پخش انواع خاویار پرورشی با کیفیت مرغوب

خاویار پرورشی از دیر باز در همه دنیا برند مرغوبی محسوب شده و بسیاری از رستوران ها و هتل های مهم دنیا در هنگام سرو غذا از خاویار ایرانی صادراتی به عنوان بخش ویژه منوی خود یاد می کنند. خاویار تولید کشور به دلیل دارا بودن کیفیت ویژه جزو بهترین ها در دنیا نام برده می شود . با توسعه و ایجاد مزارع پرورشی ماهیان خاویاری ، ایران در مسیر افزایش صادرات گام برداشته وجایگاه مهم و ویژه ای کسب کرده است.

پخش انواع خاویار پرورشی با کیفیت مرغوب

شناسایی انواع خاویار پرورشی

شناسایی انواع خاویار پرورشی هنگامی که از بهترین محصولات صادراتی ایران حرف می زنیم چند چیز بیشتر از سایر موارد در ذهنمان برجسته می شود، نفت، فرش، پسته، زعفران و خاویار. ماهیان خاویاری یا استورژون از دوران ژوراسیک بازمانده اند و 93 درصد از آن ها در دریای خزر زندگی می کنند.

تاریخه خاویار پرورشی ایرانی ما پیشینه دور و درازی دارد و به گفته محققان به دوره مادها می رسد. از گذشته خاویار ایران مدارک زیادی در دسترس نیست. تاریخچه تولید خاویار ایرانی بسیار قدیمی است به طوری که هرودوت در نوشته های خود به خاویار دریای خزر اشاره نموده است.

مدارک نشان می دهد که ماهیان خاویاری را پس از شور کردن از دریای خزر به اکبنانه محل فرمانروایی مادها می بردند. برای روس ها نیز خاویار از ارزش بالایی برخودرار بود به نحوی که تصویر تاسماهی را بر روی سکه های مسی ضرب کرده بودند.

در دوران حکومت قاجار و عهدنامه ترکمنچای در سال 1828 روس ها بر سواحل جنوب دریای خزر مسلط شدند صنعت خاویار ایران را تصاحب کردند این امر تا 1306 بی تغییر ماند تا اینکه پس از تغییر حکومت روسیه پیمان دوستی بین دو کشور بسته شد، پیمانی جهت ایجاد شرکت مختلط صیادی.

طبق آن پیمان تا 25 سال سواحل دریای خزر و رودخانه های مهم داخلی به این کشور واگذار گردید. تا 1331 این قرارداد معتبر بود. بعد از سقوط دولت شوروی سابق ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر با آسیب جدی مواجه شد که از سال 78 طرح پرورش ماهی خاویاری در کشور مطرح شد و این روند به خصوص در 6-5 سال اخیر با سرعت بسیار خوبی توسعه پیدا کرد و ما امروز بیش از 115 مزرعه پرورش ماهی خاویاری داریم و به جرأت می توان گفت ما در 10 سال آینده در تولید گوشت ماهیان خاویاری و خاویار پرورشی جایگاه بسیار بی نظیری در دنیا خواهیم داشت

مشخصات کامل خاویار پرورشی

خاویار داروی شفا بخش انسان است .خاویار مشهور به پیچیده بودن است و نسبتا” گران قیمت است، اما با طعم و بافت برجسته آن، مواد مغذی مفیدی را به عنوان پروتئین ها، قندها، چربی ها، مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز برای عملکرد مناسب بدن فراهم می کند.

درباره خواص درمانی خاویار ایرانی به تاثیر بر کل بدن اعم از تاثیرش بر پوست و مو، استخوان و ماهیچه ها، اعصاب و تک تک سلول ها، فشار خون و غیره اشاره کرد که در خصوص تاثیر خاویار در این موارد توضیح مختصری ارائه می دهیم قیمت خرید خاویار ایرانی ارچه بالا به نظر می رسد اما شناخت تاثیراتش، به آن به چشم فقط یک غذای لاکچری و گران قیمت نگاه نمی کنیم . این همه خواص فقط در یک گرم خاویار نهفته است پس از خیلی از انواع داروهای شیمیایی ارزان تر بوده و علاو بر آن یک غذای خوشمزه نیز می باشد. خاویار دارای آنتی اکسیدان است .

این ماده غنی از ویتامین A بوده که به اصلاح بافت پوست آسب زده و به جلوگیری از سایش سلول ها کمک می کند و ویتامین E پوست را در عمق بال می برد تا با شرایط پوست بسیار خشک مقابله کند. ویتامین E نیز برای سیستم گردش خون ارزشمند است و مکن است به جلوگیری از بیماری پارکینسون کمک کند. پتاسیم موجود در خاویار برای کاهش فشار خون توصیه می شود، به همین دلیل این خوراکی در بین مبتلایان به فشار خون بسیار حائز اهمیت است. به لطف مدار بالای روغن امگا 3، بیش از 1000 میلی گرم در خاویار به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

هم چنین معتقدند که به جلوگیری از بیماری آلزایمر هم کمک می کند. ویتامین D یک عنصر فراوان دیگر در این خوراکی سالم است این عنصر به حفاظت از سیستم ایمنی کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که سلول های ایمنی به درستی ارتباط برقرار می کنند و عملکرد خوبی دارند

کیفیت انواع خاویار پرورشی

کیفیت انواع خاویار پرورشی هموگلوبین جزیی از خون است که به انتقال اکسیژن در بدن کمک می کند. خاویار به افزایش سطح این ماده در جریان خون کمک می کند و در بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، توصیه می شود. با توجه به غلظت بالی امگا 3، خاویار ب کاهش افسردگی و اختلال دو قطبی نیز توصیه می شود و برای عملکرد و عملکرد شناختی بسیا مفید است و اثبات می کند ک خاویار نه تنها برای سلامت مفید است، بلکه برای شادی نیز مفید است.

چون مقدار زیادی کلسم دارد، خاویار یک خوراک بزرگ برای استخوان ها است و مصرف آن در دوران بارداری بسیار توصیه می شود زیرا در این مرحله بدن بیشترین مصرف را مصرف می کند. مقداربالای آهن موجود در خاویار یک غذای عالی برای جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن است با توجه ب مقدار آهن موجود در خاویار، برای افرادی که ورزش های شدید را تمرین می کنند به شدت توصیه می شود.

خاویار ضد افسردگی و ضد میگرن است و از آنجا که خاویار نوعی تخم است برای درمان مشکلان جنسی و افزایش گردش خودن و جریان خون در بدن از جمله اندام های جنسی، بهر برداری می شود.

روس تهیه خاویار پرورشی

با بهبود حمل و نقل و صنایع سردخانه ای انواع گوناگون خاویار ایرانی وارد بازار جهانی شد. روش مرسوم صید تاسماهیان در ایران استفاده از تور گوشگیر و صید پره است . انواع گونه های ماهیان خاویاری می توانند انواع خاویار ایرانی را تولید کنند ما می خواهیم شما را با انواع خاویار در ایران آشنا کنیم.

خاویار بلوگا، بزرگترین ماهی خاویاری از جنس Huso است. معمولا” در هنگام برداشت 15 درصد وزن آن خاویار است. ماده Huso Huso تا حدود 14 تا 15 سالگی به بلوغ می رشد و ممکن است تا 15 سال عمر کند. بلوگا دارای طعمی غنی، خامه ای و بافتی لطیف است. خاویار سوروگا که از ازونبرون بدست می آید، دارای بافتی خامه ایی و طعمی قوی است با یک بافت ترد و با طعم شیرین اقیانوس و دانه های متوسط و کوچکی دارد.

خاویار آسترا یک خاویار نادر طلایی اکثرا” تاسماهی روسی بدست می آید، قهوه ای کهربایی تا سبز زیتون یا طلایی روشن و همچنین در رنگ مشکی با رنگ نقرهای دیده می شود. خاویار اترلیاد نیز نوع دیگر خاویار ایرانی است که عطر و طعم ملایم و شیرین دارد و نوع آخری که معرفی می کنیم خاویار ماهیان خاویاری سیبری است که بومی ایران یست اما سالهاست وارد ایران شده و رشد و پرورش یافته است.

خاویار ایران به دلیل دارا بودن کیفیت عالی جزو بهترین نوع و تاکنون بهترین برند در جهان است. با توجه به تولید کشورهای رقیب همچون چین نتوانسته است جایگاه فعلی خود را از دست دهد و همچنان کیفیت خوب خاویار ایرانی در رتبه اول قرار دارد

موارد استفاده خاویار پرورشی

موارد استفاده خاویار پرورشی موارد استفاده خاویار ایرانی به دلیل خواص بسیار بالایی که دارد بسیار زیاد و متعدد است.و یکی از سرمایه های گرانبهای دریای خزر است. خاویار یک ماده غذایی بسیار با ارزش است که در ردیف یکی از غذاهای نیرو بخش به حساب می آید.

به همی دلیل فروشنده خاویار ایرانی در حوه های مختلف موارد استفاده اش، این محصول را به خریداران عرضه می نمایند. ویتامین E و A برای داشتن پوستی جوان، چشمانی سالم، تقویت سیستم ایمنی و خواص ضد سرطانی، ضروری هستن؛ بنابر این خاویار یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان در طبیعت محسوب می شود که غنی از این ویتامین هاست به طوری که در اغلب محصولات باکیفیت مراقبت از پوست و مو در صنعت بهداشت از این ماده غنی استفاده می شود. استفاده از کرمهایی که در تولید آنها از خاویار استفاده شده، بهترین محصول زیبایی و برطرف کننده چین و چروک می باشند.

در پروسه فرآوری، محصولات متنوعی از ماهیان خاویاری تهیه می گردد که ارزش اقتصادی آن کمتر از محصولات اصلی نظیر خاویار و گوشت نیست، به عنوان مثال تهیه فرآورده های کم مقدار ولی با ارزش افزوده بالا نظیر تهیه ژلاتین از پوست، چسب و آیزین گلاس از کیسه شنا، تهیه کپسولهای ویتامینه از روغن کبد، تهیه آنزیمهای مختلف، استخراج اواع ویتامین ها و مواد معدنی، تهیه وزیگا از غضروف، چرم از پوست و صدها فرآورده که در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد انواع خاویار پرورشی

بهترین برند خاویار ایران بلوگا امپرال است. ماهی خاویار بلوگا مخصوص دریای خزر می باشد. این ماهی فقط در دریای کاسپین(خزر) موجود می باشد. تخم ان ماهی به مروارید سیاه لقب گرفته است. به دلیل طعم خاص،لذیذ ویژه و دانه ها ( تخم) آن که از گوشت آن گرانبها تر است و از نظر اندازه از دانه های بقیه ی ماهی ها بزرگتر می باشد.

تولید بهترین انواع خاویار در ایران میان مزارع پرورشی بزرگ و مجهز به بهترین دستگاهها و امکانات صورت می گیرد. خاویار ایرانی به دلیل این که سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، پتاسیم، سلنیم، روی، کولین، امگا3، وتامین D، ویتامین A می باشدف خواص دارویی و درمانی و غذایی بالایی دارد.

توزیع خاویار پرورشی بر عهده برندهای معتبر کشور ما می باشد که دلیل به وجود آمدن این همه برندهای معتبر و بزرگ در کشور تنها یک مورد می باشد، و این است که ماهیان خاویاری مرغوب و بسیار درجه یک در دریای خزر ما از سالیان سال درازی تا به امروز می زیستند. خاویار های اصل دارای املاح معدنی بسیار زیاد و ویتامین های مهم می باشند.

حدود 27 گونه خاویار وجود دارد که خوشبختانه 5 گونه از مهم ترین نوع خاویار به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی در دریای خزر زندگی می کنند. دلایل محبویت خاویار ایرانی بسیار زیاد است زیرا خاویار ایران از ماهی های نادری تولید می شود من جمله بلوگا. نادر بودن بلوگا چیزی است که باعث می شود بیشترین محبوبیت را از باقی خاویار ها داشته باشد.

تخم های بزرگ بلوگا دارای رنگ خاکستری تیره تا روشن است و شهرت و محبوبیتی جهانی را برای این خاویار ثبت کرده است. در واقع یکی از ارزنده ترین خاویار در دنیا، خاویار بلوگا یا خاویار فیل ماهی است. ماهی بلوگا ب مدت زمان حداقل 12 سال نیاز دارد تا باردار شود به همین دلیل لقب مرغوب ترین نوع خاویار را به بلوگا امپریال می دهند و این محبوبیت جهانی خاویار ایرانی را به دنبال داشته است.

ایران در گذشته به ویژه در دهه 60 شمسی با تولید سالانه حدود 300 تن خاویار دریایی از جمله کشور های مهم تولید کننده در جهان بوده است، به طوری که حدود 93 درصد از خاویار های جهان را تامین می کند و کیفیت خاویار ایرانی هنوز هم یک سر و گردن از همه بالاتر است و برند بی چون و چرای هان محسوب می شود. به همین دلیل تقاضا در اقسا نقاط جهان زیاد است

فروشنده انواع خاویار پرورشی

فروشنده انواع خاویار پرورشی قیمت خاویار ایرانی به آن انداز که فکر می کنید گران قیمت نیست.قطعا” ارزان هم نیست اما قیمت خاویار در سال های اخیر به عنوان پیشرفت در پرورش آبزیان به ویژه در داخل کشور کاهش یافته و ماهی های خاویار را در دسترس مقرون به صرفه قرار داده است به طوری که خریداران می توانند در فروشگاه خاویار ایرانی، به راحتی خریدی امن و مطمن داشته باشند.

صادرات خاویار پرورشی خاویار با کیفیت از مراکز معتبر فروش خاویار در صورتی که آن مرکز و یا برند دارای مجوز برای ثدور ماهی خاویاری و خود تخم ماهی خاویاری را داشته باشد، انجام می گیرد. فروشنده انواع خاویار ایرانی صادراتی باید از قوانین موجود در صادرات به همه کشور ها پیروی کند و اگر غیر از این باشد، صدور محصول به صورت غیر قاننی و یا قاچاق نیز محسوب می شود که دردسر بسیاری دارد.

عرضه خاویار پرورشی از جمله مواردی است که می توان در اشاعه فرهنگ مردم ایران و با نظارت کامل به این قضیه و اشراف کامل می توان آن را به درستی عرضه کرد و در اختیار مشتاقان و طرفداران خاویار قراردهد.خاویار ایران از طریق نمایندگی های معتبر ایرانی با داشتن قدمت های چند ساله به کشورهای خارجی جهان صادر می گردد و به راحتی در دسترس تمام مشتریان خاویاری خود در بازرهای داخلی و خارجی قرار می گیرد.

تولید کنندگان خاویار پرورشی این محصول را با قیمت مناسب به فروشندگان خاویار پرورشی عرضه می کند. تولیدی خاویار پرورشی این محصول را با کیفیت بالا تولید می نماید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما