مختصری درباره خاویار کلاسیک خاویار از ماهیان خاویاری به دست می‌آید که این ماهی‌ها از خانواده و تیره تاس ماهیان هستند. این ماهیان خاویاری اولا که قدمتی چند صد میلیون ساله داشته و در ثانی در 27 نوع تنوع داردند، از این 27 نوع 6 نوع آن در آب‌های دریای خزر زندگی می‌کند که 5نوع آن از ماهیان خاویاری بتر جهانی هستند و خاویاری با بیشترین کیفیت را تولید می‌کنند.

خاویارهای فشرده، از تخم هایی که پوست آن شکسته شده، طعم تخم ماهی و رنگ شیری دارد، تشکیل می شود. آن را در محلول نمک تا دمای 38 درجه سانتی گراد گرم می کنند و هم می زنند تا رنگ طبیعی خود را پیدا کند. به دلیل خوش مزه بودن ، آن ها را روی نان و مواد غذایی دیگر می توان پهن و مصرف کرد.

ز ویژگی های این نوع ماهی داشتن استخوان های نرم و غضروفی و نداشتن دندان است. دانه های خاویار کروی و بسته به نوع ماهی اوزون بورون از طلایی، قهوه ای، خاکستری تا سیاه متغیر است و طعم تند و مطبوع و حتی طعم دانه فندق را ممکن است داشته باشند.

خاویار در دو نوع درجه یک و دو عرضه می‌شود که در نوع درجه یک تمام ویژگی های مطلوب یعنی یک شکل و یک اندازه بودن، درشت، سخت و خوش رنگ بودن، دارای طعم مطلبوع، خوش مزه بودن و شکسته نشده را دارا می باشند؛ در نوع درجه دو نیز اندازه تخم ها معمولی و متوسط و دارای رنگ و طعم مناسب است.

انواع گوناگون خاویار کلاسیک

همانطور که اشاره شد 5 گونه از ماهیان خاویاری ایران جزو معروف‌ترین‌ها بوده که عبارتند از:

  1. فیل ماهی یا بلوگا
  2. تاس ماهی ایرانی (قله برون)
  3. تاس ماهی روسی (چالباش)
  4. اوزون برون یا سروگا
  5. شیپ

فیل ماهی یا بلوگا از راسته تاس ماهیان است که از بزرگ‌ترین ماهیان استخوانی و بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است. این گونه به دلیل صید بی‌رویه، هم‌اکنون در فهرست گونه‌های بشدت در معرض خطر انقراض قرار دارد. خاویار به دست آمده از این ماهی از گران‌ترین انواع خاویار است. نمونه‌هایی از آن‌ها با وزنی در حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم و سنی بیش از ۱۰۰ سال صید شده‌ است. هر دو یا سه سال یکبار تخم ریزی می‌کند و بین ۱۴ و ۱۷ سالگی بالغ می‌شود. طول آن از یک و نیم متر تا بیش از چهار متر است. رکورد صید آن در ایران ۱۲۵۰ کیلوگرم بوده‌است که از آن ۲۳۰ کیلوگرم خاویار طلایی، که گرانترین نوع خاویار است به دست می‌آید.این ماهی دارای بدنی باریک است که به سمت دم باریک‌تر می‌شود. پوزه کوتاه و مخروطی شکل دارد.

خاویار آسترا پاستوریزه نام گونه‌ای از خاویار است که از تاس ماهی ایرانی که قره برون نیز خوانده می‌شود به دست می‌آید. دلیل قره برون نامیدن این ماهی بینی سیاه آن است و به علت معروفیت زیاد گونه‌ای مستقل نیز به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این ماهی می‌توان به طول 2 متری و وزن 20 تا 80 کیلویی آن اشاره کرد که در سن 12 سالگی بالغ شده و تولید خاویار می‌کند.

رتبه سوم ماهیان خاویاری به ماهی چالباش که همان تاس ماهی روسی است تعلق دارد، به همین دلیل ماهیان چالباش تمایل داردند در شمال دریای خزر و در رودخانه اورال و ولگا زندگی کنند هرچند که در جنوب آن نیز به وفور یافت می‌شوند. یکی از ویژگی‌های آن این است که خاویاری به رنگ طلایی تولید می‌کند. از ویژگی‌های ظاهری آن نیز می‌توان به طول 2 متری و وزن بین 20 تا 100 کیلوگرم اشاره کرد.

ماهی اوزون برون کوچک‌ترین ماهی‌ خاویاری دریای خزر می‌باشد که در ایران به اشتباه کل ماهیان خاویاری را اوزون برون می‌دانند. تخم این ماهی خاویاری نسبت به بقیه ریزتر می‌باشد و از نظر رتبه در رتبه اخر کیفی قرار دارد و بیشتر در خاویار کلاسیک جا می‌گیرد. این ماهی وزنی کمتر از بقیه داشته و طول ان به یک و نیم متر می‌رسد. نام اوزون برون به زبان ترکی به معنای دراز دماغ می شود اما نام اصلی این ماهی تیریج است. این آبزی دارای بدن کشیده، چشمانی گرد، پوزه باریک و کشیده، سیبیلک های کوتاه می باشد؛ روی بخش لب پایینی و سر ماهی اوزون برون بریدگی به چشم میخورد و نکته جالب رنگ این ماهیست که قسمت پهلو و پشت سیاه رنگ بوده و بخش شکم رنگ روشنی دارد.

موارد استفاده خاویار کلاسیک

موارد استفاده خاویار کلاسیک خـاویـار خود به تنهایی لوکس‌ترین صبحانه جهان محسوب می‌شود. بسیاری از طرفداران خـاویـار، آن را به شکل خام یا همراه با زرده تخم مرغ یاپیاز خرد شده مصرف می‌کنند. از آن می‌توان به عنوان چاشنی غذا، پیش غذا، جداگانه و یا مخلوط با دیگر غذاها استفاده کرد. بعضی علاقه‌مندان خـاویـار، آن را سرد و با یک قاشق کوچک و بدون نان میل می‌کنند. برخی بوی تند آن و طعم شورش را بسیار دوست ‌دارند، هرچند طعم و بوی خـاویـار ممکن است برای بسیاری به هیچ‌وجه خوشایند نباشد.

برای استفاده خاویار باید به این نکته توجه داشت که آنرا به اندازه مصرف برای یک دوره حداکثر 4 روزه تهیه کنید زیرا بعد از باز کردن درب قوطی و قرار گرفتن در معرض هوا بعد از چند روز خاصیت خود را از دست می‌دهد و همچنین برای نگهداری آن نباید از ظروف استیلی استفاده کرد و باید در ظرف خودش و یا در ظرف شیشه‌ای نگهداری شود.

خواص درمانی خاویار کلاسیک

خاویار ماده غذایی پر انرژی است که بسیار لذیذ بوده و طعم و بویی خوشایند دارد. این ماده غذایی ویژگی‌های زیادی داشته ک در زیر به آنها میپردازیم:

دارا بودن آنتی اکسیدان: خاویار غنی از ویتامین آ است که این ویتامین پوست اسیب دیده را سریعتر اصلاح می‌کند و از سایش آن جلوگیری می‌کند؛ همچنین ویتامین ای موجود در آن باعث می‌شود پوست با شرایط بسیار خشک مقابله کند، این ویتامین نیز برای گردش خون ارزشمند است و به جلوگیری از پارکینسون کمک می‌کند. این دو ویتامین برای داشتن پوستی شاداب، چشمانی سالم، تقویت سیستم ایمنی و خواص ضد سرطانی، ضروری هستند؛ بنابراین، خاویار یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در طبیعت محسوب می شود.

پتاسیم موجود در خاویار برای کاهش فشار خون توصیه می شود، به همین دلیل این خوراکی در بین مبتلایان به فشار خون توصیه می شود.

کمک به جلوگیری از حملات قلبی: به لطف مقدار بالای روغن امگا 3 خاویار به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از بیماری آلزایمر هم کمک می کند.

کمک به سیستم ایمنی بدن: خاویار دارای مقادیر زیادی ویتامین دی نیز هست؛ ین عنصر به حفاظت از سیستم ایمنی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که سلول های ایمنی به درستی ارتباط برقرار می کنند و عملکرد خوبی دارند.

کمک به بازسازی اجزای خون: هموگلوبین جزیی از خون است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند. خاویار به افزایش سطح این ماده در جریان خون کمک می کند و در بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، توصیه می شود.

کمک به افزایش حجم ماهیچه‌ها: با توجه به غلظت بالای پروتیین، خاویار برای رشد ماهیچه توصیه می شود. غذاهای غنی از پروتیین مانند این در دوران کودکی، نوجوانی و بارداری زیاد توصیه می شود، زیرا در این مراحل سهم بیشتری از این ماده مغذی لازم است.

کمک به استحکام استخوان: چون مقدار زیادی کلسیم دارد، خاویار یک خوراک بزرگ برای استخوان ها است و مصرف آن در دوران بارداری بسیار توصیه می شود زیرا در این مرحله بدن بیش ترین مصرف را مصرف می کند.

خاویار شامل آرگینین است که به افزایش جریان خون کمک می کند. خاویار شامل روی است، یکی از قوی ترین مواد معدنی است که برای تولید سلول های سفید ضروری است.

ک قاشق سوپ خوری خاویار ویتامین ب 12 کل روز را شامل می شود که به تنظیم سیستم عصبی کمک می کند، در مقابل سرطان های مختلف محافظت می کند و به حفظ یک سیستم گوارشی سالم کمک می کند و برای پوست سالم، ناخن ها و مو ضروری است.

علی رغم سطوح بالای ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های ضروری، خاویار یک مقدار کالری نسبتاً بالا و همچنین سطح بالایی از کلسترول و سدیم دارد. بنابراین، خوردن میزان کم، یا حدود 30 تا 50 گرم برای هر فرد توصیه می شود.

روش تهیه خاویار کلاسیک

روش تهیه خاویار کلاسیک برای تهیه خاویار کلاسیک خاویار تازه را دانه دانه از تخم اوزون بورون ماده به دست می آورند. این ماهی ها را پس از صید به وسیله تور، به صورت زنده به آزمایشگاه مخصوص می برند و بدون این که آن ها را بکشند ، کیسه های حاوی تخم را خالی می کنند. به این ترتیب که ماهی گیرها با مهارت به یک نقطه ی مشخصی در پایین سر ماهی ضربه می زنند و او را بی هوش می کنند و سپس با یک چاقوی تیز پهلوی ماهی را شکافته و کیسه های حاوی تخم را خارج می کنند.

تخم ماهی باید در حالی که ماهی زنده است گرفته شود، اگر ماهی ترس مرگ را تجربه کند، یک ماده شیمیایی به داخل تخم ها ترشح می کند که سبب ایجاد مزه تلخ و در نتیجه خراب شدن خاویار می شود. عملیات جدا کردن تخم با دست انجام می شود. مالش دست روی تخم ها موجب می شود که تخم ها از بافت اطراف خود جدا شده و از توری که در زیر کیسه تخم ها گذاشته شده، عبور کنند. این تور دارای سوراخ هایی با اندازه های متفاوت است و به صورت جداگانه جمع آوری می شوند. در هنگام مالش تخم ها با دست دقت بسیار لازم است، زیرا ضربه زدن و زخمی کردن آن ها موجب کاسته شده از مرغوبیت خاویار می شود. وقتی تخم ها جمع آوری شدند آن ها را در یک سطل ریخته و به آن نمک اضافه می کنند و سپس تخم ها را روی یک توری ظریف می گذارند تا آب آن ها گرفته شده و خشک شوند.

شکل های مختلف خاویار کلاسیک

خاویار کلاسیک در رنگ‌های مختلف و بسته بندی‌های مختف وجود دارد که رنگ آنها در قسمت انواع خاویار بررسی شد که در این مورد می‌توان گف که بلوگا که خاویار سیاه می‌باشد از بهترین انوع خاویار می‌باشد؛ در مورد بسته بندی می‌توان گفت که خاویار توسط شرکت‌های معتبر و همچنین افراد عادی و بدون مجوز تولید می‌شود که در این موارد به راحتی می‌توان خاویار غیر مرغوب را تشخیص داد.

هر نوع خاویار در بسته بندی خاصی تهیه می‌شود ک عبارتند از:

  • بلوگا در قوطی‌های آبی
  • استرا در قوطی‌های زرد
  • سوروگا در قوطی‌های قرمز

البته تولید کنندگان برای سهولت در خرید نیز برای خاویار بلوگا حرف B، برای خاویار آسترا حرف A و برای خاویار سوروگا حرف S را بر روی بسته بندی چاپ می‌کنند.

فروش انواع خاویار کلاسیک

فروش انواع خاویار کلاسیک تولید کنندگان خاویار کلاسیک و همچنین ارائه کنندگان خاویار کلاسیک در نقاط متعددی از کشور ها در حال فعالیت میباشند؛ برای خرید یا سفارش خاویار کلاسیک باید به نکات مهمی توجه کرد:

امروزه خاویار های مصنوعی فراوانی به بازار آمده است . خاویار های که از جنس پرافین یا تخمدان سایر ماهیان است. این مواد را بصورت مایع خمیر مانند درون کپسول های بشکل خاویار در می آورند. خاویار های مصنوعی بدلیل اینکه حالت ژل ای دارنند و در طی فرآیند حرارت دهی ساخته شده اند با حرارت دوباره با حالت اولیه ژله ای خود در می آیند.

خاویار های مصنوعی دارای شکل نامنظم و چند وجهی اند. این خاویار های تقلبی سفت و گاهی داری پوسته خالی اند.

طعم خاویار های تقلبی هیچ شباهتی به خاویار اصل ندارد، بی مزه و کاملاً مشخص است.

بسته ها و قوطی های خاویار دارای اندازه ها مشخص است مثل 30،50، 100 گرمی است و قوطی ها تقلبی بزرگتر از حد متعارف اند.

خاویار باید در بسته بندی‌های پلمپ شده باشد و این پلمپ باید اصل باشد و ویژگی‌هایی داشته باشد: ظرف باید بصورت خلا باشد و هوایی جابه‌جا نشود که باعث فاسد شدن خاویار می‌شود؛ همچنین باید نخی به دور آن و نخ آن یک پلمپ سربی داشته باشد که علامت شرکت یا برند روی آن حک شده باشد.

روی بسته بندی خاویار باید کد بهره برداری و کد دامپزشکی، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و بارکد وجود داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما