پخش انواع خاویار شمال

گونه های مختلف خاویار شمال در آبهای شیرین نیمکره شمالی زندگی می کنند و به دلیل تخمهایشان معروف به خاویار هستند. طول ماهیان خاویاری می تواند تا 6 متر برسد ، بیش از 100 کیلوگرم وزن داشته و بیش از 100 سال زنده بماند. در گذشته ، ماده ها برای استخراج تخمها از شکم خود ذبح می شدند ، اما روشهای فعلی اجازه می دهد تخمها را بدون کشتن ماهی برداشت کنند. در دهه های اخیر با در معرض خطر قرار گرفتن گونه ها ، پرورش ماهیان خاویاری گسترش یافته است.

پخش انواع خاویار شمال

خاویار شمال چه خصوصیاتی دارد؟

خاویار شمال چه خصوصیاتی دارد؟

  1. در نیمکره شمالی 24 نوع ماهی خاویاری وجود دارد ، اما تعداد زیادی از آنها در معرض خطر هستند و حتی با نابودی روبرو هستند. طول ماهیان خاویاری تا 6 متر می رسد ، بیش از 100 کیلوگرم وزن دارند و بیش از 100 سال زنده می مانند. آنها گوشتخوار هستند و عمدتا از کرم ، بی مهرگان ، صدف و ماهی های کوچک تغذیه می کنند و بستر رودخانه را با پوزه ها و هالترهای حساس خود شانه می کنند.
  2. از مزایای سلامتی خاویار ماهی سالمون می توان به افزایش گردش خون اشاره کرد. مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 به جلوگیری از تشکیل لخته هایی که می توانند در خون ایجاد شوند ، کمک می کند. انجمن قلب آمریکا مصرف یک گرم از این نوع اسیدهای چرب را توصیه می کند. یک قاشق چای خوری خاویار حاوی مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای بهبود گردش خون است. این ماده به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست ، آبرسانی و جذابیت کلی پوست کمک می کند.
  3. این به دلیل وجود مقدار زیادی آب در خاویار است. آنتی اکسیدان ها با مرطوب سازی سلول ها به روشی طبیعی به یک پوست درخشان کمک می کنند. لوکس ترین نوع آن خاویار بلوگا است که یک قلم ماهی خاویاری است که با نمک درمان می شود. ماهی که فقط در دریای خزر و دریای سیاه صید می شود.
  4. ماهیان خاویاری بلوگا ، ماهی بزرگ و ماقبل تاریخ که می تواند به 15 فوت طول و تقریبا 3000 پوند وزن برسد ، بیشترین درخواست خاویار را تولید می کند. بومی دریای خزر است که با روسیه ، آذربایجان ، ایران ، قزاقستان و ترکمنستان همسایه است. خاویار غنی است ، به هیچ وجه طعم ماهی ندارد و رنگ آن از خاکستری مروارید تا بسیار تیره است و به آن ماده خاویار سیاه می بخشد.

انواع مختلف خاویار شمال

خاویار انواع مختلفی دارد که به نوع ماهیان خاویاری بستگی دارد. بلوگا در حدود 15 کیلوگرم تخم مرغ بزرگ به نام دانه تولید می کند که به رنگ خاکستری تیره تا خاکستری روشن است. آنها همچنین شکننده تر هستند. این گرانترین خاویار است اما از نظر خوراک های مجلسی بهترین نیست.

بهترین خاویار از گونه Oscietra در نظر گرفته می شود که دانه های کوچکتر و سفت تری از آن بهتر نگهداری می شوند. بین 5 کیلوگرم تا 20 کیلوگرم خاویار برای هر ماده استخراج می شود و رنگ دانه ها از قهوه ای تیره تا طلایی و حتی خاکستری آنتراسیت و کاراملی متفاوت است. خاویار Oscietra با عطر و طعم فندق طعم لطیف خاصی دارد.

خاویار یک غذای خوشمزه طبیعی است. این یک ماده غذایی مغذی است که همراه با پروتئین ، اسیدهای آمینه ، آهن و ویتامین B12 است. هر مرحله در جذب خاویار به مصرف کننده بخشی از یک فرآیند ظریف ، زمان بر و پرمشغله است. تقاضا برای خاویار واقعی و ماهیان خاویاری همیشه بیشتر از میزان عرضه است. نادر بودن ماهیان خاویاری ماده بسته به نوع فقط پس از هفت تا 20 سال تولید تخمک را آغاز می کنند. بلوگا می تواند تا 20 سال طول بکشد تا به بلوغ برسد.

صدها سال است که مردم خاویار ماهیان خاویاری مصرف می کنند. با شروع دهه 1800 ، تخم های ماهی از سایر گونه های ماهی برداشت و مصرف شد اما هیچ یک از آنها به وضعیت خاویار واقعی دست نیافته اند. از 27 گونه ماهیان خاویاری ، تقریباً همه آنها را می توان برای تخم های آنها برداشت کرد اما بلوگا ، سبوراگا و اوسترا مدتهاست که بر جهان خاویار تسلط دارند.

خواص درمانی خاویار شمال

خواص درمانی خاویار شمال خاویار با غلظت قابل ملاحظه ای قلیه همراه است که از ماهی خاویاری بلوکا بدست می آید. این یک غذای آشپزی با عطر و طعم بی نظیر در نظر گرفته می شود اما معمولاً کمی گران است. این فواید متعددی برای خاویار برای بدن فراهم می کند. بخش کوچکی می تواند مقدار قابل توجهی از مواد مغذی را فراهم کند که قادر به تأمین ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری غیر اشباع بدن هستند.

  • آنتی اکسیدان قوی

با خوردن خاویار می توانید با خراب شدن سن مبارزه کنید.این به دلیل مقادیر بالای ویتامین E و سلنیوم است. این بدن را قادر می سازد تا با رادیکال های آزاد مبارزه کند و خطر ابتلا به بیماری های تحلیل برنده مانند سرطان را به حداقل برساند.

  • با میگرن مبارزه می کند

ویتامین B5 (همچنین به عنوان اسید پانتوتنیک شناخته می شود) که در خاویار یافت می شود به کاهش سردرد و میگرن کمک می کند. این ماده حتی می تواند سطح کلسترول را در خون تنظیم کند ، از جمله سایر مزایای خاویار برای سلامتی.

  • سلامت استخوان را بهبود می بخشد

نشان داده شده است که این ماده غذایی به دلیل داشتن کلسیم زیاد در سلامت استخوان ها کمک می کند. بعلاوه ، این ماده برای زنان باردار حیاتی است زیرا کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. بدن یک زن باردار کلسیم بیشتری مصرف می کند ، که باید با کارآیی بیشتری تجدید شود.

هر نوع خاویار ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد ، از رنگ آمیزی گرفته تا طعم دهنده. به عنوان مثال ، خاویار بلوگا نرم و کره ای با عطر و طعم مغذی نزدیک به فندق است. تخمهای خاویار درخشان از سیاه خالص تا خاکستری مایل به سبز رنگ دارند. خاویار واقعی “پاپ کاسپین” معروف دارد – تخم مرغ در دهان می ترکد. خاویار بسته به خصوصیاتی مانند اندازه ، رنگ ، استحکام ، طعم و بو به دو درجه تقسیم می شود.

طعم بی نظیر خاویار شمال

طعم خاویار تا حدی شبیه زرده تخم مرغ ، با کمی گیاهان و ید است. بعضی از انواع ممکن است فندق را یادآور شوند. خاویار بوی شیرین و تازه ای دارد که قابل تشخیص است. برای از بین بردن عطر و طعم لطیف آن ، با زبان دانه های خاویار را در پشت سقف دهان خود می پاشید. خوردن آن با نان تست شیرین یا بلیینس (پنکیک روسی که از خمیر مخمر درست می شود) طعم آن را بیرون می آورد.

خاویار با کیفیت عالی در روسی ، مشخص شده است و حاوی بین 2.8 و تا 4 نمک است. با این حال ، همچنین حاوی بوراکس ، نمک بسیار ریز است که به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود. کیفیت دوم تا 8٪ نمک دارد. خاویار فشرده ، کیفیت سوم ، ساخته شده از تخمهای نرم ، شکسته یا بیش از حد رسیده که با آب نمک مخلوط می شوند و در بشکه های کوچک بلوط قرار می گیرند.

 

خاویار با بالاترین کیفیت از تخمهای حاصل از آماده شدن ماده برای تخم ریزی حاصل می شود. در طبیعت ، ماهیان خاویاری هنگامی که از آب شور به شاخه های تازه منتقل می شوند تا تخمگذاری کنند ، گرفتار می شوند. در مزارع پرورش ماهی ، ماهیان خاویاری از طریق سونوگرافی کنترل می شوند تا مشخص شود که تخمهای آنها برای برداشت آماده است. بسته به اندازه ماهی ، ماهیان خاویاری می توانند چندین میلیون تخم را به طور هم زمان آزاد کنند.

اندازه دانه های خاویار شمال

اندازه دانه های خاویار شمال خاویار Sevruga کوچکترین دانه ها را دارد. از هر ماده بین 2 تا 8 کیلوگرم گرفته می شود. دانه خاکستری تیره است و طعم آن دارای ید است.

تخمها را توزین و الک می کنند تا از گونی تخم مرغ خارج شوند. پس از شستشو و تخلیه ، طبق کیفیت درجه بندی می شوند. این به دلیل سفتی ، رنگ ، بو و طعم دانه ها ارزیابی می شود. سپس خاویار نمک زده می شود تا طعم آن بهتر شود و بتوان آن را برای مدت طولانی تری حفظ کرد. نمک کاملاً با دانه های خاویار مخلوط می شود ، اما فقط به طور مختصر ، به طوری که آنها استحکام خود را حفظ می کنند. سپس خاویار را روی الک می گذارند تا خشک شود. تقریباً 5 تا 6 درصد از وزن تخمها در طی این فرآیند از بین می رود. سپس خاویار سریعاً کنسرو می شود تا از ریزش آن جلوگیری کند.

دانه ها در ظرف های فلزی بسته بندی می شوند و با درپوش همپوشانی مهر و موم می شوند تا هوای بیشتر خارج شود. تولیدی خاویار شمال کسانی که قرار است صادر شوند را بسته بندی می کنند که به طور کلی 1.8 کیلوگرم وزن دارند. سپس توسط تولید کننده خاویار شمال در قالبهای کوچکتر بسته بندی می شوند. این قلع ها در کامیون های یخچالی حمل می شوند. مقادیر کمی نیز گاهی با حمل بار هوایی حمل می شود.

خاویار تخم مرغ ماهی بارور نشده است که به آن قلیه ماهی نیز می گویند. این یک غذای خوشمزه شور است که به صورت سرد سرو می شود. خاویار واقعی از ماهیان خاویاری وحشی است. در حالی که از مدت ها قبل دریای خزر و دریای سیاه بیشتر خاویار جهان تولید می کردند ، با توجه به کاهش جمعیت ماهیان خاویاری وحشی از صید بی رویه ، خاویار تولید شده در مزرعه توسط فروشنده خاویار شمال اکنون محبوب شده است.

میزان کیفیت خاویار شمال

این مرواریدهای سیاه حاوی پروتئینی هستند که روند بازسازی سلول را تسریع می کنند. هرچه انسان پیر می شود ، این روند به طور طبیعی کاهش می یابد و یکی از مهمترین مزایای سلامت خاویار در مواد آرایشی حفظ میزان بازسازی بهینه است. این ماده غذایی برای پوستی که نیاز به تقویت سفتی دارد حیاتی است. این ماده حاوی اسیدهای آمینه است که بخشی از ساختار الیاف الاستیک است. اگر این فیبرها متزلزل شوند ، نتیجه آن شل شدن پوست است.

فواید سلامتی خاویار قرمز نه تنها به پوست محدود می شود بلکه به مو نیز گسترش می یابد. برخی از محصولات موی موجود در بازار به صورت اسپری فوق العاده مرطوب کننده و بدون شستشو ارائه می شود که برای موهای خشک و شکننده مناسب است. این محصولات ممکن است حاوی اکسیری با مروارید خاویار غوطه ور در آب دریا باشد ، که باعث تغذیه ، تقویت و بهبود سلامت موهای شما می شود.

همچنین غنی از فسفولیپیدها است و به حفظ سطح آبرسانی پوست کمک می کند ، که برای انواع پوست ضروری است. اسیدهای چرب موجود در خاویار باعث تقویت اتحادیه بین سلولی می شود ، چسب الاستیکی که آنها را بهم می چسباند. یکی از برجسته ترین خواص یک کرم خاویار خوب یا یک سرم ، ظرفیت جوان سازی پوست است. این یکی از بهترین مواد ضد پیری موجود در بازار است. حتی در درمان های فشرده مو نیز استفاده می شود. علاوه بر این ، همچنین دارای یک اثر محافظتی و ترمیمی است.

خاویار تخمهای نابارور است که به آن قورباغه نیز گفته می شود که منحصراً از خانواده ماهیان خاویاری برداشت شده و سپس نمک درمانی می شود. انواع معروف قورباغه ماهی دیگر نیز وجود دارد مانند قزل آلا قزل آلا با نارنجی روشن که در بالای سوشی قرار دارد اما تنها قلم ماهی خاویاری خاویار محسوب می شود.

خاویار همیشه دارای شکل کروی است ، در حالی که رنگ بسته به نوع خاص آن می تواند از سیاه جت تا سبز عمیق خاکی باشد. این عطر و طعم لطیف است و بیش از حد ماهی یا شور نیست بلکه صاف و کره ای است. بعضی اوقات می تواند طعمی مغزدار مانند فندق داشته باشد.

فروش انواع خاویار شمال

فروش انواع خاویار شمال اگر غذایی وجود دارد که با تجمل خالص همراه باشد ، آن خاویار است. این غذای لذیذ تخم مرغ ماهیان خاویاری نادر و گران قیمت است و در دنیای آشپزی به عنوان یک کالای مورد پسند شناخته می شود.توزیع خاویار شمال از گونه های مختلف ماهیان خاویاری تهیه می شود ، اما خاویار بلوگا بزرگترین ، نادرترین و گرانترین خاویار است. با نزدیک به 3500 دلار در هر پوند ، سزاوار نام مستعار خود ، “طلای سیاه” است.

با توجه به کاهش چشمگیر جمعیت ماهیان خاویاری ، صید ماهیان خاویاری تقریباً در سطح جهان از بین رفته و صادرات ماهیان خاویاری وحشی اکنون ممنوع است. برای مقابله با این کاهش ، پخش خاویار شمال در سالهای اخیر گسترش یافته است. چین پرورشی ترین ماهیان خاویاری جهان بیشتر برای گوشت ، تولید می کند. از سوی دیگر ، واردات خاویار شمال عمدتا در حوالی دریای خزر ، در آذربایجان ، ایران ، قزاقستان و روسیه و به دنبال آن اتحادیه اروپا تولید می شود.

ارائه کنندگان خاویار شمال برای تولید خاویار گران است ، زیرا ماده ها دیر به بلوغ می رسند. گونه های کوچکتر فقط زمانی می توانند تولید مثل کنند که سن آنها بین پنج تا نه سال باشد در حالی که گونه های بزرگتر فقط در سن هشت تا چهارده سالگی از نظر جنسی بالغ می شوند. در گذشته ، ماده ها برای استخراج تخمهای نابارور خود ذبح می شدند ، اما روشهای فعلی اجازه می دهد تا آنها بدون کشتن ماهی ها برداشت شوند. برش های کوچکی در شکم آنها ایجاد می شود و سپس تخمها فشرده می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما